AMD Hawaii chipp benchad och ställd mot Titan och 780.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186252:

bara min åsikt
btw så e ju inte ett rykte med nått form av bevis heller fakta.. heter ju rykte för att det inte kan bevisas fullt ut annars är det ju ingen mening o kalla det ett ryckte.. aja nån får ju gärna ta fram ordboken o rätta mig om ni vill men det är så här jag lärt mig

Rykte med trovärdigt bevis = Fakta.

Har fakta startat som ett rykte så blir ryktet ett stadie innan det blev ren fakta. Ett rykte kan startas genom att någon hör fel, någon gissar eller helt enkelt att det blivit fel någonstans. Då är det inte en lögn som är en medveten handling att försöka lura någon.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

På tal om att hinta/rykte skapa traffik

"Next gen faster than anything NVIDIA has... "

Kyle Hardocp

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flopper:

På tal om att hinta/rykte skapa traffik

"Next gen faster than anything NVIDIA has... "

Kyle Hardocp

Om AMD inte lever upp till det så blir det "Next gen faster than anything NVIDIA has... for the PRICE"

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

På tal om att hinta/rykte skapa traffik

"Next gen faster than anything NVIDIA has... "

Kyle Hardocp

Ja men Kyle är ju en riktig helidiot.
AMD säger inte alls det. Men om han kan påstå att AMD säger det så kommer alla anklaga AMD för att ljuga när Titan fortfarande är snabbast. Som det alltid blir.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tumnus:

Rykte med trovärdigt bevis = Fakta.

Har fakta startat som ett rykte så blir ryktet ett stadie innan det blev ren fakta. Ett rykte kan startas genom att någon hör fel, någon gissar eller helt enkelt att det blivit fel någonstans. Då är det inte en lögn som är en medveten handling att försöka lura någon.

va de ur ordboken? o.O
om det nu var fallet så erkänner jag att jag självklart kan ha fel men jag har fortfarande svårt att anse att fakta kan tolkas på det sättet (fakta = sant (om ingen bevisar motsatsen (om man pratar vetenskap i alla fall)) så har jag alltid sätt på det hela i alla fall) det andra håller jag väl dock med om sa bara att jag anser att lögn och rykte utan något som backar upp det är i grund o botten samma sak (bortsett från det du skrev i sista raden vilket jag inte uttryckte (eftersom det är ganska så onödigt när man försöker få fram en liknande poäng som mig..))

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Finns på Komplett men att få den kylaren är ganska dyrt om man jämför med andra tredjepartskylare.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=797651

Jävlar. Fanns ett PNY GTX 780 för 4600 på Netonnet för ett tag sedan. Vilket jävla överpris på det där 770't.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Tror inte du är så haj på det där med fejkade bilder. Det du pekar på är inte något tecken på photoshop. Tvärtom så verkar bilden väldigt äkta när man analyserar den.

Tro vad du vill, jag tyckte att artefakterna satt lite väl lämpligt till bara.
Nu har jag dock fått svar från fotografen själv, så det var bara en slump helt enkelt.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730