Vad lyssnar ni på för musik?

Permalänk
Avstängd

Har nog en Spotify-spellista för alla genrer. Även om det jag lyssnar mest på är Metal.

Metal (metalcore, black metal, melodeath, prog etc)
Hardstyle, Techno, dubstep etc
Hip Hop/Rap
Indie
Pop
Psy/Goa
Jazz
Blues
Klassisk
90-80-70-60-50 etc

Har personligen svårt att förstå varför man bara fastnar i en genre när det finns såpass fantastisk musik där ute
Så jag röstade därför inte.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Hårdrock, rock, metal och allt liknande. Kan egentligen lyssna på det mesta, men gillar mer om det är riktigt instrument och "tungt" Fast jag gillar folkmusik också, konstigt nog

Mina favoriter just nu är:

Iron Maiden
Metallica
Adept
Raubtier
Sator
Dropkick Murphys
A7X
Bruce Springsteen
Green Day
Carnal Grief

De var nog de större favoriterna. Sen finns det ju en massa band som har gjort någon enstaka bra låt.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem

Blir nog enklare att fråga vad brett inte lyssnar på.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Lyssnar på väldigt mycket olika stilar när det gäller musik. Alternativ Rock, Post-Rock, Elektroniskt, Metal, Pop, Singer/Songwriter, Indie, Folk, Ambient, Noise, Drone, Progressiv musik, Post-Punk, Post-Hardcore, Screamo, Emo, Hip-Hop osv. Finns som jag ser det bra och dålig musik inom de flesta stilarna, och jag försöker att lyssna rätt varierat på musik då det kan finnas musik som passar bra beroende på humöret osv.

http://www.lastfm.se/user/zantera <-- summerar väl ganska bra vad jag lyssnar på

Visa signatur

the streets, YO

Permalänk
Medlem

Vart finns alternativet

''Allätare''

Lyssnar på musik som jag tycker är bra behöver inte hålla mig till en viss Genre känns bara korkat att man bara håller sig till 1-2 geners i slutändan så blir det din förlust finns oändligt mycket musik där ute i världen i alla olika genres bara man orkar gräva sig igenom den kommersiella avloppsbeläggningen.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag lyssnar nästan uteslutande på metal och hårdrock. Däremot finns det ju hur många olika genrer metal som helst Mest är det melodisk dödsmetal och heavymetal som ligger i spellistan

Iron Maiden, Rush, In Flames, Dark Tranquillity, At the Gates, Amon Amarth, Megadeth, för att nämna ett fåtal bra band som jag gillar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Allt från 80's o 90's (My generation) och liten blandat nu typ Arctic Monkeys genre. Samt klassisk musik: Chopin, Rachmanimov, Mozart etc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Rock, hårdrock och metal såklart
Guns N' Roses, Iron Maiden, AC/DC, Led Zeppelin, Black Sabbath, Kiss, Ultima Thule, Judas Priest, Metallica, Creedence Clearwater Revival med flera.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Föredetting

Metal och halvflippad elektronisk musik, typ Mr. Oizo. Även lite humppa-covers i form av Eläkeläiset från Finland.

Mitt favoritband för tillfället är nog Scarve, förmodligen för att jag upptäckte dem rätt nyligen och inte riktigt hunnit vänja mig vid att de dyker upp i playlisten.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Lyssnar på mestadels på Metal samt Techno.

Har varit fast hos System of a Dawn och Overwerk i ett tag nu. Favoriterna är väl B.Y.O.B hos System of a Dawn samt Buzzin' hos Overwerk.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Röstade på hip hop för det stämmer rätt bra. I alla fall det senaste, då jag i stort sett enbart lyssnat på hip hop och reggae. Hip hop kan ju låta lite hur som helst (reggae också) så här kommer några exempel:

Har också funnit lite mer SweC-relaterad hip hop som jag nästan lyssnat sönder.

--

Lyssnar självklart på annan musik också, allt från Motown till chiptunes.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Favoriterna
Tori Amos
Jonny Lang
Glenn Frey
Queen
Sheryl Crow
The Eagles
Don Henley
Timbuktu
The Ark
Tommas Ledin

Permalänk
Rekordmedlem

Skönt gungande mix från en på forumet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.