Permalänk
Medlem

Bästa headset för max 1500 kr

Så är det .. Jag vill ha tag i ett nytt headset, och efter att ha använt ett siveria V2 som otroligt nog höll ihop i 3 år så vill jag ha nånting med en betydligt bättre mic, och om elementen i är bättre för den gäckande audiofilen i mig så skulle inte det heller skada ..
Alternativt headphones med en rekommenderad boom-mic att sätta på kåpan!

Budget: 1500 .. Kan sträckas upp till 2000 kr om det finns RIKTIGT bra anledning.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av devhdc:

Så är det .. Jag vill ha tag i ett nytt headset, och efter att ha använt ett siveria V2 som otroligt nog höll ihop i 3 år så vill jag ha nånting med en betydligt bättre mic, och om elementen i är bättre för den gäckande audiofilen i mig så skulle inte det heller skada ..
Alternativt headphones med en rekommenderad boom-mic att sätta på kåpan!

Budget: 1500 .. Kan sträckas upp till 2000 kr om det finns RIKTIGT bra anledning.

http://www.maxfps.se/produkt/5423 bästa headsetet jag har haft. Tycker du borde köpa det slår steelseries headset med längder

Permalänk
Medlem

QH85 / QH90 sitter själv med 85an bra ljud bra mic och så skön att jag brukar glömma bort att ta av mig dem fast jag bara sitter å hänger här på forumet http://www.qpad.com/products/headsets/

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

QH85 / QH90 sitter själv med 85an bra ljud bra mic och så skön att jag brukar glömma bort att ta av mig dem fast jag bara sitter å hänger här på forumet http://www.qpad.com/products/headsets/

Antingen dessa eller Sennheiser pc 350/360.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Sennheiser PC360 G4ME.. Finemang!

Permalänk
Medlem

g930 wireless kommer aldrig köpa annat än wireless efter detta headset grymt bra!

Visa signatur

I7 3770K 4,3GHZ, 970 ssc SLI, Z77 Sabertooth 16gb Vengance, hx1000i, ASUS pb27q 2560x1440

Permalänk
Medlem

Tack för alla förslag .. Men jag kunde inte bestämma mig, vilket innebar att jag gjorde några fler köp, och kommer nyttja öppet köp .. SÅ just nu har jag en G930, Pc360 G4ME, QH-90 och även QH-1339 liggandes, har precis börjat testa qh-1339 litegrann, och känner redan nu att dom kommer bli jävligt svåra att slita sig ifrån .. Men det ska bli intressant att kolla på QH-90 direkt efter här, jämföra budget mot ljudkvalitet.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Tack för alla förslag .. Men jag kunde inte bestämma mig, vilket innebar att jag gjorde några fler köp, och kommer nyttja öppet köp .. SÅ just nu har jag en G930, Pc360 G4ME, QH-90 och även QH-1339 liggandes, har precis börjat testa qh-1339 litegrann, och känner redan nu att dom kommer bli jävligt svåra att slita sig ifrån .. Men det ska bli intressant att kolla på QH-90 direkt efter här, jämföra budget mot ljudkvalitet.

Qpad och sennheiser gör bra spelheadset

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Jag säger också sennheiser pc360

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Tjena.

Oavsett vad andra tycker, tycker jag att du ska skaffa dig ett par hörlurar och en extern clips-mikrofon. Jag har ett par Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm för ca 1300:- och en clipsmikrofon för 70:- från Zalman.

Bättre enligt mig att enbart betala för bra ljud +extern mikrofon och inte OK ljud med inbyggd mikrofon.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Tjena.

Oavsett vad andra tycker, tycker jag att du ska skaffa dig ett par hörlurar och en extern clips-mikrofon. Jag har ett par Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm för ca 1300:- och en clipsmikrofon för 70:- från Zalman.

Bättre enligt mig att enbart betala för bra ljud +extern mikrofon och inte OK ljud med inbyggd mikrofon.

Fastän jag håller med dig rent allmänt, så måste jag ändå säga emot lite. har både DT770 Pro och PC360, och tycker inte att det bara är "OK" ljud på PC360. Känns som att mellan PC360 och DT770 så är de tillräckligt nära varandra för att valet ska vara subjektivt, baserat på ens tycke om bas, treble etc (öppna vs slutna).

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Tack för alla förslag .. Men jag kunde inte bestämma mig, vilket innebar att jag gjorde några fler köp, och kommer nyttja öppet köp .. SÅ just nu har jag en G930, Pc360 G4ME, QH-90 och även QH-1339 liggandes, har precis börjat testa qh-1339 litegrann, och känner redan nu att dom kommer bli jävligt svåra att slita sig ifrån .. Men det ska bli intressant att kolla på QH-90 direkt efter här, jämföra budget mot ljudkvalitet.

OT. Hoppas du har koll på köpvillkoren för butiken/butikerna för det är inte alltid ok att öppna och testa produkten och sen lämna tillbaka den, även med öppet köp.

I övrigt så tror jag att det är riktigt bra headsets du väljer emellan

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K 3.3GHz |Mobo: MSI Z68A-GD55(G3)|RAM: Corsair C. XMS DDR3 8 GB |Grafik: MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB (800mhz) |OS: Windows 7 Ultimate 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Intel 80GB 320, 2,5/Seagate Barracuda 7200, 320GB|PSU: Fractal Design r2 650W |Mus: Logitech mx510 |KB:Vanligt |Monitor: Samsung SyncMaster BW226 (2ms / 3000:1)@ 1680X1050.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zekk25:

OT. Hoppas du har koll på köpvillkoren för butiken/butikerna för det är inte alltid ok att öppna och testa produkten och sen lämna tillbaka den, även med öppet köp.

I övrigt så tror jag att det är riktigt bra headsets du väljer emellan

Hehe .. Om jag inte får byta in dom så säljer jag dom bara, så det är inga problem, kan ta den lilla förlusten isåfall

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Skrivet av devhdc:

Tack för alla förslag .. Men jag kunde inte bestämma mig, vilket innebar att jag gjorde några fler köp, och kommer nyttja öppet köp .. SÅ just nu har jag en G930, Pc360 G4ME, QH-90 och även QH-1339 liggandes, har precis börjat testa qh-1339 litegrann, och känner redan nu att dom kommer bli jävligt svåra att slita sig ifrån .. Men det ska bli intressant att kolla på QH-90 direkt efter här, jämföra budget mot ljudkvalitet.

Skulle gärna vilja hör vad du bestämde dig för och vad du tyckte om det olika? Är i svängarna och ska köpa ett nytt med men har galen beslutsångest. Har funderat mycket på att ha ett trådlöst men man kanske offrar mycket kvalite då? Har kollat lite på PC 360 men som sagt.. beslutsångest.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc | Processor: Intel i5 2500K 4GHz | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE | Hårddisk: 500GB Western Digital Caviar Black | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 680 2048MB DirectCUII TOP | Nätaggregat: FSP 650-80EGN 650W 80+ Gold |

Permalänk
Medlem

PC 360 om du får ett bra ex som inte är obalanserat och börjar glappa i volymratten. Qpad HQ 85/90 och du har litet huvud, hehe. Zalman micen är ett skämt och en förolämpning till dom du avser att prata med på skype, TS, Vent osv. Hatar innerligt polarna som kör den för de låter värdelöst i mina fina hörlurar och förstör hela min spelupplevelse med dom. Är i en övertalningsprocess och det är bara en stackare kvar som fortfarande sitter med den 49kr's Zalman dyngan.. Köper du fina hörlurar lägger du även pengar på en relativt bra mic också! Så resonerar jag.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addepladd:

Skulle gärna vilja hör vad du bestämde dig för och vad du tyckte om det olika? Är i svängarna och ska köpa ett nytt med men har galen beslutsångest. Har funderat mycket på att ha ett trådlöst men man kanske offrar mycket kvalite då? Har kollat lite på PC 360 men som sagt.. beslutsångest.

Det slutade helt annorledes än vad jag trodde .. QH85/90 som nämndes nedan passade mitt relativt stora mango till huvud ganska illa, och även qh-13xx, men jag kom runt det för ljudkvaliteten var så jeffla pro ..

Oavsett, jag behöll g930't .. Ja ljudet är inte helt OK, men trådlöst är trådlöst, jag gillar det verkligen. men i samma veva så sålde en kompis till mig lite av hans studioutrustning eftersom han uppgradetar, så jag lyssnar nu i en ampad HD800, och har en Blue Yeti mic .. jag trodde den micken skulle vara stor och ivägen först, men den har nu sitt lilla utrymme, och fungerar superbt, inmställd på bidirectional dessutom, så att den står lite vid sidan av gör absolut ingen skada.

Men om jag inte avser sitta och lyssna på musik så blir det g930't, för trådlöst är verkligen pro, och XLR kablarna till HD800't är rätt ivägen ibland.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Skrivet av devhdc:

Tack för alla förslag .. Men jag kunde inte bestämma mig, vilket innebar att jag gjorde några fler köp, och kommer nyttja öppet köp .. SÅ just nu har jag en G930, Pc360 G4ME, QH-90 och även QH-1339 liggandes, har precis börjat testa qh-1339 litegrann, och känner redan nu att dom kommer bli jävligt svåra att slita sig ifrån .. Men det ska bli intressant att kolla på QH-90 direkt efter här, jämföra budget mot ljudkvalitet.

För bästa ljudkvalitet/kvalitet så rekommenderas Astro A40 Starkt. Finns en dyrare verision men den är bara trådlös, (inge bättre ljud)
http://www.astrogaming.co.uk/a40-audio-system-astro-edition eller i Sverige http://www.gamestate.co/se/a40-audio-system
Sen kan du köpa bara headsetet utan mixamp men då får du inte lika bra ljud, Dock så är det bättre än alla andra headset på svenska marknaden.

Visa signatur

Moderkort: Msi B450 Tomahawk Max CPU: Ryzen 5 3600 GPU: AMD 5700XT Red Devil Ram: Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX SSD: Samsung 250GB basic Kylning: Arctic Freezer 34 eSports DUO Chassi: Fractal Design Meshify C PSU: XFX Pro Series 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig en mic för 800kr och nu behöver jag inte lägga ut 1000kr extra för att få en inbyggd 100krs mic i ett 1000krs headset. Nu behöver jag bara lägga ut dom pengar jag vill lägga ut på bra ljud och inte oroa mig för en dålig mic som lägger på 1000kr på prislappen.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken