Nu börjar jag bli trött på detta (BF4)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inzani:

Det är ju självklart något i kombination av min dator. Men då tyder de ju på att dom inte testat deras produkt ordentligt innan dom släppt det?

Har förövrigt likadan dator som dig på "pricken" förutom GFX där jag har ett Nvidia GTX 680.

Så du tror att Dice sitter med en dator som motsvarar varenda dator som finns där ute? Dessutom om de nu inte sitter exakt med DIN DATOR så kan de inte förutse ev. problem som DU kommer att utså. Att du får problem behöver inte betyda att de inte testat sin produkt, det betyder bara att du har vissa buggar med spelet.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Självklart. De buggar bara fast i ventilationstrummor, fastnar på skepp och deras huvudquest försvinner från deras log. Visst fungerar Batman Arkham Origins underbart från lansering alltid.

http://steamcommunity.com/app/209000/discussions/0/7929249524...
http://steamcommunity.com/app/209000/discussions/0/7929249525...

Det är ju fortfarande bättre än hur Battlefield 4 fungerar, spelet lider ju iaf inte av att klienter kraschar eller ljud försvinner.
Så underbart om man jämför med BF4 och Call of Dogs.

Permalänk
Medlem

Själv har jag problem med att spelet fryser. Att stänga klienten via aktivitetshanteraren är det enda som hjälper. Har senaste ATI drivisarna, uppdaterat Punkbuster och stängt av molnlagring i Origin men inget av detta hjälper. Min quit ratio ligger på 18%, det säger en del om hur stabilt det är

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du tror att Dice sitter med en dator som motsvarar varenda dator som finns där ute? Dessutom om de nu inte sitter exakt med DIN DATOR så kan de inte förutse ev. problem som DU kommer att utså. Att du får problem behöver inte betyda att de inte testat sin produkt, det betyder bara att du har vissa buggar med spelet.

Finns redan bevis där ute som bevisat att BF4 inte fick gå genom alla test för att EA vill slå Call of Dogs.
http://bf4central.com/2013/11/ea-pushed-battlefield-4-quality...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Själv har jag problem med att spelet fryser. Att stänga klienten via aktivitetshanteraren är det enda som hjälper. Har senaste ATI drivisarna, uppdaterat Punkbuster och stängt av molnlagring i Origin men inget av detta hjälper. Min quit ratio ligger på 18%, det säger en del om hur stabilt det är

Bättre än mina 51.61%

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Det är ju fortfarande bättre än hur Battlefield 4 fungerar, spelet lider ju iaf inte av att klienter kraschar eller ljud försvinner.
Så underbart om man jämför med BF4 och Call of Dogs.

Nej. BF4 går att spela i multiplayer i 90% av fallen. Buggarna i Batman däremot gör att man inte kan göra progress i Batmans main quest vilket leder till att spelet inte går att slutföra.

Skrivet av Mimematis:

Finns redan bevis där ute som bevisat att BF4 inte fick gå genom alla test för att EA vill slå Call of Dogs.
http://bf4central.com/2013/11/ea-pushed-battlefield-4-quality...

Där ser man.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nej. BF4 går att spela i multiplayer i 90% av fallen. Buggarna i Batman däremot gör att man inte kan göra progress i Batmans main quest vilket leder till att spelet inte går att slutföra.

Men eftersom att Battlelog inte syncar alla poäng i realtid så förlorar man progress, lägg på den usla netcoden med så blir det bara bättre.

edit: om man vill ha mer bevis för hur extremt ofärdigt BF4 faktiskt är:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Så du tror att Dice sitter med en dator som motsvarar varenda dator som finns där ute? Dessutom om de nu inte sitter exakt med DIN DATOR så kan de inte förutse ev. problem som DU kommer att utså. Att du får problem behöver inte betyda att de inte testat sin produkt, det betyder bara att du har vissa buggar med spelet.

Ordentligt genomförd publik betatestning sorterar ut dom flesta felen. Särskilt då dom får det från användare med alla dess typer av datorkonfigar.

Det är inte bara "JAG" som får dessa fel. Det är nästintill alla som har upplevt en eller mer av dessa buggar. Vars problemet ligger i är jag inte man nog att säga. Det är upp till dom som tillverkat produkten att ta reda på.

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 fungerar ju inte heller, det kanske bara är så att dom inkompetenta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av inzani:

Ordentligt genomförd publik betatestning sorterar ut dom flesta felen. Särskilt då dom får det från användare med alla dess typer av datorkonfigar.

Det är inte bara "JAG" som får dessa fel. Det är nästintill alla som har upplevt en eller mer av dessa buggar. Vars problemet ligger i är jag inte man nog att säga. Det är upp till dom som tillverkat produkten att ta reda på.

Så här i efterhand så är det otroligt bra att dom hade en öppen beta, fy fan om spelet skeppats med CPU belastningsproblemen på allt annat som kommit fram.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Men eftersom att Battlelog inte syncar alla poäng i realtid så förlorar man progress, lägg på den usla netcoden med så blir det bara bättre.

edit: om man vill ha mer bevis för hur extremt ofärdigt BF4 faktiskt är:
http://i.imgur.com/9DtyXjm.gif

Ser samma problem i CoD och Medal of honor. Detta är ett problem som är betydligt äldre än BF-serien.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Om du jobbar inom IT borde du även jobbat med projekt, arbetar du för ett större företag är det fine, då är chefen jobbig men även han har en stor del i hur produkten/projektet tas emot men om du jobbar på ett mindre företag (och ja DICE är ett mindre företag när det hela kommer kring) som blir anställt av ett större företag som investerar pengar i projektet enbart för att få ut vinst är det en helt annan kaka.

Det företaget vill inte pga sina redovisningar ligga ute med pengar, speciellt inte inför vissa månader, kostnaden att utveckla något som BF4 är väldigt höga och blir mycket rött i tabellen tills de faktiskt ser vinst. Detta är inte bra för EA, EA är därav mer nervösa inför saker som t.ex. CoD Ghost, Battlefield är faktiskt underdog vs CoD maskinen, CoD säljer bättre, mycket bättre.

CoD:BO2 sålde ~11Miljoner ex första veckan, vs BF3 som sålde ~5Miljoner, BF3 tog in massa vs tidigare spel men marknaden är starkt riktad mot CoD serien och de har en tendens till att ge ut spelen ungefär samtidigt. EA kan inte veta att Ghost inte skulle bli ett guld spel direkt, därav måste de förlja sina utsatta och ofta stressade datum för de kan inte missa, speciellt inte som underdog.

EA ger DICE mer svängrum än många av sina andra studios just pga att de bär inte bara BF serien som är väldigt poppis utan även Frostbite som driver mycket annat men EA ser till vinst, om EA lanserar tidigt, säljer bra, snabbt och innan Activision så får de igen pengarna snabbare och får mer kunder. Att det sedan kanske skadar dem lite initialt i PR skiter de i då de vinner på det i längden vs CoD.

Hade Ghost varit bästa CoD ever med massa nya game modes, massa extra saker folk gilla och allt sånt och BF4 hölls tbax 2-3månader för extra polering hade EA troligen tappat allt de tjäna in med BF3, sedan är den poleringen svår då det är skillnad på en test pool med kanske 10'000 vs dagen efter launch. alla system kommer inte kunna testas för, alla kombinationer m.m.

Var det bättre för?
Ja sant att spel testades ofta hårdare för patches var ofta omöjligt och spelen var mindre, FF7 t.ex. hade i första upplagan i USA en game breaking bug, enda sättet att lösa det var att ge ut nya skivor, detta är inte fallet idag och var glad för det, mängden kod och resurser som är i dagens spel skulle ta evigheter att gå igenom så noga. Spel idag blir lidande vid release ja, vissa mer andra mindre men alla spel har buggar och skit kvar när de kommer idag och räkna med att de kommer alltid ha det, det tar dem ofta en stund att fixa allt men alternativet vore utvecklingcykler som är betydligt längre än de är idag och mycket högre kostnader, vilket innebär dyrare spel, färre spel m.m.

Men för att återgå till EA och även Activision som troligen pressade IW ganska hårt, November är i USA tiden då skatte planering för slutet av året måste påbörjas, för olika avdrag och sammanställningar, förskjutningar m.m. det är en stark anledning för dem att pressa ut spelet nu för att få in pengarna och kunna fördela dem optimalt för att visa på bra siffror både för i år och nästa år. (USAs skattesystem är oxå extremt komplext vilket gör att det tar tid att gör det innan årets slut)

Så när folk efter varje stor release på ett spel oavsett vilket kör /ragequit för det är buggar eller liknande är det lika förvånande för det är inget nytt, det sker alla bolag, alla studios, mer eller mindre alla spel i AAA klassen. Jag har svårt att komma på ett spel som veckorna efter launch inte bombades med hat från folk som råkat ut för buggar eller inte varit nöjda, kan du?

Dold text

Är det ändå inte lite komiskt att EA, som är ett megastort företag, missar sådana grundläggande förutsättningar som att fungerande produkter, bra support, bra produkter (inte samma som fungerande) leder till att man bygger upp ett förtroende?
Någonstans missar EA ALLT. De fortsätter år efter år att missa vad det innebär att vara ett framgångsrikt företag, men de lär sig aldrig av sina misstag.

Varför?
De tjänar fortfarande multum med pengar, de behöver inte bry sig.
Vi slavar till konsumenter vill ju spela spel.
Vi fortsätter att köpa deras j**la spel.

Jag har officiellt slutat att köpa spel från EA.
Det borde ni också göra.

Tacka vet jag VALVe.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag är glad för din skull att du inte har några problem och jag önskar verkligen att jag inte hade några problem då jag vet hur många roliga timmar som tex bf3 har gett mig.

Men kan du då förklara hur det kommer sig att det är så många som upplever problem? Något fel måste det väl ändå vara? Jag har svårt att tro att alla som upplever problem har något specifikt i sin dator som gör att problemen uppstår och att dom inte är bf4 relaterade.

Jag är ingen spel/mjukvaruutvecklare så jag kan bara anta hur många olika problem som kan tänkas uppstå och att många är väldigt svårlösta. Men jag kan fortfarande inte se det som en färdig produkt.

Det är mina fem cent och jag hoppas verkligen att det kommer en lösning snart.

Det är säkerligen mycket som fortfarande måste fixas, precis som du säger har ju jättemånga problem. Jag tror det framförallt beror på vilken FPS man har, att när vissa saker händer så droppar FPS'en som sjutton, och blir det för mycket så krashar spelet.
Jag ligger på 120+ konstant typ, droppar under 100 när vissa saker händer, kan tänka mig att det är då andra krashar

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Bättre än mina 51.61%

Jösses! Nästan 52% är verkligen illa

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Gick verkligen inte bra för mig igår. Fick 4st Freeze+Soundloop igår och det har inte hänt på hela veckan. Hade en debugger installerad som jag tog bort och gissar att det är därför. Men sjukt att man skall behöva ha en sådan installerad för att det inte ska krascha. Just ja, 2st Revivebuggar också.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Vad som irriterar mig i hela sammanhanget är att det är tillsynes väldigt många människor som är beredda att se mellan fingrarna med att spel släpps idag utan att vara ordentligt kvalitétstestade.

Vad som irriterar mig ännu mer är alla viktigpettrar och besserweisers som dyker in i trådar som detta och ska läxa upp oss sämre vetande om hur dom minsann har förstått EA's affärsmodell och att man minsann måste tjäna pengar och glädja sina aktieinnehavare. Precis som om folk inte fattar att det är problemet i sammanhanget.

Det stadie som BF4 var i när det lanserade var skit. Punkt slut. Finns inte en människa på denna jord som hade tyckt det var ok om t.ex. kylskåpet hade slutat fungerar med jämna mellanrum.

Eftersom det är en digital produkt som kan fixas till i efterhand så har men helt enkelt börjat använda early adopters till att kvalitétstesta. Vilket är ren skit. Sen verkar det ha odlats en kultur som gör att early adopters har börjat rycka på axlarna till det här och försvara utvecklarna med att det får man minsann vänta sig. Vilket är fullkomligt absurt.

Vi kan inte acceptera att pengagirighet ska fullkomligt ta över i denna branschen. Om inte användaren säger ifrån vem ska då göra det?

Amen, kunde inte sagt det bättre själv! Tyvärr så finns det allt för många miffon som inte förstår sitt eget bästa och förbeställer spel. Verkar faktiskt som många gillar att vara försöksgrisar och dessutom betala för det.... lustigt....

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Gick verkligen inte bra för mig igår. Fick 4st Freeze+Soundloop igår och det har inte hänt på hela veckan. Hade en debugger installerad som jag tog bort och gissar att det är därför. Men sjukt att man skall behöva ha en sådan installerad för att det inte ska krascha. Just ja, 2st Revivebuggar också.

Har dessa också. Är ungefär som ett bug som fanns i Cod 2 där om du skjöt på en kropp direkt efter att denne hade dött så fick du ett HS på denne när han respawna. Oberoende av var han fanns på banan. Var lite smått kul faktiskt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag jobbar inom it-branschen där det är viktigt att leverera bra kvalitet och FÄRDIGA produkter. Det skulle aldrig vara ok att släppa en sådan produkt som BF4 är idag.

Nej, det är inte standarden inom IT-branschen. Funktion är nästan alltid viktigare än kvalitet. Jag är ganska säker på det gäller även ditt företag men att du jobbar långt ifrån engineering och fått för dig annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Men eftersom att Battlelog inte syncar alla poäng i realtid så förlorar man progress, lägg på den usla netcoden med så blir det bara bättre.

edit: om man vill ha mer bevis för hur extremt ofärdigt BF4 faktiskt är:
http://i.imgur.com/9DtyXjm.gif

Lite plåster på såren Även om det skulle varit fixat långt innan spelet släpptes.

http://bf4central.com/2013/11/dice-battlefield-4-netcode-top-...

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Är det ändå inte lite komiskt att EA, som är ett megastort företag, missar sådana grundläggande förutsättningar som att fungerande produkter, bra support, bra produkter (inte samma som fungerande) leder till att man bygger upp ett förtroende?
Någonstans missar EA ALLT. De fortsätter år efter år att missa vad det innebär att vara ett framgångsrikt företag, men de lär sig aldrig av sina misstag.

Varför?
De tjänar fortfarande multum med pengar, de behöver inte bry sig.
Vi slavar till konsumenter vill ju spela spel.
Vi fortsätter att köpa deras j**la spel.

Jag har officiellt slutat att köpa spel från EA.
Det borde ni också göra.

Tacka vet jag VALVe.

Vad exakt är det som de missar?
De tillverkar spel som folk gillar och uppskattar, supportmässigt kan jag inte uttala mig då jag inte haft några problem som krävt supporten, men om spelen vore så illa som påstår skulle de ju inte sälja?
VALVe har aldrig släppt något som fått kritik som de rättat till? Selektivt minne kanske?
Att du sedan inte gillar EA spel är upp till dig, enligt mig har EA bra spel serier;
Battlefield, Command & Conquer, Crysis, Dead Space, Dragon Age ,FIFA,Madden NFL, Mass Effect, Need for Speed, SimCity, The Sims m.fl. många där som många anser är bland de bättre serierna som finns?

BTW så har ditt kära VAVLe och EA ganska starka sammarbeten som co-publishers för Portal 2 och L4D serien så du sponsrar dem även om du köper de spelen.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av krox:

Nej, det är inte standarden inom IT-branschen. Funktion är nästan alltid viktigare än kvalitet. Jag är ganska säker på det gäller även ditt företag men att du jobbar långt ifrån engineering och fått för dig annat.

Jag jobbar inte inom mjukvaruutveckling nej, mer inom infrastruktur och drift. Men de finns mjukvaruutveckling i företaget också där jag vet test, qa och prod anammas. Funkar inte applikationen i prod stannar utveckling och enorma pengar förloras.

Självklart dyker fel upp i dessa applikationer också men av denna dignitet och mängd hade inte varit acceptabelt.

Kanske inte går att jämföra, men det är svårt att inte göra det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Men eftersom att Battlelog inte syncar alla poäng i realtid så förlorar man progress, lägg på den usla netcoden med så blir det bara bättre.

edit: om man vill ha mer bevis för hur extremt ofärdigt BF4 faktiskt är:
http://i.imgur.com/9DtyXjm.gif

Gällande GIFen och netcoden.

Finns områden där den kan göras mycket bättre, men det som händer i GIFen har nog aldrig hänt mig. Det som jag inte vet (andra kanske gör, rätta mig då) är hur mycket ping snubben som recordar samt som skjuter har. Om han har över 300 i ping (Någon från USA som spelar på en rysk server t ex) så är den situationen väldigt förstårligt.

Permalänk
Medlem

Kan inte spela det alls idag, bara fryser och ljudet loopar.

Provat att köra grundinställningarna på grafikkortet om det skulle vara överklockningen, men det funkar inte heller, uppdatera Punkbuster hjälpte inte heller...

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Gällande GIFen och netcoden.

Finns områden där den kan göras mycket bättre, men det som händer i GIFen har nog aldrig hänt mig. Det som jag inte vet (andra kanske gör, rätta mig då) är hur mycket ping snubben som recordar samt som skjuter har. Om han har över 300 i ping (Någon från USA som spelar på en rysk server t ex) så är den situationen väldigt förstårligt.

Upplevt det flertal gånger på olika servar men inte på andra så är troligen server relaterat.
Du kanske lurades lite av att det är slowmotion dom första framesen i .gifen eller så kanske du hittat en bra server att hålla dig till!

Själv spelar jag endast på Conquest Large.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Upplevt det flertal gånger på olika servar men inte på andra så är troligen server relaterat.
Du kanske lurades lite av att det är slowmotion dom första framesen i .gifen eller så kanske du hittat en bra server att hålla dig till!

Själv spelar jag endast på Conquest Large.

Spelar nästan bara exklusivt på Sweclockers HC server. Funderar på om HC parametern gör så jag inte känner av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Det är bra att folk rapporterar in buggar och problem de har med spel, så de kan fixas.

Det är mindre bra med alla *censur* som tjatar om att spelet inte borde ha släppts så tidigt och att spelen ska "göras klart" innan de släppts.

Finns fortfarande småbuggar som behöver fixas i spelet, men efter massor av timmar i spelet så kan jag säga att det är definitivt ett färdigt spel. Har krashat en eller två gånger sedan release, inga väsentliga buggar ingame osv.

Sluta säga att spelet "Inte är klart" bara för att det inte fungerar för just dig.

Har spelat spelet sen release och är VÄLDIGT tacksam att de släppte spelet när de gjorde.

Till er som sitter och är så ledsna över att spelet släpptes för tidigt: Låt bli att spela. Vänta en månad eller två eller hur längre ni nu ändå ville vänta på spelet. Oss andra det fungerar hur bra som helst för spelar vidare under tiden. Win-Win?

Två gånger? Då är du lyckligt lottad! Mitt spel har krashat MASSOR med gånger. Sitter inte på någon siffra men det är väldigt många gånger. Mina polare upplever samma sak. Det fungerar bättre nu ja, men det kraschar fortfarande ibland. Att kalla det färdigt vore ett skämt. DICE måste ha upplevt dessa problem vid sina tester..

Eller en annan sak... ljudbuggen som gör att allt ljud försvinner ibland. HUR kan de inte ha upplevt detta? Det händer jätteofta på vissa banor!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ehhh? Varför ska Dice bry sig om hur många som kör snipers? Det är väl upp till var och en eller? Sedan om du spränger ett hus så försvinner inte detta. Det lämnar efter sig en ruin av bråte precis som Dice ville ha det och det är i verkligheten. Av det du tar upp så är det spelarens fel mer än Dice fel att det blir så. Dice kan inte klandras för vad deras spelare gör.

Så DICE har inget ansvar att balansera spelet, tycker du? För många snipers förstör spelet, och det är vad som händer nu. Att bara skapa en värld och några klasser utan att tänka på hur dessa förhåller sig mellan varandra och banorna är totalt vansinne. Men det är precis vad det ser ut som att DICE har gjort. Balanseringen är hjärndöd. "Lag A har en stridsvagn, då ska lag B också ha en stridsvagn"...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Två gånger? Då är du lyckligt lottad! Mitt spel har krashat MASSOR med gånger. Sitter inte på någon siffra men det är väldigt många gånger. Mina polare upplever samma sak. Det fungerar bättre nu ja, men det kraschar fortfarande ibland. Att kalla det färdigt vore ett skämt. DICE måste ha upplevt dessa problem vid sina tester..

Eller en annan sak... ljudbuggen som gör att allt ljud försvinner ibland. HUR kan de inte ha upplevt detta? Det händer jätteofta på vissa banor!

Vissa banor har ljudbuggar (tex railway banan som förövrigt är värdelös på alla sätt ändå)

men finns även vapen ljud buggar (QBU 88 med silencer tar bort ljudet för alla på servern, det kan dock vara fixat nu)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Tycker det funkar betydligt bättre nu än det gjorde direkt efter lanseringen. 4 timmars lir i sträck ikväll utan någon krasch. Det enda jag stör mig ordentligt på är det trasiga ljudet på Lancam och Golmud.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Vissa banor har ljudbuggar (tex railway banan som förövrigt är värdelös på alla sätt ändå)

men finns även vapen ljud buggar (QBU 88 med silencer tar bort ljudet för alla på servern, det kan dock vara fixat nu)

Inte heller något jättefan av conquest på Railway men Rush verkar va en annan femma:

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...