ArmA III beta - Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Det tror jag inte på. Kan inte bli mycket snabbare oavsett processor och det man ska komma ihåg är att processorn är klockad till @4.3 Ghz.
Grafik kortet däremot och ett SSD är fullt möjligt uppgraderingsbara.

Vad konstigt att mitt spelet plötsligt flyter HELT perfekt (offline) efter att jag bytte processor. Nu kan jag slänga ut massor med soldater som krigar mitt inne i städerna och det flyter prima. Allting på ultra settings.

Från: Intel Core i7 860 2,88 Ghz
Till: Haswell Intel Core i5 4670 K 3,4 Ghz

Inte stor skillnad i Ghz men ändå stor skillnad i spelet. Kan lira 70 spelare online på "Altis life" och det flyter BRA, inte perfekt men väldigt spelbart.

Edit: Sen kan jag inte säga om GTX 570 duger eller inte. Jag kör med ett GTX 680.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt vad man ska tänka gällande FPS i wasteland. Jag provade både ultra och allt på low/disabled och det vart ingen skillnad mellan dom, 15 fps låg jag på med drops ner till 5, det frös även i ½ sekund var femte så det blev riktigt jobbigt. Jag kollade användningen och cpu användningen låg på 40% och gpu på 20% så är det servern som är kass? Man kan ju tycka att om det ska lagga så ska det använda dom resurser som finns att tillgå innan det gör det.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Vad konstigt att mitt spelet plötsligt flyter HELT perfekt (offline) efter att jag bytte processor. Nu kan jag slänga ut massor med soldater som krigar mitt inne i städerna och det flyter prima. Allting på ultra settings.

Från: Intel Core i7 860 2,88 Ghz
Till: Haswell Intel Core i5 4670 K 3,4 Ghz

Inte stor skillnad i Ghz men ändå stor skillnad i spelet. Kan lira 70 spelare online på "Altis life" och det flyter BRA, inte perfekt men väldigt spelbart.

Edit: Sen kan jag inte säga om GTX 570 duger eller inte. Jag kör med ett GTX 680.

Lol det västa jag vet är när folk uttalar sig trots att de inte har tillräckligt med kunskap om en specifik fråga.
En överklockar i5-2500k@4.3 är lika snabb som din processor. Så enkelt är det.

Permalänk
Skrivet av Zer0x:

Jag vet inte riktigt vad man ska tänka gällande FPS i wasteland. Jag provade både ultra och allt på low/disabled och det vart ingen skillnad mellan dom, 15 fps låg jag på med drops ner till 5, det frös även i ½ sekund var femte så det blev riktigt jobbigt. Jag kollade användningen och cpu användningen låg på 40% och gpu på 20% så är det servern som är kass? Man kan ju tycka att om det ska lagga så ska det använda dom resurser som finns att tillgå innan det gör det.

15 fps med drops ner till 5 med den där datorn?
Det där är nog det värsta jag nånsin hört fps mässigt i ett spel, rekord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

15 fps med drops ner till 5 med den där datorn?
Det där är nog det värsta jag nånsin hört fps mässigt i ett spel, rekord.

Har du provat ArmA 3 Wasteland? Dock låg jag och pendlade mellan 25 och 40 innan det vart så jävligt.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

3930K är sandy, fast med 2 kärnor mer förstås.

Jodå det borde bli en märkbar skillnad att gå till Haswell @ 4,4 - 4,6 GHz

Jo men om Haswell kör stock och Sandy OC då är det väl ingen större skillnad. Vi kanske pratar max 5-10% snabbare.

Permalänk
Skrivet av Flexiblus:

Jo men om Haswell kör stock och Sandy OC då är det väl ingen större skillnad. Vi kanske pratar max 5-10% snabbare.

Ja men varför jämföra äpplen och päron?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

vad har D-vitamin³ med det och göra ?

Han försöker väl visa sig "smart"...

Permalänk
Medlem

Spelet är inte färdigt på långa vägar.
Det finns ingen som helst anledning att köpa ARMA 3 om man redan äger något tidigare spel i serien, då det inte tillför något nytt i sitt nuvarande tillstånd.

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagnusL:

Spelet är inte färdigt på långa vägar.
Det finns ingen som helst anledning att köpa ARMA 3 om man redan äger något tidigare spel i serien, då det inte tillför något nytt i sitt nuvarande tillstånd.

mer skitsnack får man ju leta efter

och ni som klagar på låg fps i wasteland, testa en ordentlig version som sa-matra

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Skrivet av MagnusL:

Spelet är inte färdigt på långa vägar.
Det finns ingen som helst anledning att köpa ARMA 3 om man redan äger något tidigare spel i serien, då det inte tillför något nytt i sitt nuvarande tillstånd.

Så, vad ska spelet tillföra för nya saker då för att det ska vara värt att köpa?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Så, vad ska spelet tillföra för nya saker då för att det ska vara värt att köpa?

flytet i animationerana och hur man rör sig gör det lätt värt att köpa, milsvis bättre än arma 2

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Så, vad ska spelet tillföra för nya saker då för att det ska vara värt att köpa?

Två nya banor
Bättre grafik = bättre upplevelse
Bättre flyt
Går att simma under vatten, vilket öppnar upp för nya uppdrag
Spelet utspelar sig år 2030 och det är en del nya vapen som de kommer att använda i framtiden (?)

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Prophet^:

flytet i animationerana och hur man rör sig gör det lätt värt att köpa, milsvis bättre än arma 2

Skrivet av lolflakes:

Två nya banor
Bättre grafik = bättre upplevelse
Bättre flyt
Går att simma under vatten, vilket öppnar upp för nya uppdrag
Spelet utspelar sig år 2030 och det är en del nya vapen som de kommer att använda i framtiden (?)

Ja, men nu var detta en fråga till MagnusL

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ja, men nu var detta en fråga till MagnusL

haha, ja ibland kan man läsa.. eller inte

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

Gillar Arma serien jag. Efter datoruppgraderingen ligger man nu stabilt på 50+ fps på högsta inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem

inte lång tid kvar till spelet kommer nudå ser fram emot det endel fast man inte är inbiten lirare:)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Limnos eller Altis ser riktigt bra ut och är en fantastisk spelmiljö. Det jag inte gillar riktigt är att spelet fortfarande känns ooptimerad och att det handlar om framtids vapen. Är ganska säker dock på att flera nutida mods kommer att portas eller skapas så småningom vilket löser problemet. Optimering är dock en annan femma som jag inte törs besvara. Hoppas på att det blir bättre då många av min kompisar får låga FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Limnos eller Altis ser riktigt bra ut och är en fantastisk spelmiljö. Det jag inte gillar riktigt är att spelet fortfarande känns ooptimerad och att det handlar om framtids vapen. Är ganska säker dock på att flera nutida mods kommer att portas eller skapas så småningom vilket löser problemet. Optimering är dock en annan femma som jag inte törs besvara. Hoppas på att det blir bättre då många av min kompisar får låga FPS.

Såg att det har redan kommit en M4A1 som modd att ladda ner!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Så där, här ska det börja spelas lite arma3, Har jag fattat det rätt, köpte betan idag på steam, visst kommer jag få tillgång till hela spelet när det släpps här om dagarna?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Så där, här ska det börja spelas lite arma3, Har jag fattat det rätt, köpte betan idag på steam, visst kommer jag få tillgång till hela spelet när det släpps här om dagarna?

du har fattat rätt

Skrivet av Flexiblus:

Limnos eller Altis ser riktigt bra ut och är en fantastisk spelmiljö. Det jag inte gillar riktigt är att spelet fortfarande känns ooptimerad och att det handlar om framtids vapen. Är ganska säker dock på att flera nutida mods kommer att portas eller skapas så småningom vilket löser problemet. Optimering är dock en annan femma som jag inte törs besvara. Hoppas på att det blir bättre då många av min kompisar får låga FPS.

nästan alla vapen i spelet just nu finns i verkligheten och används av militär, det är bara mx som är påhittad vad jag vet, om man inte räknar fordonen.

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk

2 dagar kvar till full release

Permalänk

Bra lir, men löjligt överdrivet komplicerade kontroller. De borde stulit tangentbordschemat från CoD4.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem

Har lirat i några timmar nu och inser att jag "kanske" gjort ett dålig köp.. Vill ju testa något nytt tänte jag
Jag har FPS vana då jag lirat COD/BF/Quake, bara att joina och man är inne i ett "game", men i Arma så måste jag vara ärlig att jag inte begriper ett skit, hur funkar det?
Måste man vara AKTIV i klaner för att få ut något av spelet ? eller finns det något i stil med TDM att "bara" joina game och ha kul... För det verkar små avancerat....

Vad går spelet ut på? Ska man ta över baser och skydda territorium?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Bra lir, men löjligt överdrivet komplicerade kontroller. De borde stulit tangentbordschemat från CoD4.

Hur?

Skrivet av nVIDIA:

Har lirat i några timmar nu och inser att jag "kanske" gjort ett dålig köp.. Vill ju testa något nytt tänte jag
Jag har FPS vana då jag lirat COD/BF/Quake, bara att joina och man är inne i ett "game", men i Arma så måste jag vara ärlig att jag inte begriper ett skit, hur funkar det?
Måste man vara AKTIV i klaner för att få ut något av spelet ? eller finns det något i stil med TDM att "bara" joina game och ha kul... För det verkar små avancerat....

Vad går spelet ut på? Ska man ta över baser och skydda territorium?

Beror helt och hållet på vad för typ av mission du kör. Finns allt från Capture Sector, till vanlig TDM.

Visa signatur
Permalänk

Sämsta spelet någonsin

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Hur?

Beror helt och hållet på vad för typ av mission du kör. Finns allt från Capture Sector, till vanlig TDM.

Men jag är ute efter "icke" klan men ändå ha kul, är jag helt fel ute om jag spelar Arma då? Dom banor/Map jag kört MP hitintills så har man hamnat ute i
mitt I INGENSTANS och endast med en pistol? Tills någon upptäcker dig o dödar dig då du inte har en chans... Vad är det frågan om?

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Men jag är ute efter "icke" klan men ändå ha kul, är jag helt fel ute om jag spelar Arma då? Dom banor/Map jag kört MP hitintills så har man hamnat ute i
mitt I INGENSTANS och endast med en pistol? Tills någon upptäcker dig o dödar dig då du inte har en chans... Vad är det frågan om?

wasteland server kanske? det uppdraget går ut på att hitta utrustning och överleva, göra AI missions, pvp sånna missions är ju helt öppna utan något riktigt mål, testa att söka efter specifika game modes om det inte passar dig

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Vaddå "hur"? Man kan göra i stort sett samma saker i bägge spelen, men ARMA använder en tangent för varje kommando, medan CoD4 håller reda på sammanhang och återanvänder tangenter. Det innebär att i CoD4 räcker det med att hålla koll på ett tiotal tangenter istället för ett femtital.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Skrivet av Bananas2thebeat:

Vaddå "hur"? Man kan göra i stort sett samma saker i bägge spelen, men ARMA använder en tangent för varje kommando, medan CoD4 håller reda på sammanhang och återanvänder tangenter. Det innebär att i CoD4 räcker det med att hålla koll på ett tiotal tangenter istället för ett femtital.

Jag håller inte med. Vad exakt är det du tänker på? Arma's stance-system är till exempel är ju helt annorlunda mot Cod's..

Visa signatur