E3 2013 Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av Fuuza:

Jag är nöjd med Microsofts presskonferens.

Ja det handlade verkligen om spelen och det såg ut som det flöt i 60fps för det mesta...dom har många bollar i luften så får hoppas dom lyckas hålla bra kvalite på allt.

Smartglass verkar riktigt bra det också, Witcher 3 kan ju bli bättre att köra på xboxone än pc till och med. Slippa trycka på ett inventory varje gång man ska göra något.

Permalänk

Battlefront!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem

Battlefield 4

Commander Mode
US vs China
Sea battle
All destruction!
Teamplay

Wow! Battlefield 2 är tillbaka!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Battlefield 4

Commander Mode
US vs China
Sea battle
All destruction!
Teamplay

Wow! Battlefield 2 är tillbaka!

Vill ha med Europa osv men kommer väll i expansionerna :3

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

EA > Microsoft hittills.

Helvete, alltså. Nytt Battlefront, Battlefield 4 ser förvånansvärt bra ut och Mirror's FUCKING Edge 2.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

OMG! The Division!

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Sony spöade skiten ur MS eller?

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patienten:

Sony spöade skiten ur MS eller?

Haha ja det kan man säga. Dom dödade dom och sparkar fortfarande på liket.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Vet inte om det kommer få en egen tråd men priset för PS4:

Dold text

349.00 GBP = 3,571.26 SEK
399.00 EUR = 3,477.31 SEK
399.00 USD = 2,617.55 SEK

Skulle inte förvåna mig om det landar på 3999kr i Sverige ;_;

Och Microsoft... GGNORE ska ringa efter ambulans och polis för Sony har gjort en brutal våldtäkt på E3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patienten:

Sony spöade skiten ur MS eller?

Skrivet av Wh1spY:

Haha ja det kan man säga. Dom dödade dom och sparkar fortfarande på liket.

Hahahaha var rätt roligt bara å se smilet på han när han sa det....skadeglädje den sanna glädjen

Undra hur många som kommer "ragea" över att det numera kommer kosta för att spela online......har då varit en hel del "rage" över att det kostar att spela online på Xbox undra om de skriken kommer tystna nu från "sonystallet"

Tycker PS4 ser betydligt mer intressant ut, och som han sa med ett smile PS4 handlar om gaming

Skrivet av Tobblish:

Vet inte om det kommer få en egen tråd men priset för PS4:

349.00 GBP = 3,571.26 SEK
399.00 EUR = 3,477.31 SEK
399.00 USD = 2,617.55 SEK

Skulle inte förvåna mig om det landar på 3999kr i Sverige ;_;

Och Microsoft... GGNORE ska ringa efter ambulans och polis för Sony har gjort en brutal våldtäkt på E3.

Men har det inte varit rätt länge "standard" att räkna med 10x(priset i $) i Sverige? Så ja allt under 3999:- är en "bonus". Skulle inte förvåna mig om den hamnar högre t.o.m.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av krrjon:

Hahahaha var rätt roligt bara å se smilet på han när han sa det....skadeglädje den sanna glädjen

Undra hur många som kommer "ragea" över att det numera kommer kosta för att spela online......har då varit en hel del "rage" över att det kostar att spela online på Xbox undra om de skriken kommer tystna nu från "sonystallet"

Tycker PS4 ser betydligt mer intressant ut, och som han sa med ett smile PS4 handlar om gaming

kan berätta för dig redan nu att jag hade tänkt skaffa mig PS+ före jag hörde att man måste ha det för att spela online. Man får så mycket mer jämfört med Xbox Guld (lol).

Permalänk
Medlem

Det här var episkt, så sjukt taggad nu! Blir helt klart PS4 för mig

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det gjorde dem, alltså annonsera avsevärt lägre pris.

Xbox One är utannonserat för 499 US-dollar, 499 Euro och 429 Brittiskt Pund.

PS4 är utannonserat för 399 US-dollar, 399 Euro och 349 Pund.

Kul att många går korsplattform på riktigt också den här övergången, nu år kommer många spel både på X360, PS3, Windows, PS4 och Xbox One.

Permalänk
Medlem

Så, vart är bästa stället att boka PS4?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Hahahaha var rätt roligt bara å se smilet på han när han sa det....skadeglädje den sanna glädjen

Undra hur många som kommer "ragea" över att det numera kommer kosta för att spela online......har då varit en hel del "rage" över att det kostar att spela online på Xbox undra om de skriken kommer tystna nu från "sonystallet"

Tycker PS4 ser betydligt mer intressant ut, och som han sa med ett smile PS4 handlar om gaming

Men har det inte varit rätt länge "standard" att räkna med 10x(priset i $) i Sverige? Så ja allt under 3999:- är en "bonus". Skulle inte förvåna mig om den hamnar högre t.o.m.

Jo precis, tvekar starkt på högre då företag gillar ju 99999999999
Förhoppningsvis så är priserna dom inkluderade, Euro och GBP med skatt och moms.
3500kr vs 3999kr är ju en stor skillnad i mina ögon iaf.

Skrivet av xinux:

Så, vart är bästa stället att boka PS4?

Den butik du har närmast till eller bäst erfarenhet utav, priserna kommer landa exakt på varandra inom 100kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

kan berätta för dig redan nu att jag hade tänkt skaffa mig PS+ före jag hörde att man måste ha det för att spela online. Man får så mycket mer jämfört med Xbox Guld (lol).

Tyvärr har jag ingen erfarenhet av PS+ men jag tror dig det är säkert betydligt bättre men vad jag gillar med Xbox live gold är party chat.
Gillar inte att man hela tiden måste lyssna på en massa olika språk där den ena snackar högre än den andra när man bara är inne för att spela med en polare å ha roligt en stund. För mig har det varit värt varenda krona med ett stabilt online spel med partychat.
Dom få spel jag har spelat på PS3 har online varit rent tragiskt, instabilt och kastat oss mellan sessioner i open world spel.

Men som jag sa jag har inga som helst problem med att betala för att spela online så länge det är stabilt och att man kan välja vilka man vill lyssna på och prata med.

Jag hoppas att microsoft inte missar nu på online spelet bara för att dom ska börja ge bort två spel i månaden till alla guldmedlemmar. Jag hoppas dom inte tar pengar från budgeten för en stabil online upplevelse, för i så fall väljer jag hellre det än att få två spel.

Visa signatur
Permalänk

Blir helt klart en PS4, Sony krossade verkligen Microsoft och deras Xbox One.

Hur det står sig mellan exklusiva spel har jag ingen jättekoll på än.
Men det skulle krävas ett sjuhelvetes jevla bra spel för att ens tänka på att köpa en Xbox One.
Dock väldigt få spel på E3 som intresserat mig än så länge.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Den butik du har närmast till eller bäst erfarenhet utav, priserna kommer landa exakt på varandra inom 100kr.

Finns dock inga riktiga spelbutiker i närheten av där jag bor.

Får man konsollen på releasedagen när man beställer online?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Även Microsoft faller offer till 3:e-konsollsförbannelsen. Arrogansen smyger fram när man haft två lyckade generationer

NES-SNES-N64
Master System-Mega Drive-Saturn
PS1-PS2-PS3

I alla dessa fall har den tredje konsollen inte haft i närheten samma succé som sina föregångare. Jag tror Microsoft skjuter sig i foten med kravet på uppkoppling, priset, påtvingandet av Kinect och policyn begagnade spel.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Finns dock inga riktiga spelbutiker i närheten av där jag bor.

Får man konsollen på releasedagen när man beställer online?

Ingen aning, den infon går bara att få om man frågar butikerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Finns dock inga riktiga spelbutiker i närheten av där jag bor.

Får man konsollen på releasedagen när man beställer online?

Sitter i samma sits eller ja så långt ifrån är det väl inte har ju bara 12,5mil till närmaste Elgiganten t.ex. Dock bör man väl få den på release om man nu skulle beställa från t.ex. Webhallen eller cdon eller någon annan butik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpaa:

Även Microsoft faller offer till 3:e-konsollsförbannelsen. Arrogansen smyger fram när man haft två lyckade generationer

NES-SNES-N64
Master System-Mega Drive-Saturn
PS1-PS2-PS3

I alla dessa fall har den tredje konsollen inte haft i närheten samma succé som sina föregångare. Jag tror Microsoft skjuter sig i foten med kravet på uppkoppling, priset, påtvingandet av Kinect och policyn begagnade spel.

Glöm inte NSA spion-programmet PRISM som kommer finnas i konsolen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

PS4 bokad.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patienten:
Skrivet av Wh1spY:

Haha ja det kan man säga. Dom dödade dom och sparkar fortfarande på liket.

Skrivet av Mimematis:

Vet inte om det kommer få en egen tråd men priset för PS4:

349.00 GBP = 3,571.26 SEK
399.00 EUR = 3,477.31 SEK
399.00 USD = 2,617.55 SEK

Skulle inte förvåna mig om det landar på 3999kr i Sverige ;_;

Och Microsoft... GGNORE ska ringa efter ambulans och polis för Sony har gjort en brutal våldtäkt på E3.

Ah Sweclockers...det nya stället för P14

Skrivet av Simpaa:

Även Microsoft faller offer till 3:e-konsollsförbannelsen. Arrogansen smyger fram när man haft två lyckade generationer

NES-SNES-N64
Master System-Mega Drive-Saturn
PS1-PS2-PS3

I alla dessa fall har den tredje konsollen inte haft i närheten samma succé som sina föregångare. Jag tror Microsoft skjuter sig i foten med kravet på uppkoppling, priset, påtvingandet av Kinect och policyn begagnade spel.

Ifall man följer din logik så kommer Xbox One att vara en megasucce eftersom Xbox 1 var allt annat än lyckad (finansiellt sett). Är extremt taggad nu på Xbox One med tanke på att priset är riktigt bra och att PS4 är ganska dyr för att enbart vara en spelmaskin och inte en mediamaskin som klarar det mesta.

Kan för övrigt påpeka att det är utgivarna som bestämmer vilka restriktioner det ska vara på sina spel och vad avgiften är. Vill även säga att jag lånar eller köper ett begagnat spel ca 1 gång per år. Spel är ju så billiga nu för tiden, köper de flesta för ett ca pris av max 25-30dollar i snitt för nya spel...amazon.com ftw

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att Sony visade några intressanta spel. Får se om dom utannonserar några nya innan släpp.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Han inte se Sonys mässa, visade de upp någon konsol? Annars är jag fett taggad på One, Battlefield 4 och Battlefront

Edit: Självklart även taggad på PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Ah Sweclockers...det nya stället för P14

Och alltid innestället för butthurta fanboys

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knuckles:

Är extremt taggad nu på Xbox One med tanke på att priset är riktigt bra och att PS4 är ganska dyr för att enbart vara en spelmaskin och inte en mediamaskin som klarar det mesta.

Det ska fortfarande bli intressant att se hur det fungerar tekniskt. XBone är ju gjord för det amerikanska Kabel tv nätet, de har fortfarande inte talat om hur det lirar med annat.

Ps4 kommer antagligen klara minst det som Ps3 klarade, dvs, saknar inget.. använde Ps3'an som mediacenter länge, tills bluerayen lade av.. :}

Permalänk
Skrivet av Superolle:

Han inte se Sonys mässa, visade de upp någon konsol? Annars är jag fett taggad på One, Battlefield 4 och Battlefront

Edit: Självklart även taggad på PS4

Du kan se hela Sonys mässa på deras officiella YouTube kanal,

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Men har det inte varit rätt länge "standard" att räkna med 10x(priset i $) i Sverige? Så ja allt under 3999:- är en "bonus". Skulle inte förvåna mig om den hamnar högre t.o.m.

Skynda fynda hos Spelbutiken då som bara tar 3698 pix.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9