Permalänk
Medlem

TellStick på PowerSupply.

Jo har en fundering, att remote kunna slå av och på strömmen till nätagget.

en tanke är då TellStick / TellStick Duo, denna typ av remote on/off gadgets är till för Lampor, TV osv.
och har nu en fundering klarar dessa typer av produkter att jackas in på samma strömkabel som till ett PowerSupply?

EDIT: Frågan är, klarar adapter´s av detta, själva TellStick är remote fjärr istället för original fjärrkontorllen som följer med adapters för on/off funktion av power.

http://www.telldus.se/products/tellstick

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Några trådlösa brytare från Nexa klarar 2300W så den i sig klarar av en dator.
Däremot vet jag inte om datorn mår så bra av att fimpa strömmen på det sättet.

http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/fja...

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag förstår dig rätt men jag antar att du vill kunna slå av och på datorn med hjälp av tellsticken?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

yepp yepp, TellStick istället för standard fjärren som följer med adaptrarna man sätter i väggutaget mellan vägg och kabel.
frågan är, pallar dessa adaptrar av detta eller poffar man dem bara iom att dem är avsedda för lampor å dylikt med låg watt.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pake:

Några trådlösa brytare från Nexa klarar 2300W så den i sig klarar av en dator.
Däremot vet jag inte om datorn mår så bra av att fimpa strömmen på det sättet.

http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/fja...

man brukar fimpa strömmen när datorn hänger sig, eller håller inne knappen 7-10 sek,

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Skrivet av WDac:

man brukar fimpa strömmen när datorn hänger sig, eller håller inne knappen 7-10 sek,

Jo, sant, men det är för att det inte finns något annat alternativ (om OS:et har hängt sig). Att däremot fimpa strömmatningen som standardavstängningsmetod är ingen bra idé, särskilt om datorn håller på att skriva något eller håller på att ändra i registret (t.ex. pga att Windows update uppdaterar i bakgrunden). Det är ett bra sätt att få korrupta filer och i värsta fall ett korrupt Windowsregister.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Jo, sant, men det är för att det inte finns något annat alternativ (om OS:et har hängt sig). Att däremot fimpa strömmatningen som standardavstängningsmetod är ingen bra idé, särskilt om datorn håller på att skriva något eller håller på att ändra i registret (t.ex. pga att Windows update uppdaterar i bakgrunden). Det är ett bra sätt att få korrupta filer och i värsta fall ett korrupt Windowsregister.

absolut, men varför jag vill fimpa strömen å slå på den är när den just hängt sig å jag ej är hemma, min teori är då att fimpa strömen remote, slå på den en stund stenare för att sedan via Wake-up-on-lan starta den igen.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.