Hur undviker jag att mina saker bli stulna på Dreamhack?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KiwiÄrGott:

Använd inte loggan. Kan lova att du hellre blir av med dina saker än att bli påkommen med en HA-logga. Annars är du välkommen att klistra på några "support 81" utan några som helst problem. Har säkert några klistermärken som du kan få om du vill ha.

Det är nog jättemånga HA-medlemmar på Dreamhack.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Det är nog jättemånga HA-medlemmar på Dreamhack.

Jepp, de har en avdelning som sitter på IRC och säljer cigg till 13-åringar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av olog-hai:

Det är nog jättemånga HA-medlemmar på Dreamhack.

Oja, de har ett eget LoL-team nu.. de sponsras av Harley Davidson, Absolut Vodka och Benq. Hört att dem ska vara riktigt duktiga

Visa signatur

|||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jepp, de har en avdelning som sitter på IRC och säljer cigg till 13-åringar.

Vilken idé, det kan man ju blir rik på!

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Gravera in Hells Angels logotyp på chassit.

Hahaha, that was funny.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

smidig lösning:

http://i.imgur.com/gDmNPTS.png

sen är d kanske bra med ett lås på chassisidan oxå. Du kan ju modda så du har plats för alla kablar där om du vill, bara såga/fila lite:)

Looks smart, kör nog på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Pappa 64 år säger stripes. Så för mig är det legit.

Stripes är det Ronny och ragge hade fååååååården...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Ett roligt alternativ vore att hyra in en liten ninja som får sitta under bordet i någon DH-guille-kostym och pungslå alla som kommer nära ditt tangentbord.

^This

Eller vad mer kan man säga XD ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiwiÄrGott:

Oja, de har ett eget LoL-team nu.. de sponsras av Harley Davidson, Absolut Vodka och Benq. Hört att dem ska vara riktigt duktiga

De vinner ju alla sina matcher på walkover, så fort man blir seedad mot dem så gör man ju surrender at twenty

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Gravera in Hells Angels logotyp på chassit.

Haha bästa tipset so far

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Pappa 64 år säger stripes. Så för mig är det legit.

buntband och stripes - men nu på nya jobbet så säger alla Pandoit vilket visar sig vara märket på buntbanden som används. kändes så fel till en början men säger själv pandoit nu

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Inaktiv

Skaffa en logitech m-ba47 mus ( sköna men inte så vackra ), gammalt ibm tangentbord , tjock skärm och bygg din dator i ett p3 chassi lås fast grejerna så du ser riktigt puckad ut sen kan jag nog garantera dig att grejerna får vara i fred

Permalänk
Skrivet av AndersBlomdahl:

buntband och stripes - men nu på nya jobbet så säger alla Pandoit vilket visar sig vara märket på buntbanden som används. kändes så fel till en början men säger själv pandoit nu

Det där stör jag mig som fan på, på bygget säger dom alltid festool sågen till sänksågen bara för festool är märket.
Samma sak till fein sågen (multisåg eller vad det är).
Man blir helt förvirrad, inget personligt mot dig nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widholm:

Det där stör jag mig som fan på, på bygget säger dom alltid festool sågen till sänksågen bara för festool är märket.
Samma sak till fein sågen (multisåg eller vad det är).
Man blir helt förvirrad, inget personligt mot dig nu

inom järnvägen så finns det en säkerhetsfrånkopplare till bomanlägningar som kalas för kniven. gissa va jag kom bärandes på när de för första gången bad mig att hämta kniven

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lan:

Färgpatron a la värdeväska är min idé, eftersom vi ändå är i rätt forumsdel med egna konstruktioner. Den som snor från mig på DH kommer att "Dansa i neon" kan jag lova...

Problemet är väl att alla runt också får "dansa i neon"

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

en HD är nog världens största napp

Permalänk

om det är samma konstruktion som dom på inferno online (Odenplan) så *hackas* dom enkelt. jobbat där ett tag och försvann möss/ tangentbord / hörlurar varje dag där.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av JamesBanana:

Buntband eller att dra kablarna genom chassit kommer man långt med. Vill man vara lite ful kan man dessutom limma fast rakblad på strategiska platser, så har jag tex skyddat min bilstereo.

Sätter väl lite rakblad på musen för ergonomins skull.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av palleralla:

Skaffa en logitech m-ba47 mus ( sköna men inte så vackra ), gammalt ibm tangentbord , tjock skärm och bygg din dator i ett p3 chassi lås fast grejerna så du ser riktigt puckad ut sen kan jag nog garantera dig att grejerna får vara i fred

Du kanske slipper att p12 snor grejjorna, men ett gammalt IBM-tgb vill jag ha!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield