Dragon Age 3: Inquisition

Permalänk
Skrivet av Penix.se:

Har dom fixat så man kan binda mousekeys o lite andra settimgs ännu?

Jag skulle gärna också vilja veta detta? Man kan ju iofs ge sig in liret och se efter själva också. ^^

Visa signatur

[HELIX] <> CPU: Intel Core i5 4690K <> CPU-Cooler: Noctua NH-D15 [2x140mm] <> MB: Gigabyte G1.SNIPER Z97 <> RAM: 16GB 1866MHz Kingston HyperX Beast <> GPU: MSI GTX 970 4G GAMING <> SSD: Intel 520 120GB <> HDD: WD Green 1TB+2TB /Samsung SP 640GB /Seagate ST 160GB <> PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold Mod. <> Case: FD Arc Midi R2 [3x140mm/4x120mm] <> Monitor: DELL U2412M <> HT: ONKYO TX-NR656 <> TANNOY MX-M 7.1<> HP: JBL Synchros S500 <> Keyboard: CM Storm QF TK MX-B <> Mouse: MX-518 + ICEMAT <> DVD: Samsung SE-208GB [Ext.] <> IC: 100/10 <> OS: Win7

Permalänk
Medlem

102 timmar in i spelet och nötar fortfarande lol

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk

kunde inte hålla mig till slut, köpte spelet från games direkt för 349:-
efter 4 dagars spelande måste jag också erkänna mig besegrad och "addicted"

riktigt kul, mycket bättre än skyrim, lite oklara saker i början av spelet, men man luskar ut dem till slut, samt enligt min smak aldeles för mycket cut scenes, som tur är fungerar "Esc" knappen så att jag kommer bort o förbi dem...o kan forsätta spela..

nu har jag inte tid att skriva mer, finns quests som väntar:)

Gott Nytt År tyill eder alla

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Skrivet av Blacksheep:

kunde inte hålla mig till slut, köpte spelet från games direkt för 349:-
efter 4 dagars spelande måste jag också erkänna mig besegrad och "addicted"

riktigt kul, mycket bättre än skyrim, lite oklara saker i början av spelet, men man luskar ut dem till slut, samt enligt min smak aldeles för mycket cut scenes, som tur är fungerar "Esc" knappen så att jag kommer bort o förbi dem...o kan forsätta spela..

nu har jag inte tid att skriva mer, finns quests som väntar:)

Gott Nytt År tyill eder alla

Kan säg att jag var likadan i början (förutom "bättre än skyrim" delen ) men tröttnade hyffsat snabbt på det ändå. Har nu "bara" spelat 21 timmar och känner inte någon jättestor dragningskraft till att börja spela igen, trots att jag vet att jorden håller på att gå under.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

fråga, hur "enablar" man buffen på ringar, mina ringar säger i princip samma sak allihopa,
alltså när man hittar en ring, skall den direkt på fingret eller måste man göra något med den först.

eller är jag bara helt koko..:)

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

fråga, hur "enablar" man buffen på ringar, mina ringar säger i princip samma sak allihopa,
alltså när man hittar en ring, skall den direkt på fingret eller måste man göra något med den först.

Ringsystemet är lite knasigt, men det är bara sätta den på fingret... förutsatt att man har valt skillen som ringen ger bonus på om det är en skill-ring. Det är inte så svårt för en själv, men jobbigt att hålla reda på för NPC:er.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Ringsystemet är lite knasigt, men det är bara sätta den på fingret... förutsatt att man har valt skillen som ringen ger bonus på om det är en skill-ring. Det är inte så svårt för en själv, men jobbigt att hålla reda på för NPC:er.

Ah ok nu fattar jag, en får tacke

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Kan säg att jag var likadan i början (förutom "bättre än skyrim" delen ) men tröttnade hyffsat snabbt på det ändå. Har nu "bara" spelat 21 timmar och känner inte någon jättestor dragningskraft till att börja spela igen, trots att jag vet att jorden håller på att gå under.

Håller med. Jag var helt fast till en början och spelet höll mig motiverad i 72 timmar. Men efter att ha dödat ett par drakar och gjort alldeles för mycket sidequests så gick jag fullständigt in i väggen. Tröttnat helt! Oklart om jag ens kommer köra färdigt main storylinen ens.........

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Håller med. Jag var helt fast till en början och spelet höll mig motiverad i 72 timmar. Men efter att ha dödat ett par drakar och gjort alldeles för mycket sidequests så gick jag fullständigt in i väggen. Tröttnat helt! Oklart om jag ens kommer köra färdigt main storylinen ens.........

Mvh J

Förstår vad du menar, misstänker att jag kommer komma till den punkten nån gång också. 54 timmar in, känns som om jag bara gjort sidequests.. blir nog en mer fokuserad väg fram från och med nu, sen köra sidequests nästa genomspelning (om det någonsin blir en sån )

Permalänk
Skrivet av Bollie:

Förstår vad du menar, misstänker att jag kommer komma till den punkten nån gång också. 54 timmar in, känns som om jag bara gjort sidequests.. blir nog en mer fokuserad väg fram från och med nu, sen köra sidequests nästa genomspelning (om det någonsin blir en sån )

58 Timmar in nu, Lite nära innpå mitt förra inlägg, men känslan ni berättar om kom som magi runt dessa timmar och jag börjar faktiskt få likadana vibbar, precis som du nämner skall jag också försöka bara köra main quest nu, och strunta i alla sido quests o se om intresset kommer tillbaka...här med

känns som om alla regioner kartor man hamnar på är likadana, fast med träden o kullarna på andra ställen, husen o grottorna man går in i känns bara copy pastade med möbler o rum spegelvända, och man gör samma saker om och om igen...

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Storyn var väl lite halvtunn, men annars helt ok. Men världen var mycket stor med mycket att utforska fast det kunde bli lite väl repetivt mellanåt. Tog mig 104 timmar att ta mig igenom spelet. Kommer helt säkert en uppföljare med tanke på scenen efter end credits

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Väntar fortfarande på patch nr 3, helt dött ifrån bioware de verkar skita i PC fansen som vanligt eller?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oneone:

Väntar fortfarande på patch nr 3, helt dött ifrån bioware de verkar skita i PC fansen som vanligt eller?

De har troligen haft stängt över jul och nyår likt de flesta andra.

Permalänk
Medlem

Någon annans CPU som grillas av spelet? Så fort jag startar spelet och kommer in i huvudmenyn går den upp till 52 grader. Om jag sedan alt-tabbar ur huvudmenyn så ligger temperaturen kvar där! Vad i hela friden är det som är så absurt krävande i den där huvudmenyn?!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Någon annans CPU som grillas av spelet? Så fort jag startar spelet och kommer in i huvudmenyn går den upp till 52 grader. Om jag sedan alt-tabbar ur huvudmenyn så ligger temperaturen kvar där! Vad i hela friden är det som är så absurt krävande i den där huvudmenyn?!

Det är väl Frostbite som kör mycket på processorn, eller?

Permalänk
Medlem

jag vart imponerad/häpen när jag såg att spelet kunde använda 8 trådar ibland på taskmanager , Men sen insåg jag att det var ett frostbite 3 spelxD, kan säga iaf att man bör inte göra för många sidequest i taget utan varva av med ett mainquest här och där annars blir det lite stelt men lätt ett av de bästa spelet 2014:),

Estetiskt sett tycker jag spelet är helt underbart^^
Dessutom är jag imponerad av att 280x/7970ghz/7970 som är ett 3 år gammalt grafikkort,
klarar spelet på högsta om man kan leva med fps dipps i vissa regioner. Men överlag helt godkänt om man kan leva med 40 - 60 fps med dipps ner till 30 men oftast 40 - 60:) men med tanke på hur snyggt spelet är så
Men börjar önska att amds nya, eller nvidias svar på amds nya kommer snart:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Någon annans CPU som grillas av spelet? Så fort jag startar spelet och kommer in i huvudmenyn går den upp till 52 grader. Om jag sedan alt-tabbar ur huvudmenyn så ligger temperaturen kvar där! Vad i hela friden är det som är så absurt krävande i den där huvudmenyn?!

Jag skulle inte vilja käka köttet du grillar i 52*c..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larre77:

Det är väl Frostbite som kör mycket på processorn, eller?

Förstår dock inte varför det skulle grilla i huvudmenyn.

Skrivet av WoG:

Jag skulle inte vilja käka köttet du grillar i 52*c..

Huvudmenyn var självklart bara ett exempel, jag tror att jag var uppe i 70 vid ett tillfälle när jag faktiskt var inne i spelet.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Förstår dock inte varför det skulle grilla i huvudmenyn.

Huvudmenyn var självklart bara ett exempel, jag tror att jag var uppe i 70 vid ett tillfälle när jag faktiskt var inne i spelet.

Det grillas i huvudmenyn på grund av att utvecklaren inte begränsat antalet bilder per sekund där (FPS'n), om jag inte minns helt fel.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Förstår dock inte varför det skulle grilla i huvudmenyn.

Huvudmenyn var självklart bara ett exempel, jag tror att jag var uppe i 70 vid ett tillfälle när jag faktiskt var inne i spelet.

Min 2600k är klockad till 4.4 Ghz. Har spelat i ca en halvtimme och tempen är mellan 53-55 grader.
Har hyperthreading avstängd.

Vad har du för kylare? Är det bara i detta spel du får höga temps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Väntar fortfarande på patch nr 3, helt dött ifrån bioware de verkar skita i PC fansen som vanligt eller?

va ska den patchen iinnehålla ? jag är lv24 dödat kanske 10tal drakar , verkar som jag saknar content för att ta mig vidare och saknar även 18 shards till sista rummet i forbidden oasis. ingen npc verkar vilja prata med mig för att man ska ta sig vidare. ja mainstoryn blev jag klar vid lv19 sen har det bara blivet trögare och trögare.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

va ska den patchen iinnehålla ? jag är lv24 dödat kanske 10tal drakar , verkar som jag saknar content för att ta mig vidare och saknar även 18 shards till sista rummet i forbidden oasis. ingen npc verkar vilja prata med mig för att man ska ta sig vidare. ja mainstoryn blev jag klar vid lv19 sen har det bara blivet trögare och trögare.

Den innehåller förbättringar för oss som spelar på PC med mus och tangentbord, och lite andra "improvments" for PC players, vad det nu innebär...Men jag saknar spelet lite faktiskt men jag kan hålla mig, köpte många på steam rean lirar Ryse Son Of Rome nu, grymt snyggt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Det grillas i huvudmenyn på grund av att utvecklaren inte begränsat antalet bilder per sekund där (FPS'n), om jag inte minns helt fel.

Så kanske det kan vara. Kanske har något med deras super DRM också?

Skrivet av fabz:

Min 2600k är klockad till 4.4 Ghz. Har spelat i ca en halvtimme och tempen är mellan 53-55 grader.
Har hyperthreading avstängd.

Vad har du för kylare? Är det bara i detta spel du får höga temps?

Jajamensan, bara detta spel. Min 2600k ligger också på 4,4GHz, HT på och cores unparked. Maxar typ 55 grader i andra spel, sitter med en H100. Men det är ju som sagt var spel som man spelar, inte spel som man sitter i huvudmenyn på

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tycker att "tyg"-material är mycket svårare att farma än metaller och blommor? Visst finns det vilda djur men jag tycker de är svåra att döda för de drar all världens väg så fort man närmar sig dem.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Nån mer än jag som tycker att "tyg"-material är mycket svårare att farma än metaller och blommor? Visst finns det vilda djur men jag tycker de är svåra att döda för de drar all världens väg så fort man närmar sig dem.

Vilken svårhetsgrad kör du? På normal så one-hittar jag en hel del av de sämre djuren. Om du har en rouge så fungerar det rätt fint att gå in i stealth för att komma nära.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Magiker
Solas får stå och stirra i rummet, han kändes lite malande. Dessutom hata han allt jag gjorde.
Vivienne fick stå och se överlägsen ut i fönstret, jobbigare person får man leta efter.
Dorian har däremot följt med hela tiden. Rolig och gick bra ihop med de andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Nån mer än jag som tycker att "tyg"-material är mycket svårare att farma än metaller och blommor? Visst finns det vilda djur men jag tycker de är svåra att döda för de drar all världens väg så fort man närmar sig dem.

Jo, i mp är det väldigt svårt att farma. I sp hade jag inga problem att hitta tyg, och då spelade jag med en mage som fick uppgraderingar så fort det gavs tillfälle. Hur långt har du kommit? Kasta en winters grasp så springer inte djuren ifrån dig lika lätt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Bara jag som någorlunda besviken på ULTRA inställningar att det bara ser glansigt ut. Kör med GTX 970, 1080p.

Vad spelar ni för ras samt klasser? Har enbart spelat några timmar och spelat igenom introduktionen tills man når high hills. Hittills måste jag nog säga att Magiker samt Warrior med svärd/sköld är de mest intressanta.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Äntligen info om Patch 3!

dock inget nytt om interfacet för PC...............

http://www.ign.com/articles/2015/01/20/bioware-reveals-dragon...

General

Added key binding that allows players to walk.
Added mouse cursor scaling.
Fixed issue that could result in the mouse getting stuck in mouse-look mode when players alt-tabbed out of the game in full-screen mode.
Fixed display bars to correctly reflect items that alter maximum health.
Single-Player

Changed party banter system to be less random to prevent extra-long periods where no conversations would occur.
Fixed issue that could result in one of Dorian’s conversations not being available for some players.
Fixed issue that could result in a cutscene not firing for Dorian’s plot when players enter the Gull and Lantern.
Fixed issue that could result in Sera’s Verchiel plot being broken.
Fixed issue with the demon that could spawn during Solas’s personal quest.
Changed Tactical Camera so that it no longer re-centers when the player changes party members.
Fixed exploit that allowed for infinite influence.
Fixed issue that allowed players to exploit their gold value in single-player mode.
Fixed allied mage AI so they did not dispel targets that the player had frozen.
Fixed issue that caused the bar displaying armor rating to not update correctly for crafted gear.
Fixed issue that caused extra potions granted by items to be lost when players return to Skyhold.
Fixed issue that caused Mind Blast’s upgrade, Fortifying Blast, to not provide additional barrier.
Fixed issue that could result in the opt-in conversation UI continuing to be displayed if players opted out very quickly as the UI was starting to be displayed.
Fixed issue that could result in the world map being permanently displayed in the Storm Coast.
Fixed issue that could result in being unable to switch party members after looting.
Fixed issue that could result in party members not following orders to revive a party member in Tactical Camera mode.
Fixed issue that could result in people being unable to discover all the regions in the Exalted Plains.
Fixed issue that could cause dragons to become unresponsive.
Fixed issue that would cause dragons to freeze during their roar.
Fixed issue that could cause some conversations to be “hitchy.”
Fixed issue that could cause Varric’s legs to do odd things in some opt-in conversations.
Fixed Masterwork Prowler Armor so it no longer distorts on certain characters.
Fixed issue that could cause Harmon to disappear in certain circumstances.
Fixed a few non-herb crafting materials that were showing up in the Herbs section of the inventory. They are now correctly in the Other section.
Multiplayer IGN Logo

Enabled push-to-talk functionality in the multiplayer end of match screen.
Enabled push-to-talk in the multiplayer armor upgrade menu.
Fixed issue where changing multiplayer match settings would take effect without confirming changes.
Fixed issue that could result in players entering multiplayer matches without any mapped abilities in certain circumstances.
Fixed case that could cause keys to not drop in multiplayer mode.
Fixed issue that would cause the potion mapped to the first slot to also be used when pushing the 9 key in multiplayer mode.
Fixed issue that would cause the camera to spin at the end of a multiplayer match and not display the end of match screen.
Fixed issue in multiplayer mode that would result in the healing portion of Rampage to stop working in certain circumstances.
Tuned Strength of Spirits to be more useful in multiplayer mode.
Tweaked the balance of the Demon Commander in multiplayer mode.
Fixed issue that could result in items not displaying their cards when chests are opened in multiplayer mode.
Fixed issue that could cause pots to respawn in certain circumstances in multiplayer mode.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Går det på något sätt öka drop/loot-rates att man exempelvis får 3-5 Elfroots när man skördar. Anser man slösar allt för mycket tid med "loot animationen".

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA