Permalänk
Medlem

Du måste ha dålig kontakt mellan kylaren och CPUn, eller något annat som spökar för dig.
Det där är riktigt höga temps på stock, gör som någon annan rekommenderade och kolla hur högt din vcore går, om du kör på auto i bios.

Jag kör 4,5Ghz på 1.25Vcore och jag maxar 78c med prime95 eller linpack, detta är också med en luftkylaren en Phanteks ph-tc14pe

Permalänk

ingen som märkt att ibt kastar på mer vcore? Jag kör med offset voltage som ger mig 1,18v i alla program utom de som använder sig av avx eller avx2. Så fort jag startar ett sådant test så kastar den upp spänningen till 1,32v, vilket gör att processon blir fruktansvärt varm.

Är det verkligen ingen som sett detta, eller kör alla med fixed voltage?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimloths:

Hej Sweclockers,

Jag undrar om dessa temperaturer är något som man kan godkänna! Jag ville köra detta CPU test för att se så att kylaren fungerar som den ska.

Jag har hört att Haswell brukar ha ganska höga temps på 100% load? Jag körde precis IntelBurnTest på min burk, Och ni kan se resultaten här nedan!

Max temperatur var 82 *C i 100% load på en av kärnorna, Är denna något som borde oroa mig?
Jag körde dock bara testet i 157 sekunder.

Jag vet inte om ni brukar vilja ha mer information för att kunna ge svar/förklaringar. Så om informationen är ovisentlig var god nämn det så jag kan bifoga den infon som behövs!

http://i.imgur.com/kGYrmY7.png

Du testar inte din cpu fullt ut där, min 4770 presterar över 200gflops. För att kunna belasta processorn orderntligt med AVX2-instruktioner bör du använda dig av linpack 11.0.5 eller nyare. Avaktivera HT alternativt modifiera bat-filen, jag har postat i haswellöverklockningstråden om hur man kan modifiera bat-filen för att slippa avaktivera HT.

Wallman: Jag kör med fixed voltage, jag har mätt strömförbrukningen vid väggen med fixed resp. adaptive voltage och det skiljer i princip inget mellan de båda i idle.