Slippa lösenord vid uppstart av Windows?

Permalänk
Inaktiv

Slippa lösenord vid uppstart av Windows?

Hej, så att jag valde att koppla mitt Windowskonto med datorn, hittar dock inget alternativ för att slippa skriva in lösenordet vid uppstarten. Kör man endast lokalt konto är det inga konstigheter, då hittar jag lätt var jag tar bort detta lösenord.

Någon som vet? Stort tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Testa att skriva netplwiz i kör på startmenyn.
Bocka sedan ur rutan "Användare måste skriva in ett lösenord.....".

Är det detta du vill göra?

Permalänk
Skrivet av Tha_Rula:

Testa att skriva netplwiz i kör på startmenyn.
Bocka sedan ur rutan "Användare måste skriva in ett lösenord.....".

Är det detta du vill göra?

Kan inte svara för TS, men det var precis detta jag ville göra iaf. Tack för "lektionen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassseee:

Hej, så att jag valde att koppla mitt Windowskonto med datorn, hittar dock inget alternativ för att slippa skriva in lösenordet vid uppstarten. Kör man endast lokalt konto är det inga konstigheter, då hittar jag lätt var jag tar bort detta lösenord.

Någon som vet? Stort tack på förhand.

Yup. Tha_Rula har lösningen. Gjorde själv det för några dagar sedan.

Jag hittade dock min lösning själv på 2 sekunder genom att använda google.

Se dock till att vara mer informativ nästa gång, du nämner inte ens att det handlar om W8, men det utgår jag från att du menar.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Gjorde detta på föräldrarnas laptop vilket funkade fint men man promptas ändå om lösen när man "väcker den" från sleep/strömsparläge.

Finns det fler inställningar som råder bot även på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Gjorde detta på föräldrarnas laptop vilket funkade fint men man promptas ändå om lösen när man "väcker den" från sleep/strömsparläge.

Finns det fler inställningar som råder bot även på detta?

Yuss. Finns en inställning under "energialternativ" att "fråga efter lösenord vid sleep/hibernation"
Kryssa ur den så ska det försvinna

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Yuss. Finns en inställning under "energialternativ" att "fråga efter lösenord vid sleep/hibernation"
Kryssa ur den så ska det försvinna

You da man bro.
Stort tack!

Skickades från m.sweclockers.com