Kopiera filer från trasig telefon

Permalänk

Kopiera filer från trasig telefon

Är det någon här som vet något sätt att nå sina Internminnes filer från en "trasig" smartphone?

Note: Detta fallet är trasig som så ; mobilen startar som den ska, men kvaddat skärmen rätt rejält efter mindre nyktra aktiviteter, så kan inte använda touchen på den. Det är en Samsung Xcover S5690 med Android 2.3.
Det jag vill åt är Notes (Samsung default program) och få några listor jag hade där, inget katastrofal viktigt men ändå
(Och det är lite svårt att trycka Accept när man ska dela minnet till datorn pga touchen...

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Taskigt läge. Blir svårt att få igång någon app även om den kan installeras remote. Ligger informationen på sd-kortet kan du ju plocka ut det.

Permalänk

Det var hela poängen med att skriva Internminnes filer samt påpeka Samsungs Default Notes.

Men visst, kanske något oklart sagt, I give you that.

Permalänk
Permalänk

Asså om jag ens skulle lägga pengar på skiten och beställa det, skulle det byta hela skärmen? Vi snackar full glas break här, skickar bild sen xD

Permalänk
Medlem

Kanske går det att komma åt telefonen via adb?
Finns en tråd på XDA med en som beskriver ett mycket liknande problem: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1573744

Permalänk

Ska kolla mer in i det sen när jag kommer hem, utan att läst för mig in i det, behövs inte rootad telefon? (Vilket jag inte har)

Ska även skicka bild sen ^^

Edit: Här är bilder, ena släckt skärm andra visar hur den ser ut med skärm på.

Permalänk

Varesej Monoroba, ADB eller MyPhoneExplorer funkade, de kräver ju tyvärr att man ska enable:a Usb Debugging vilket är lite svårt, aja ger nog upp på skiten iaf. Tack för responsen iaf! (But please, do tell more om ni hittar nåt!)

Permalänk
Medlem

Kom att fundera på om det inte fanns något sätt att remota till telefonen från din dator.
Kräver nog dock att du lyckas pusha en APK till den. Vilket kan vara lite svårt om du inte har USB-debugging på.

Liknande denna typ: http://www.howtogeek.com/howto/42491/how-to-remote-view-and-c...