Nu börjar jag bli trött på detta (BF4)

Permalänk
Skrivet av Simcon:

Vänta, 1200kr? Kostade ju drygt 700 kr för spelet + premium ( Själv köpte jag från GMG, möjligtvis närmare 800kr, men iaf). Men visst, att gå före i kön (eller snarare inte han någon annan gå före i kön) är enda anledningen att jag köpte Premium, helt okej anledningen att bli betalande medlem om det skulle vara ett f2p spel, men battlefield... Lite dubbeldoppande så att säga...

Ja, förbokade man spelet på origin så kostade det 700 kr. Sen om man vill ha premium så kostar det ytterligare 500 kr. Så det blir 1200 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Skrivet av Andyah:

ehmm..byt server?...är du dum o väntar 45min för att gå in på en server får du ju skylla dig själv..

Alla hc servrar är fulla (skrev det innan också). Så man får välja mellan 4 i kö eller 12 i kö.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd

Eh är det bara jag eller har patchen orsakat ännu fler krascher? :S

Permalänk
Medlem

Grym patch, nu så kan jag inte göra nånting ingame när jag joinar ibland. Går inte klicka på nånting, måste starta om spelet. Är dom fulla på DICE eller?

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk

Ni som fortfarande har problem, kör ni 64 eller 32-bitars version av spelet?
64 är riktigt besvärligt, men har kört med 32:an i 6 matcher nu och allt fungerar superb!

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Eh är det bara jag eller har patchen orsakat ännu fler krascher? :S

Vad menar du med krascher? Serverkrasch?, fryser din dator?, kraschar origin? kraschar spelet?

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av loweb_:

Grym patch, nu så kan jag inte göra nånting ingame när jag joinar ibland. Går inte klicka på nånting, måste starta om spelet. Är dom fulla på DICE eller?

Du får faktiskt skriva till DICE/EA istället

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hznn:

Vad menar du med krascher? Serverkrasch?, fryser din dator?, kraschar origin? kraschar spelet?

Främst serverkrascher verkar det som. Men har även varit med om att spelet fryser, det gjorde det innan patchen också.

Permalänk
Medlem

endel servrar har inte hängt med riktigt på updateringarna sedan denna nya patchen kom det är till stor del därför det krachar extra mkt nu.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Ni som fortfarande har problem, kör ni 64 eller 32-bitars version av spelet?
64 är riktigt besvärligt, men har kört med 32:an i 6 matcher nu och allt fungerar superb!

Är det någon prestandaskillnad mellan 32 och 64-bit versionerna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sometime:

Främst serverkrascher verkar det som. Men har även varit med om att spelet fryser, det gjorde det innan patchen också.

WE ARE AWARE OF THE SERVER CRASH ISSUE AND ARE WORKING ON A WORKAROUND TO MITIGATE THE ISSUE. SORRY FOR THE INCONVENIENCE.

Läs lite

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Du får faktiskt skriva till DICE/EA istället

Istället för vad? Får han inte uttrycka sin åsikt om den så kallade "patchen"?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Om ändå...

Är synd att du är missnöjd, men kan inte säga att det är helt dåligt då detta får fler att inse hur sabbad spelindustrin är idag. EA kommer inte undan, man kan säga att de ställer sig högt upp på listan om inte högst upp. Spelförlag tvingar ut ofärdiga spel p.g.a. deadline utan att inse, eller ännu värre, trots att de inser, att deras kunder kommer att bli missnöjda. För EA verkar det som att de tar efter Ubisoft och tvingar ut spel efter spel utan att tänka på kvalité. Om något så borde spelutvecklare strejka trots att de är bundna via kontrakt... eller lämna förlaget när kontraktet löper ut. Allt handlar dessvärre om pengar för förlagen...

Några saker som skulle markant förbättra spelindustrin och självfallet communityn.

  • Samma prisnivå världen över baserat på region, Europa, Asien, Amerika osv. På så sätt betalar "alla" lika och det blir inte $60 för Amerikaner, €60 för Tyskar, £60 för Britter. En anledning till att så många väljer att köpa via proxy är dessa radikalt löjliga prisskillnader för samma produkt.

  • Riktigt demo för en produkt som involverar vad spelet handlar om(min spekulation är att det skulle minska piratkopiering med ett par procent)

  • En skala för kvalité förlag måste uppnå för sitt spel innan det får släppas alls(gäller ej beta). Efter beta stängs portarna en viss tid för att fixa spelet så att det uppnår sagd kvalité. Med en sådan skala så tvingas förlag att sätta god tid att få spel att uppleva en god grundpotential. Ett spel bör släppas nästintill bugg-fritt och framtida uppdateringar skall i majoritet handla om att tweaka för bättre prestanda och balans.

  • Utvecklare av spelet skall ha möjlighet att neka förlaget att släppa deras intellektuella produkt de har skapat om de anser att den inte lever upp till deras önskemål och kvalité.

  • Riktigt anti-fusk system baserat på identifikation(1)

(1)
Idiotsäkra avstängningar med riktiga bevis. ISP i främjandet för rent spel, har möjligheter att stänga av sagd fuskare från att bruka Internettjänster från ISP. Detta gäller endast privatpersoner och inte företag. Att fuska blir mindre attraktivt och dessutom skapar det finansiella problem för fuskaren.

ISP kan välja att dela denna lista med andra ISP, på så sätt bildar de en grupp mot fuskare. De användare som stödjer rent spel väljer en ISP som stödjer detta. De ISP som inte stödjer detta förslag kommer logiskt förlora kunder i längden, de tvingas därför i efterhand att gå med i denna "grupp".

I slutändan tvingas fuskare till dyrare och dyrare alternativ för att bruka Internet på daglig basis, tills den ISP går med i gruppen. I slutändan har fuskare ingenstans att vända dig annat än Internetcafés och gamingcenters. Dessa ställen kan också välja att gå med i gruppen mot fusk och neka kunder som finns i denna databas(du måste registrera dig med riktigt namn för att bruka deras tjänster).

Med dessa steg så kan priserna för expansioner blir en aning mer berättigade, då vi kan förvänta oss kvalité och en nästintill färdig produkt. Enda sättet att säkert bli av med fusk är att gå hårt mot det, i slutändan handlar det om avtalsbrott. I slutändan får vi färdigsläppta spel och fler nöjda kunder. Fusk i onlinespel är ett minne blott och anställda för spelförlag kan lägga kraft på spelutveckling och RIKTIG support. Vissa kanske ser detta som en utopi, men jag ser det som en möjlighet för den som har stake att ta steget. Det är långt ifrån omöjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Nä nu är jag förbannad!

Gillar att spela HC och det har jag gjort sen BF3. Men att behöva vänta i 30+ minuter för att komma in på en match p.g.a. Premium skiten är fan sanslöst! Står att jag har plats 4 i kön, när jag sedan har plats 1 så hoppar jag back 7 platser för att ge rum till Premium spelare!!! VA I HELVETE!!!

Först köper man "DIGITAL DELUXE" (va nu fan det är!!) för 700 kr..... 700 jävla kronor!!! För att sedan vara tvungen att köpa Premium för 500 KR!! Ska man alltså behöva betala 1200 kr för att spela ett spel utan problem? Vad är det som händer med världen?!

Frågan är varför du kände dig tvingad till att köpa delux, man kunde köpa vanliga versionen från origin för 500 (eller var det 600) kronor, eller för 350 från t ex GMG

Har själv många vänner utan premium, och de har inga problem med kön.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnnyGreed:

Istället för vad? Får han inte uttrycka sin åsikt om den så kallade "patchen"?

Han menar nog att du ska kanske skriva till dom själva än att gnälla här? Bättre att dom får din åsikt och kan fixa saker och ting

Permalänk
Skrivet av Misery9:

Är det någon prestandaskillnad mellan 32 och 64-bit versionerna då?

Jag har inte märkt några skillnader mellan dom olika versionerna.

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Jag har inte märkt några skillnader mellan dom olika versionerna.

Jo, har kört med 32bit nu i helgen och har inte heller märkt någon prestandaskillnad, men känns som det kraschar mindre vilket är bra!

Permalänk
Medlem

Har faktiskt inte haft en enda krash nu på några dagar, känns ju lovande än så länge.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Men spelade du inte BF3 när det lanserades? Jag köpte det samma dag som det kom ut och det gick att spela ibland, fungerade inte felfritt förrän 1-2 månader efter release. Med det i åtanke, varför är du förvånad?
Skål pådeh!

Jag köpte även mitt vid release, kunde inte registrera mitt spel på origin förrän efter 3 på natten, men fasen vad nöjd jag var!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Ni som fortfarande har problem, kör ni 64 eller 32-bitars version av spelet?
64 är riktigt besvärligt, men har kört med 32:an i 6 matcher nu och allt fungerar superb!

Jag hade extrema problem, minnesläcka och windows vägrade dumpa från virtuella cachedisken, så mitt ram vart fullt och spelet fastnade i 1-3 FPS. Annat problem jag haft är röd skärm mellan kartor, vilket gjorde att hela datorn dog.

Löste alla mina problem med att köra x86 versionen i kompabilitetsläge för windows 7.

Vet inte om jag ska klaga på Dice eller windows för att 8.1 har skapat sådana problem..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk

Idag kunde man inte vinna Obtilerationrundan eftersom det var omöjligt att planta på C då marken var bortsprängd från en cruise missile. Grreeaaat! Så ja, det finns fortfarande kvar buggar.

Permalänk
Medlem

Jag laggar på nåt konstigt sätt.

Typ som att jag hoppar framåt lite hela tiden varje sekund typ.

Min bror lider inte av det problemet och då sitter på precis likadana delar i datorerna förutom att jag har Windows 8.1 och han fortfarande sitter på 8.0.

Vi båda har senaste drivrutiner till grafikkorten.

Ibland när jag spawnar så tittar jag rakt upp i luften och ja jag har installerat hotfixen för det problemet.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Jag laggar på nåt konstigt sätt.

Typ som att jag hoppar framåt lite hela tiden varje sekund typ.

Min bror lider inte av det problemet och då sitter på precis likadana delar i datorerna förutom att jag har Windows 8.1 och han fortfarande sitter på 8.0.

Vi båda har senaste drivrutiner till grafikkorten.

Ibland när jag spawnar så tittar jag rakt upp i luften och ja jag har installerat hotfixen för det problemet.

Jag får samma problem nu efter senaste patchen, men det verkar vara serverberoende. Vissa servrar funkar spelet klockrent. Andra har konstiga ryck, fordon kan inte stå stilla, etc.

MAO tror jag det är skitservrar som är problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Wall of text

Du vill alltså att en ISP ska kunna spärra en kund för att han fuskar i spel?
Ursäkta, men det kommer -aldrig- gå igenom. Lustig idé, men bestämt nej på alla plan.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaks:

Jag laggar på nåt konstigt sätt.

Typ som att jag hoppar framåt lite hela tiden varje sekund typ.

Min bror lider inte av det problemet och då sitter på precis likadana delar i datorerna förutom att jag har Windows 8.1 och han fortfarande sitter på 8.0.

Vi båda har senaste drivrutiner till grafikkorten.

Ibland när jag spawnar så tittar jag rakt upp i luften och ja jag har installerat hotfixen för det problemet.

Skrivet av HasseAro:

Jag får samma problem nu efter senaste patchen, men det verkar vara serverberoende. Vissa servrar funkar spelet klockrent. Andra har konstiga ryck, fordon kan inte stå stilla, etc.

MAO tror jag det är skitservrar som är problemet.

Det konstiga är att jag och brorsan sitter i samma rum och spelar i princip alltid på samma server.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"