Vad tycker ni om den nya Xbox One?

Permalänk
Medlem

Forza 5 är det enda som lockar med Xbox One. Tyvärr.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

ser ut som en gammal dvd spelare

Permalänk
Medlem

tråkig som satan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Forza 5 är det enda som lockar med Xbox One. Tyvärr.

Och samtidigt kommer det både Drive Club och Gran Turismo 6 till PS4.

Permalänk
Medlem

Jag har inte så mycket för alla saker runt om kring konsolen, Kinect, Smartglass osv, och jag skulle verkligen vilja ha ett statement på hur bra det kommer gå för oss icke-amerikaner att kommunicera med Kinectet. Han som pratade på E3 hade ett väldigt tydligt uttalande med en "radio-röst".

Jag är inte heller så imponerad av grafiken, förutom i Forza 5. Jag hade hoppats det var lite närmare PC-grafik, inte för att det såg dåligt ut någonstans, men som pc-spelare kanske man blivit bortskämd.

Med det sagt så kommer jag nog ändå att köpa mig ett Xbox One på release eftersom de exklusiva speltitlarna såg riktigt bra ut.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Och samtidigt kommer det både Drive Club och Gran Turismo 6 till PS4.

Drive Club har allt som Forza redan har och GT6 kommer väl ej till PS4 enbart PS3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Jag har inte så mycket för alla saker runt om kring konsolen, Kinect, Smartglass osv, och jag skulle verkligen vilja ha ett statement på hur bra det kommer gå för oss icke-amerikaner att kommunicera med Kinectet. Han som pratade på E3 hade ett väldigt tydligt uttalande med en "radio-röst".

Inget radikalt har hänt med röststyrning de senaste 2-3 åren, har du en Android kan du testa. SJälv tycker dne jag jag enbart svär hela tiden och förstår knappt vad jag säger ><

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Omotiverat dyrt och omotiverat köp på alla sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Verkar ju snarare vara fakta..

Om Micosoft hade tvingat alla att köpa produkten hade jag också hyttat med näven men så är inte fallet.
Jag respekterar andras åsikter om produkten men det är inget jag tänker låta mig påverkas av då jag vill bilda mig en egen uppfattning, testa varan med mina egna ögon och händer och se hur den presterar. Om den är fullkomligt kass? Ja då kanske jag kommer tillbaka hit och skriker och gormar på den svarta lådan (not).

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk

utseendet jag inte gillar utan drm allways on och kameran kan inte stängas av eller micken

Permalänk
Medlem

En del intressanta speltitlar nu när man fick se dem MEN... om ryktena stämmer så kan man inte använda ratt från XBox 360 till One. Jag vill inte byta ut min Fanatec GT2 och CSP-pedaler!!!! Så det får nog bli ett hopp till GT-serien (GT5 var helt OK men föredrog Forza-fysiken av någon anledning, får se hur Drive Club känns men efter NFS Shift-fiaskot litar jag inte på marknadsföring utan väntar och testar när det kommer).

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

499 dollar var väl inte helt oväntat (dock 5000 kronor LOL det är mycket pengar för en 7 år gammal dator) men det kommer ju bli ett clusterfuck med begagnade spel + gold prenumerationen så totalkostnaden ser ut att bli helt galen. nåja, pc gaming is the shit.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Xbox servrar är redan nere, det tog ca 5 år efter den generationen tills de totalt släcktes.

Samma sak kommer hända med 360, och en vacker dag One också.

Väldigt dålig jämförelse då online delen i första xbox inte var så stor som den är idag. Och xbox hade inga spelare kvar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Och samtidigt kommer det både Drive Club och Gran Turismo 6 till PS4.

Jag har lite gett upp hoppet på gran turismo efter gt 5 som inte kändes särskilt modernt. Det kändes som det var långt efter Forza tyvärr. Jag har varit ett gran turismo fan förut, men 5an kändes långt ifrån så bra som det borde varit, speciellt med den utvecklingstiden.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Väldigt dålig jämförelse då online delen i första xbox inte var så stor som den är idag. Och xbox hade inga spelare kvar.

Halo 2 hade fortfarande ett par aktiva tusen spelare på gammal Xbox, så vad är det som är en dålig jämförelse? Bara så du fattar, en vacker dag kommer Xbox 360 också bara ha ett par tusen spelare kvar.

Samt allt du köpte på Live där, har du inte det installerat kan du heller inte längre komma åt det. Men jag antar att du inte heller ser detta som ett problem.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

499 dollar var väl inte helt oväntat (dock 5000 kronor LOL det är mycket pengar för en 7 år gammal dator) men det kommer ju bli ett clusterfuck med begagnade spel + gold prenumerationen så totalkostnaden ser ut att bli helt galen. nåja, pc gaming is the shit.

Xbox One presterar mycket bättre än en 7år gammal dator. 360 gör ju det t.ex. Skulle säga att Xbox One presterar som en 3år gammal 1500+ dollar gaming pc

PS. 499$ är för övrigt ett ganska bra pris, lite högre än vad jag trodde men samtidigt får man ju mycket mer nöje och prestanda från One än en PC i samma prisklass

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den verkar trevlig. Som jag skrev i annan tråd, jag börjar förstå Always Online. Alla spel är ju nästan online eller kopplade till molnet & Ipads. Om man är offline så försvinner en hel del av spelen.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

3300kr för en så svag konsol, men det kvittar den kommer nog sälja uselt ändå. I USA får de en tv konsol och i Europa får vi en svart låda med drm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Xbox One presterar mycket bättre än en 7år gammal dator. 360 gör ju det t.ex. Skulle säga att Xbox One presterar som en 3år gammal 1500+ dollar gaming pc

PS. 499$ är för övrigt ett ganska bra pris, lite högre än vad jag trodde men samtidigt får man ju mycket mer nöje och prestanda från One än en PC i samma prisklass

Bättre pris än vad jag hade väntat mig med tanke på hur prislapparna sett ut tidigare.

Tror det blir 4K upplösning på nya generationen? Någon som kan bekräfta?

Visa signatur

Theres no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Hur fan kan ni tänka er att köpa detta?

Ni lär betala 500 Euro för Xbox One. Medan Amerikanerna betalar 500 DOLLAR. 500 Euro är snarare 700 Dollar. Ni blir kolossalt blåsta. Inte för att nämna att ni betalar mer för LIVE än Amerikaner, men deras LIVE är betydligt bättre (med fler, och tidigare, funktioner).

Usch asså, Xbox One är gjort för USA.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tycker att den blev ägd av PS4. Det är vad jag tycker.

399$, ha det bra Microsoft lol.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Xaid:

Hur fan kan ni tänka er att köpa detta?

Ni lär betala 500 Euro för Xbox One. Medan Amerikanerna betalar 500 DOLLAR. 500 Euro är snarare 700 Dollar. Ni blir kolossalt blåsta. Inte för att nämna att ni betalar mer för LIVE än Amerikaner, men deras LIVE är betydligt bättre (med fler, och tidigare, funktioner).

Usch asså, Xbox One är gjort för USA.

"Xbox One är gjort för USA"

Vad pratar du ens om, jämför precis vilken teknisk pryl som helst så märker du att den är billigare i USA, det är så det fungerar, i USA tjänar man mindre (nåja), det är tvärtom med australien där alla spel är mycket dyrare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Hur fan kan ni tänka er att köpa detta?

Ni lär betala 500 Euro för Xbox One. Medan Amerikanerna betalar 500 DOLLAR. 500 Euro är snarare 700 Dollar. Ni blir kolossalt blåsta. Inte för att nämna att ni betalar mer för LIVE än Amerikaner, men deras LIVE är betydligt bättre (med fler, och tidigare, funktioner).

Usch asså, Xbox One är gjort för USA.

429 euro för Europa. Folk i Sverige betalar över 6000kr för ett GTX 780 medans man kan köpa ett för 600dollar här i USA...och man kan göra precis samma exempel på alla produkter för datorer så det måste ju betyda att alla som äger hemelektronik är dumma i huvudet? Jag tror nog mer att det är du som inte förstår hur världsekonomin fungerar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m1n1h0p:

"Xbox One är gjort för USA"

Vad pratar du ens om, jämför precis vilken teknisk pryl som helst så märker du att den är billigare i USA, det är så det fungerar, i USA tjänar man mindre (nåja), det är tvärtom med australien där alla spel är mycket dyrare.

Amerikanska kabel tv nätet är den gjord för, för att vara närmre..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Jag tycker att den blev ägd av PS4. Det är vad jag tycker.

399$, ha det bra Microsoft lol.

Webhallen tar 4495:- för PS4 och Xbox One!

Andra återförsäljare har Xbox One under 5k, helt OK!

Permalänk
Medlem

Blev imponerad av Microsoft E3 så jag förhandsbokade det precis.

Visa signatur

Send me out... with a bang.