Permalänk
Medlem

Min router syns inte under "nätverk"

Jag har införskaffat en Asus Rt-Ac66u och mitt problem är jag inte kan se den under "Nätverk" i utforskaren. Det är inga problem att nå den om jag skriver in adressen men jag vill ha åtkomst till nätverkshårddisken som är ikopplad i den.
Jag har Windows 7 på mina datorer och routern dyker upp på de andra enheterna och mina andra datorer syns även på datorn där routern inte syns.

Varför kan jag se andra enheter i mitt nätverk men inte routern då denne syns på övriga datorer? Jag har googlar ihjäl mig men kan inte hitta någon förklaring.
Routern syns under "nätverksinfrastrkutur" och "mediaenheter" men inte under "dator".

Finns det någon vänlig själ som har någon idé?

EDIT: FIXAT.....master browserproblem.....

Permalänk
Medlem

Gött att det löste sig, dock lite nyfiken på varför du vill att den ska synas där. Bara för att?

Permalänk
Medlem

Jag vill att den ska finnas där för att jag ska ha tillgång till usb-hårddisken via utforskaren för att kunna flytta filer dit smidigt för att ha tillgång till dem på tex tv,mobil,Ipad mm.

Sedan ligger det mycket i att ska den finnas där så ska den om jag så ska dö på vägen dit��

Permalänk
Medlem

Hej.

Ny här på forumet och tror att jag har samma problem som jag skulle vilja ha hjälp med...

Samma router med en WD disk inkopplad via USb

En stationär dator med Win 7 "Home premium med tråd in i router, syns under nätverk/dator
En bärbar med Vista trådlös uppkoppling syns också.
En bärbar med Win 7 "Home premium" trådlös uppkoppling syns inte...

Har samma operativ på WIN 7 datorerna...har kikat "överallt...." men hittar inga oilkheter.

Hur gjorde du med master browserproblem... kan det vara något för mig?

Mvh Mathias