Nu börjar jag bli trött på detta (BF4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

Kommer aldrig att hända. För det första finns det folk som vägrar ens tänka så, folk som inte bryr sig, folk som vet om problem men inte vill erkänna det, folk som vet om problem men bryr sig inte och bryr sig inte.

Man kan alltid hoppas, precis som att man har förhoppningar om att folk ska sluta förboka spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Man kan alltid hoppas, precis som att man har förhoppningar om att folk ska sluta förboka spel.

Nej, förbokning är det bästa.

Det får slutas att lockas med roliga saker då när det inte finns någon som helst anledning att förboka så kanske folk köper det senare. Då alla vet att lägger man på pre-order bonusar så blir det instaköp.

Permalänk
Medlem

Finns det någon info om när nästa patch går live?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Jag kan inte spela singleplayer eller multiplayer längre. Många verkar ha samma problem men bara i singleplayer typ..

"getdeviceremovedreason"

Det känns bra att lägga pengar på ett spel som inte går att spela.

Har du kollat i exempelvis afterburner hur mycket minne gpun använder när spelet crashar? Låter som att det tar slut. Har du 1GB eller 2GB?

I sweclockers prestandaanalys kan man se att i 1080p med allt på low so drar spelet ca 1000MB grafikminne.

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

Endast en av mina kompisar har detta problem och han använder två GTX 560TI med 1024MB ram.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Har du kollat i exempelvis afterburner hur mycket minne gpun använder när spelet crashar? Låter som att det tar slut. Har du 1GB eller 2GB?

I sweclockers prestandaanalys kan man se att i 1080p med allt på low so drar spelet ca 1000MB grafikminne.

http://www.sweclockers.com/artikel/17810-prestandaanalys-batt...

Endast en av mina kompisar har detta problem och han använder två GTX 560TI med 1024MB ram.

Det kanske är det då. Jag kör ju på 1440p på low och får över 100fps i snitt. Det gick ju bra i betan och i singleplayer men med lite randomkrasher men nu går det inte att starta alls som sagt.
Antar att det är dags att uppgradera då :S

Provade och köra på FHD istället och då fungerar spelet. Tack för hjälpen.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Klart man kan ge en annan sida det är alltid bra men effekten många utger blir "Jag har absolut aldrig problem så det måste vara skit bakom spakarna, sitter på 24/7 operation locker TD och fungerar allt bra här så måste det göra det på alla andra banor med.
BF4 är perfekt och alla ska ge fan i att klaga, DICE har gjort ett perfekt jobb."

Lite väl mycket förnekande.

Det blir inte bra för någon istället för att säga att DICE jobbar på problemen, om man inte är nöjd kanske man ska försöka få pengarna tillbaka etc etc.

Om vi alla som älskar Battlefield bara kan ena oss om enkla saker tillsammans som ex att ett spel som släpps med krasch och ljudbuggar inte är okej så kommer inte nästa släpp ha dom och EA förhoppningsvis förstår att det inte kommer fungera en gång till.

Jag vet att jag varken resonerat eller skrivit så. Vad jag däremot skrivit är att min syn på saken är något annorlunda men samtidigt undrar hur folk kan ha så stora problem, både med BF3 och BF4, medan jag knappt något. Man kanske behöver försöka se över sin dator på ett annat sätt? Jag vet inte. Trist är det i vilket fall som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Finns det någon info om när nästa patch går live?

En server side patch gick live idag. Känns som client patchen borde komma alla fall innan veckans slut.

Edit: Något verkar hända imorgon också "BATTLEFIELD 4 MULTIPLAYER WILL BE UNAVAILABLE DUE TO MAINTENANCE ON NOV 13, STARTING 9AM UTC / 1AM PST. MAINTENANCE WILL LAST FOR 3 HOURS."

Permalänk
Medlem

Hänger sig konstant ca var fjärde spel, fryser sig och man får en ruta i windows. Stör mig mest på alla ljudbuggar där ljudet försvinner några sekunder för att sedan återvända.. vissa banor är mer utsatta än andra.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stoffeboffe:

Jag jobbar inom it-branschen där det är viktigt att leverera bra kvalitet och FÄRDIGA produkter. Det skulle aldrig vara ok att släppa en sådan produkt som BF4 är idag. Ärligt talat, man hade fått veta att man lever och lite mer än så. Så mycket buggar, problem och avslut som man får när man kör detta spel är helt makabert i min åsikt.

Lever dom (DICE) och EA (tihi) på sitt goda rykte och tycker det är OK att dumpa ut en produkt som inte är färdig och har mer barnsjukdomar än ett spädbarn som föds för tidigt.

Jag sitter här med ett gäng grabbar (inga brudar tyvärr), druckit en hel del alkohol och är allmänt sur att man blir utkastad mest hela tiden. Tvungen att skriva av mig.

Ärligt talat, är det någon annan här som är trött på all denna jävla skitsnack?
BF4 är helt okej, det är ett bra spel. Punkt slut.
Dom två enda felen i spelet är net coden och att det tidigare har varit server crashar, varav 1 jag fick idag efter patchen.
Annars så är det helt felfritt, eller är det något annat som folk stör sig på?
Det är bra balanserat, allting, grymma vapen och allt.

INGENTING ÄR OBALANSERAT!
Finns bara DÅLIGA spelare.
Jag har inga som helst problem med att kontra ett jet som folk säger är så jäkla OP, super enkelt.
Likadant tanks och sådant.
Det är ju dessutom en limit på ammo i fordon. (förutom machine guns), så vad är problemet?
Lär er spela, sluta gnäll över net coden (som jaa faktiskt kan vara störande, men man vänjer sig).
annars är det ett grymt spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

En server side patch gick live idag. Känns som client patchen borde komma alla fall innan veckans slut.

Edit: Något verkar hända imorgon också "BATTLEFIELD 4 MULTIPLAYER WILL BE UNAVAILABLE DUE TO MAINTENANCE ON NOV 13, STARTING 9AM UTC / 1AM PST. MAINTENANCE WILL LAST FOR 3 HOURS."

Förberedelse inför PS4.

Permalänk
Medlem

Jag har inte spelat längre än 10 minuter innan spelet kraschar:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag vet att jag varken resonerat eller skrivit så. Vad jag däremot skrivit är att min syn på saken är något annorlunda men samtidigt undrar hur folk kan ha så stora problem, både med BF3 och BF4, medan jag knappt något. Man kanske behöver försöka se över sin dator på ett annat sätt? Jag vet inte. Trist är det i vilket fall som helst.

Se över sin dator? Jag spelar med ett gäng på fem personer regelbundet, och det kraschar REGELBUNDET för alla fem. Vi har olika komponenter i våra datorer. Den bana som kraschar mest är Siege of Shanghai på conquest (i betan hade vi inga problem). När huset en gång rasade, kraschade spelet för över hälften av spelarna på servern. Jag överlevde dock den händelsen och det var ganska konstigt att spela med så få spelare inne när det sekunden tidigare varit folk överallt...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Se över sin dator? Jag spelar med ett gäng på fem personer regelbundet, och det kraschar REGELBUNDET för alla fem. Vi har olika komponenter i våra datorer. Den bana som kraschar mest är Siege of Shanghai på conquest (i betan hade vi inga problem). När huset en gång rasade, kraschade spelet för över hälften av spelarna på servern. Jag överlevde dock den händelsen och det var ganska konstigt att spela med så få spelare inne när det sekunden tidigare varit folk överallt...

Ja, men om man vet att problemet ligger i en viss karta så håller man sig undan från den, eller? Kanske bara jag som resonerar så?

Skall jag vara helt ärlig så har huset aldrig rasat när jag spelat på Shanghai, förutom på betan då. Är det alltså så att BF4 är ett jättedåligt spel som kraschar och buggar hela tiden för i princip alla men bara på två kartor?

Permalänk
Avstängd

Lägger själv spelet på hyllan på grund av den förbannat dåliga netcoden som finns. Värre än BF3 som i sin tur var illa.

Permalänk
Medlem

Själv har jag fått nytändning på BF3 nu när BF4 är ute!
Någon som känner samma?

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matwik:

Själv har jag fått nytändning på BF3 nu när BF4 är ute!
Någon som känner samma?

Ja! Kom precis från en match BF3, vart riktigt kul.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matwik:

Själv har jag fått nytändning på BF3 nu när BF4 är ute!
Någon som känner samma?

Nä, jag vill kräkas.

Permalänk

Även jag har börjat spela BF3 en massa nu, hur kul som helst, och det flyter på!
Men det vore inte helt fel om nu en uppdatering är på väg till 4an!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

Ärligt talat, är det någon annan här som är trött på all denna jävla skitsnack?
BF4 är helt okej, det är ett bra spel. Punkt slut.
Dom två enda felen i spelet är net coden och att det tidigare har varit server crashar, varav 1 jag fick idag efter patchen.
Annars så är det helt felfritt, eller är det något annat som folk stör sig på?
Det är bra balanserat, allting, grymma vapen och allt.

INGENTING ÄR OBALANSERAT!
Finns bara DÅLIGA spelare.
Jag har inga som helst problem med att kontra ett jet som folk säger är så jäkla OP, super enkelt.
Likadant tanks och sådant.
Det är ju dessutom en limit på ammo i fordon. (förutom machine guns), så vad är problemet?
Lär er spela, sluta gnäll över net coden (som jaa faktiskt kan vara störande, men man vänjer sig).
annars är det ett grymt spel!

Jag blir så trött på folk som försvarar BF4, Dice, EA... det är ett jävla skitsnack att spelet funkar felfritt eller bra.

Permalänk
Medlem

http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Tjobbo/vehicles/...

hihihihihihihi

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag blir så trött på folk som försvarar BF4, Dice, EA... det är ett jävla skitsnack att spelet funkar felfritt eller bra.

Eller så kanske spelet fungerar olika bra för olika personer?
Client side för mig har inte strulat mycket alls, några enstaka krascher men inget jag reagerat på direkt.
Server side, varit med om några få server krascher men inte så många som vissa andra, dock har de-sync blivit värre sedan server patch 7 för mig vilket är lite trist, så fel finns det ja men tror inte någon säger annat. Mer det att det fungerar ok för flera personer men som alltid är de dem som har strul som låter mest iom att de andra egentligen inte har så mycket att låta över?

Sedan är beteendet inte unikt för EA, buggar inte unika för DICE utan det är väldigt vanligt förekommande i branschen och det är alltid folk som inte är nöjda när en ny release i en serie kommer ut, the way of the world.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jag blir så trött på folk som försvarar BF4, Dice, EA... det är ett jävla skitsnack att spelet funkar felfritt eller bra.

Han sa inte att spelet fungerade felfritt. Han nämde bla netcode problemen samt crasherna. Men utöver det sa han att det fungerade bra.

Om ni spelet är ospelbart, vilket många på forumet vill få det att låta som. Så spelar jag tydligen mot bots (och jag själv är en bot). För hur spelar jag ett spel som är ospelbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Han sa inte att spelet fungerade felfritt. Han nämde bla netcode problemen samt crasherna. Men utöver det sa han att det fungerade bra.

Om ni spelet är ospelbart, vilket många på forumet vill få det att låta som. Så spelar jag tydligen mot bots (och jag själv är en bot). För hur spelar jag ett spel som är ospelbart?

För mig funkar det galet bra. Fick crasher då och då innan den "stora" patchen kom förra veckan

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Jag köpte inte BF4 pga detta DICE har gjort sitt. Tänker inte fanboya dom bara för att dom är svenskar och ensamma inom sin kategori. BF3 var kul men det var allt för många faktorer som gjorde att det helt enkelt inte blev kul i längden.

Bojkotta bara tills det kommer en bra produkt. Det är konsumenterna som styr marknaden ingen annan.

Permalänk
Inaktiv

En sak som är lite komiskt är att se hur servern blir tom varje gång byggnaden i Shanghai faller och man själv står kvar där och tittar på. Lite synd om dom som det krashar för såklart. Tagikomiskt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Jag blir så trött på folk som försvarar BF4, Dice, EA... det är ett jävla skitsnack att spelet funkar felfritt eller bra.

Men då kan man ju säga att alla spel är dåliga, för inget spel fungerar felfritt, jag säger bara att net coden är det enda problemet i bf4 för mig och alla mina vänner just nu.
Crashar bara på siege of shangai, annars så är allting som det ska vara

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Om det är något inlägg här som är överflödigt, idiotiskt och dumt så är det ju bevisligen din?
Folk kan uppenbarligen spela BF4 utan större problem, många som har spelat i 30+ timmar vilket vore en omöjlighet om man ska tro all gnäll som exempelvis Du sprider. Jag vet inte om ditt svar syftar på både problematiken med Skype och netcode eller endast netcode; Men för att förtydliga så fungerar spelet betydligt bättre utan Skype i bakgrundet, det har delvis med Battlefields ingame-voice att göra (Sonar som lägger sig i aktivitetsfältet). Om det endast har med netcode att göra så verkar det som att jag måste upprepa mig själv: Netcode har mer eller mindre sett likadant ut i BF3, och åter igen så påverkar det alla lika mycket. Vilket enligt alla logiska slutsatser betyder att Du påverkas av Netcode, som alla andra, det är _inget_ unikt problem för just en _viss_ skara människor som använder det som en ursäkt för att dem är kass på spelet och dör konstant.
Nuff said.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha mjo lite överflödigt kanske. Men när du säger att det är löjligt när folk gnäller på nätkoden för att det är lika för andra och att det jämnar ut sig, wtf. Och att det är lika för andra, den är sämre än BF3. Går som åt fel håll.. Vi ska ställa lite krav.

Annars tycker jag spelet är underbart, det har fungerat överlag rätt bra, lite problem med krascher och soundbugg villket man var inställd på att det skulle vara lite strul vid release. Men att nätkoden skulle vara sämre en BF3 hade man inte förväntat sig.

Och sedan att du verkar dra en slutsats att en viss skara använder det som ursäkt för att man är kass säger ju lite om din tankegång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ja, men om man vet att problemet ligger i en viss karta så håller man sig undan från den, eller? Kanske bara jag som resonerar så?

Skall jag vara helt ärlig så har huset aldrig rasat när jag spelat på Shanghai, förutom på betan då. Är det alltså så att BF4 är ett jättedåligt spel som kraschar och buggar hela tiden för i princip alla men bara på två kartor?

Det är inte så att problemet ligger på en karta. Det kan krascha på alla kartor, men det händer mer ofta på vissa banor. Jag kan inte undvika att spela på Shanghai eftersom; Att det inte är lätt att förutsäga vilken karta det blir, vissa servrar har votesystem eller en lista med banor som ska liras. Siege of Shanghai är dessutom en av de roligaste banorna i spelet, och därför lirar jag gärna den. För mig funkade det ju hela den rundan, men för många gick det inte så bra. Det är omöjligt att förutsäga någonting i hur spelet ska krascha eller inte, det händer ofta i loadingscreen också - som inte är så farligt men ändå väldigt störande..

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Matwik:

Själv har jag fått nytändning på BF3 nu när BF4 är ute!
Någon som känner samma?

Jag har helt gått tillbaka till Bf3. Mycket roligare spel. Vet inte hur conquest är , men TD är verkligen inte kul i BF4.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED