Nu börjar jag bli trött på detta (BF4)

Permalänk

Nu börjar jag bli trött på detta (BF4)

Jag jobbar inom it-branschen där det är viktigt att leverera bra kvalitet och FÄRDIGA produkter. Det skulle aldrig vara ok att släppa en sådan produkt som BF4 är idag. Ärligt talat, man hade fått veta att man lever och lite mer än så. Så mycket buggar, problem och avslut som man får när man kör detta spel är helt makabert i min åsikt.

Lever dom (DICE) och EA (tihi) på sitt goda rykte och tycker det är OK att dumpa ut en produkt som inte är färdig och har mer barnsjukdomar än ett spädbarn som föds för tidigt.

Jag sitter här med ett gäng grabbar (inga brudar tyvärr), druckit en hel del alkohol och är allmänt sur att man blir utkastad mest hela tiden. Tvungen att skriva av mig.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Vet inte varifrån du får att EA skulle ha ett gott rykte, du är medveten om att de 2 år i rad har röstats fram som USA's sämsta företag? DICE har ett gott rykte! Att EA sen tvingar dem att slänga ut spelet för tidigt för att vara någonstans imellan CoD och julafton är inte DICE's fel. Men spelade du inte BF3 när det lanserades? Jag köpte det samma dag som det kom ut och det gick att spela ibland, fungerade inte felfritt förrän 1-2 månader efter release. Med det i åtanke, varför är du förvånad? Och ännu bättre fråga: varför har du redan köpt spelet? Du vet ju att du ska vänta med att köpa alla nya spel runt 1 månad efter release höhö

Ne men skämt åsido, BF3, bf4, Sim f*cking city, Diablo III osv, det hör ju nästan till ovanligheten att spel fungerar när de släpps. I och med att vi har internet så bryr sig inte utvecklarna(hmmmmm kanske mer utgivarna) om spelet fungerar vid release eller inte eftersom det går ju att patcha, "vad är problemet doooooooooh?"

Håller med dig fullt ut! Men jag har inte köpt några nya spel på releasen på säkert ett år, jag gör mig inte längre den otjänst att man betalar mer pengar för något som inte fungerar. Väntar man några månader så har spelen ofta halverats i pris och fungerar

Skål pådeh!

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk

Jag uppplever som mest problem på Shanghai och Dawnbreaker.Finns en hel del brister men jag har riktigt kul

Håll ut!

Visa signatur

Data...

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

Jag jobbar inom it-branschen där det är viktigt att leverera bra kvalitet och FÄRDIGA produkter. Det skulle aldrig vara ok att släppa en sådan produkt som BF4 är idag. Ärligt talat, man hade fått veta att man lever och lite mer än så. Så mycket buggar, problem och avslut som man får när man kör detta spel är helt makabert i min åsikt.

Lever dom (DICE) och EA (tihi) på sitt goda rykte och tycker det är OK att dumpa ut en produkt som inte är färdig och har mer barnsjukdomar än ett spädbarn som föds för tidigt.

Jag sitter här med ett gäng grabbar (inga brudar tyvärr), druckit en hel del alkohol och är allmänt sur att man blir utkastad mest hela tiden. Tvungen att skriva av mig.

Alkohol och ilska är ingen bra combo. Lira lite CoD och skjut de översittande 12åriga britterna. Skål!

Permalänk
Medlem

Du har inte en realistisk inställning till branschen. Ditt resonemang kan bara appliceras på en helt annan profitmodell.

Permalänk
Skrivet av Gojsenmojs:

Alkohol och ilska är ingen bra combo. Lira lite CoD och skjut de översittande 12åriga britterna. Skål!

Haha tror den ända gången jag fixar CoD är när jag e skita och inte bryr/fattar något.

Permalänk

Tycker det fungerar helt okej överlag faktiskt, Ibland krashar det och ibland buggar ljudet, men det är ju sånt som händer, Alla spel jag har köpt på release dagen har haft buggar i början.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Så det var visst inte bara jag...utan andra tycker också att spelet inte är färdigt.

Jag hade mellan minst 90-120 fps i BF3 och nu har jag mellan 24-65 fps...WTF? Så ett icke optimerat spel är bara första problemet. Ljudet bara stängs av ibland - ibland helt och hållet och ibland hörs bara atmosfären i spelet (tex. fåglar, vattnet etc.).

Sedan så syns de förbannade taggarna på soldater alldeles för sent! Dvs. de blå trianglarna som visar att det är en vän och inte en fiende. Jag slutar med att döda 1/3 av hela mitt lag när jag spelar eftersom jag reagerar snabbt och skjuter dom eftersom jag tror att de är en fiende. Varför i hela friden har man både alpha och en beta version av ett spel när man ändå inte åtgärdar problemet...och då pratar jag om så här stora problem!

Ärligt talar så har jag återgått till att spela BF3 tills BF4 blir färdigt! Visst kan jag spela BF4 nån gång nån timma men tänker inte lägga mer tid på det än så tillsvidare.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Så det var visst inte bara jag...utan andra tycker också att spelet inte är färdigt.

Jag hade mellan minst 90-120 fps i BF3 och nu har jag mellan 24-65 fps...WTF? Så ett icke optimerat spel är bara första problemet. Ljudet bara stängs av ibland - ibland helt och hållet och ibland hörs bara atmosfären i spelet (tex. fåglar, vattnet etc.).

Sedan så syns de förbannade taggarna på soldater alldeles för sent! Dvs. de blå trianglarna som visar att det är en vän och inte en fiende. Jag slutar med att döda 1/3 av hela mitt lag när jag spelar eftersom jag reagerar snabbt och skjuter dom eftersom jag tror att de är en fiende. Varför i hela friden har man både alpha och en beta version av ett spel när man ändå inte åtgärdar problemet...och då pratar jag om så här stora problem!

Ärligt talar så har jag återgått till att spela BF3 tills BF4 blir färdigt! Visst kan jag spela BF4 nån gång nån timma men tänker inte lägga mer tid på det än så tillsvidare.

Vad gäller optimering av spelet så har jag blivit positivt förvånad både en och två gånger, spelet körs lika bra (om inte bättre) som BF3 gjorde.

Såg att du har W7 som OS. Jag installerade W8 ett par dagar efter att betan börjat, löste alla stutters/FPS drops för mig.

Permalänk
Skrivet av Pussmunnen:

Haha tror den ända gången jag fixar CoD är när jag e skita och inte bryr/fattar något.

Precis. CoD spelar jag när jag behöver intyga mig själv om att det finns sämre spel än singstar och liknande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stoffeboffe:

Jag jobbar inom it-branschen där det är viktigt att leverera bra kvalitet och FÄRDIGA produkter. Det skulle aldrig vara ok att släppa en sådan produkt som BF4 är idag. Ärligt talat, man hade fått veta att man lever och lite mer än så. Så mycket buggar, problem och avslut som man får när man kör detta spel är helt makabert i min åsikt.

Lever dom (DICE) och EA (tihi) på sitt goda rykte och tycker det är OK att dumpa ut en produkt som inte är färdig och har mer barnsjukdomar än ett spädbarn som föds för tidigt.

Jag sitter här med ett gäng grabbar (inga brudar tyvärr), druckit en hel del alkohol och är allmänt sur att man blir utkastad mest hela tiden. Tvungen att skriva av mig.

borde stämma dem.
en ren class action suit.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelllas:

Vad gäller optimering av spelet så har jag blivit positivt förvånad både en och två gånger, spelet körs lika bra (om inte bättre) som BF3 gjorde.

Såg att du har W7 som OS. Jag installerade W8 ett par dagar efter att betan börjat, löste alla stutters/FPS drops för mig.

ärligt talat, om det krävs att man uppgraderar till windows 8 för att spela BF4 så ser jag ingen anledning i att spela BF4..

sen har vi nya CoD, 6gb ram krävs och DX11 kort som minimum och det ser värre ut än BF3 sett till grafiken.. hur tänkte dom där?

känns lite som FPS spelen blir sämre och sämre :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Märkligt att vissa har så mycket problem; Jag har aldrig några problem med BF. När BF3 släpptes minns jag att det fanns lite grafiska buggar, har dock inte sett något sådant i BF4. För mig har BF4 hittills inte hängt sig eller så.

Permalänk
Skrivet av Gojsenmojs:

Precis. CoD spelar jag när jag behöver intyga mig själv om att det finns sämre spel än singstar och liknande.

Men singstar kan va rätt roande när 2 fulla polare står och ylar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag jobbar inom it-branschen där det är viktigt att leverera bra kvalitet och FÄRDIGA produkter. Det skulle aldrig vara ok att släppa en sådan produkt som BF4 är idag. Ärligt talat, man hade fått veta att man lever och lite mer än så. Så mycket buggar, problem och avslut som man får när man kör detta spel är helt makabert i min åsikt.

Lever dom (DICE) och EA (tihi) på sitt goda rykte och tycker det är OK att dumpa ut en produkt som inte är färdig och har mer barnsjukdomar än ett spädbarn som föds för tidigt.

Jag sitter här med ett gäng grabbar (inga brudar tyvärr), druckit en hel del alkohol och är allmänt sur att man blir utkastad mest hela tiden. Tvungen att skriva av mig.

Om du jobbar inom IT borde du även jobbat med projekt, arbetar du för ett större företag är det fine, då är chefen jobbig men även han har en stor del i hur produkten/projektet tas emot men om du jobbar på ett mindre företag (och ja DICE är ett mindre företag när det hela kommer kring) som blir anställt av ett större företag som investerar pengar i projektet enbart för att få ut vinst är det en helt annan kaka.

Det företaget vill inte pga sina redovisningar ligga ute med pengar, speciellt inte inför vissa månader, kostnaden att utveckla något som BF4 är väldigt höga och blir mycket rött i tabellen tills de faktiskt ser vinst. Detta är inte bra för EA, EA är därav mer nervösa inför saker som t.ex. CoD Ghost, Battlefield är faktiskt underdog vs CoD maskinen, CoD säljer bättre, mycket bättre.

CoD:BO2 sålde ~11Miljoner ex första veckan, vs BF3 som sålde ~5Miljoner, BF3 tog in massa vs tidigare spel men marknaden är starkt riktad mot CoD serien och de har en tendens till att ge ut spelen ungefär samtidigt. EA kan inte veta att Ghost inte skulle bli ett guld spel direkt, därav måste de förlja sina utsatta och ofta stressade datum för de kan inte missa, speciellt inte som underdog.

EA ger DICE mer svängrum än många av sina andra studios just pga att de bär inte bara BF serien som är väldigt poppis utan även Frostbite som driver mycket annat men EA ser till vinst, om EA lanserar tidigt, säljer bra, snabbt och innan Activision så får de igen pengarna snabbare och får mer kunder. Att det sedan kanske skadar dem lite initialt i PR skiter de i då de vinner på det i längden vs CoD.

Hade Ghost varit bästa CoD ever med massa nya game modes, massa extra saker folk gilla och allt sånt och BF4 hölls tbax 2-3månader för extra polering hade EA troligen tappat allt de tjäna in med BF3, sedan är den poleringen svår då det är skillnad på en test pool med kanske 10'000 vs dagen efter launch. alla system kommer inte kunna testas för, alla kombinationer m.m.

Var det bättre för?
Ja sant att spel testades ofta hårdare för patches var ofta omöjligt och spelen var mindre, FF7 t.ex. hade i första upplagan i USA en game breaking bug, enda sättet att lösa det var att ge ut nya skivor, detta är inte fallet idag och var glad för det, mängden kod och resurser som är i dagens spel skulle ta evigheter att gå igenom så noga. Spel idag blir lidande vid release ja, vissa mer andra mindre men alla spel har buggar och skit kvar när de kommer idag och räkna med att de kommer alltid ha det, det tar dem ofta en stund att fixa allt men alternativet vore utvecklingcykler som är betydligt längre än de är idag och mycket högre kostnader, vilket innebär dyrare spel, färre spel m.m.

Men för att återgå till EA och även Activision som troligen pressade IW ganska hårt, November är i USA tiden då skatte planering för slutet av året måste påbörjas, för olika avdrag och sammanställningar, förskjutningar m.m. det är en stark anledning för dem att pressa ut spelet nu för att få in pengarna och kunna fördela dem optimalt för att visa på bra siffror både för i år och nästa år. (USAs skattesystem är oxå extremt komplext vilket gör att det tar tid att gör det innan årets slut)

Så när folk efter varje stor release på ett spel oavsett vilket kör /ragequit för det är buggar eller liknande är det lika förvånande för det är inget nytt, det sker alla bolag, alla studios, mer eller mindre alla spel i AAA klassen. Jag har svårt att komma på ett spel som veckorna efter launch inte bombades med hat från folk som råkat ut för buggar eller inte varit nöjda, kan du?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelllas:

Vad gäller optimering av spelet så har jag blivit positivt förvånad både en och två gånger, spelet körs lika bra (om inte bättre) som BF3 gjorde.

Såg att du har W7 som OS. Jag installerade W8 ett par dagar efter att betan börjat, löste alla stutters/FPS drops för mig.

Aldrig i livet att jag installerar Windows 8, sämsta operativtsystemet nånsin.

Skrivet av Oliver91:

ärligt talat, om det krävs att man uppgraderar till windows 8 för att spela BF4 så ser jag ingen anledning i att spela BF4..

sen har vi nya CoD, 6gb ram krävs och DX11 kort som minimum och det ser värre ut än BF3 sett till grafiken.. hur tänkte dom där?

känns lite som FPS spelen blir sämre och sämre :/

Instämmer helt och hållet. Spelet är inte färdigt, punkt slut. Spelar ingen roll vad man måste göra för att få det att fungera lite bättre, det SKA funka på W7, det SKA inte ha såna fps drops eller skippa frames, ljudet SKA fungera osv. osv.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Instämmer helt och hållet. Spelet är inte färdigt, punkt slut. Spelar ingen roll vad man måste göra för att få det att fungera lite bättre, det SKA funka på W7, det SKA inte ha såna fps drops eller skippa frames, ljudet SKA fungera osv. osv.

Det fungerar jättebra för mig, på Windows 7. Tror du då inte det betyder att många av problemen är svåra att upptäcka och lösa? Har du någon gång funderat över hur många varianter av hårdvara och drivrutiner som finns där ute i världen?
Visst ska allt fungera felfritt jämt och ständigt men så ser ju tyvärr inte världen ut.

Spelen (hårdvara överlag) blir mer avancerade och det är något som vi vänjer oss vid och ofta också kräver (fast många säger tvärtom), men någonstans på vägen försvinner den rena spelglädjen och kontrollen som vi var vana vid förr.

Permalänk
Medlem

Kollade när en polare körde Bf4 över stream - spelet crashade några gånger, han blev kickad jämnt och det slutade med att han blev bannad ifrån en server för att ha fuskat?!

Håller mig kvar till planetside 2 tillsvidare - känner i övrigt att det är mer moget folk på planetside 2!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stoffeboffe:

Jag jobbar inom it-branschen där det är viktigt att leverera bra kvalitet och FÄRDIGA produkter. Det skulle aldrig vara ok att släppa en sådan produkt som BF4 är idag. Ärligt talat, man hade fått veta att man lever och lite mer än så. Så mycket buggar, problem och avslut som man får när man kör detta spel är helt makabert i min åsikt.

Lever dom (DICE) och EA (tihi) på sitt goda rykte och tycker det är OK att dumpa ut en produkt som inte är färdig och har mer barnsjukdomar än ett spädbarn som föds för tidigt.

Jag sitter här med ett gäng grabbar (inga brudar tyvärr), druckit en hel del alkohol och är allmänt sur att man blir utkastad mest hela tiden. Tvungen att skriva av mig.

Då skulle du ha varit med vid lansering. Då gick det knappt att ens spela. Nu crashar man kanske en gång per dygn.

Det mest otroliga är att jag kan köra på High med 2xMSAA med hyfsad FPS på mitt HD6950. I never thought i would see the day.. Och jag sitter med Windows 7 som operativsystem.

Skrivet av Flopper:

borde stämma dem.
en ren class action suit.

Sedan får du sitta och betala Rättskostnader de nästkommande tio åren.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Håller med dig Stoffe, knasigt att man kan få släppa en sådan ofärdig produkt. Varför gör man det? För att man kan, alla köper det ändå o utverklarna kan göra som de vill.

Visa signatur

Just because u aint paranoid it dosent mean they aint after you...

Permalänk
Medlem

Dice & EA vet att oavsett om dom släpper fullt fungerande spel eller inte så kommer folk köpa det.

Förstår inte varför dom alltid ska få ut spel så snabbt som möjligt, än att lägga ner tid å energi på att finslipa innan lansering.
Dom ser bara pengarna som kommer att rulla in oavsett, sen är det bara gå vidare till nästa projekt.

Deras motto verkar vara att allt går att patcha...suck.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

COD ghost känns åxå som en ofärdig produkt, mycket de måste fixa i det spelet..men fan vad bra grafiken är när man ställt in allt .
fattar inte varför de överhuvudtaget släpper ut spel mm som känns som taskiga beta versioner....

Permalänk
Medlem

Det är på flera plan spelet är ofärdigt. Balanseringen är inte bra alls heller. Har ni spelat Flood Zone, efter ett tag har de mesta av skydden försvunnit på flagga B och C (stl large) och det står massa snipers på hustaken och gör det OMÖJLIGT att ta över dessa baser.

Tänker inte DICE på vad konsekvenserna blir när de har en förstörbar miljö, och vad som händer när allt de förstörbara är borta?
Tänker inte DICE på vad konsekvenserna blir när snipers har beacons och står uppe på ett hustak?
Tänker inte DICE på vad konsekvenserna blir när halva laget kan ha snipers?

Conquest handlar om att erövra flaggorna, men folk föredrar att dra upp sin kd istället...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Det fungerar jättebra för mig, på Windows 7. Tror du då inte det betyder att många av problemen är svåra att upptäcka och lösa? Har du någon gång funderat över hur många varianter av hårdvara och drivrutiner som finns där ute i världen?
Visst ska allt fungera felfritt jämt och ständigt men så ser ju tyvärr inte världen ut.

Spelen (hårdvara överlag) blir mer avancerade och det är något som vi vänjer oss vid och ofta också kräver (fast många säger tvärtom), men någonstans på vägen försvinner den rena spelglädjen och kontrollen som vi var vana vid förr.

FEL! - Allt kan verkligen inte vara felfritt, inte ens BF3 som varit ute nu ett par tre år nu! Och felfritt kommer det aldrig att vara.

Visst spelar det en roll vad det är för kombination av hårdvara/mjukvara i en dator "där ute i världen" MEN det är skillnad på 100 fel och 10 fel, det måste du väl fatta va. Så jag vet inte hur det ser ut i din värld men att det är så många fel i BF4 är inte okej.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Aldrig i livet att jag installerar Windows 8, sämsta operativtsystemet nånsin.

Instämmer helt och hållet. Spelet är inte färdigt, punkt slut. Spelar ingen roll vad man måste göra för att få det att fungera lite bättre, det SKA funka på W7, det SKA inte ha såna fps drops eller skippa frames, ljudet SKA fungera osv. osv.

Utveckla tack.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

EA är evil helt enkelt, går inte att komma ifrån. "Allmänt dryga" och "absurt snåla" känns som synonymer för EA. Det vore ju riktigt roande om de började sälja bilar. När du beställt en bil och ska få den levererad utspelas följande scenario:
Du får ett samtal och får berättat för dig att bilen kommer att levereras om 5 min. 5 min senare står karossen på din uppfart. "Ooops, skulle du ha hjul också? Kommer om ett par månader! Under tiden kan du ju njuta av denna CUSTOM LIMITED EDITION ULTRA DELUXE WONDERBAUM!"

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag har verkligen TVINGAT mig själv att spela BF4, med inställningen att jag måste gilla det. Men nu efter 60h spelade kan jag inte lura mig själv längre, det är ofärdigt och ogenomtänkt. Jag hoppas det ser annorlunda ut om några månader så man kan ta upp spelandet igen.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

FEL! - Allt kan verkligen inte vara felfritt, inte ens BF3 som varit ute nu ett par tre år nu! Och felfritt kommer det aldrig att vara.

Visst spelar det en roll vad det är för kombination av hårdvara/mjukvara i en dator "där ute i världen" MEN det är skillnad på 100 fel och 10 fel, det måste du väl fatta va. Så jag vet inte hur det ser ut i din värld men att det är så många fel i BF4 är inte okej.

Att hålla deadline kan ibland vara viktigare än att släppa en stabil produkt. Affärsmodellen, med aktiebolag och dess skruvade system och modeller har förändrat väldigt mycket i branschen. Viss del av problem måste man tyvärr acceptera numera, och anpassa sig till det genom att avvakta med inköpen istället.

Jag har som sagt inte problem med produkten, och det är många där ute som inte heller har problem.

Permalänk
Avstängd

Er dette med krasj et problem som dukket opp etter lanseringen av spillet, eller var dette også slik med beta'en?

Jeg spilte beta'en i de få dagene dette var tilgjengelig og aner ikke om også jeg kanskje vil kunne oppleve problem med krasj med release versjonen av spillet. Altså, spillet så da ut til å ha fungert rimelig greit da jeg prøvde beta'en, så det er rart å høre om at det er så mye tull nå i etterkant.

Edit: Én ting jeg syntes var spesielt dårlig med beta'en var dette med å installere Origin. Det så ut som om at Origin ikke ville la seg installere. Dette ordnet seg til slutt da jeg startet om maskinen. Men det var noe tull der altså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Dice & EA vet att oavsett om dom släpper fullt fungerande spel eller inte så kommer folk köpa det.

Förstår inte varför dom alltid ska få ut spel så snabbt som möjligt, än att lägga ner tid å energi på att finslipa innan lansering.
Dom ser bara pengarna som kommer att rulla in oavsett, sen är det bara gå vidare till nästa projekt.

Deras motto verkar vara att allt går att patcha...suck.

För att dom KAN.
Det är ju fan bara att titta här på Sweclockers hur många det är som förhandsbokar spel OCH t.o.m DLC!
Man kollektivt förstör hela spelindustrin vilket inte alla tänker på när man lägger den där förbokningen, giganterna bryr sig inte längre om spelarna är helt nöjda så länge dom kan skörda dom där förbokningarna och casha in.

Oerhört tråkigt men samtidigt så gynnar det alla mindre utvecklare.