Nu börjar jag bli trött på detta (BF4)

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Aldrig i livet att jag installerar Windows 8, sämsta operativtsystemet nånsin.

Intressant att det är sämst när BF4 fungerar betydligt bättre i win8. Gör om gör rätt.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Intressant att det är sämst när BF4 fungerar betydligt bättre i win8. Gör om gör rätt.

bara för att ett spel fungerar bra gör det inte till ett bra operativsystem..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Jag är förvånad hur många som tror att det är lätt att skapa/programmera ett spel som battlefield. Tänk på allt som funkar istället, hur fantastiskt det är att människan kan skapa sådana här spel. Då kanske du säger att "men andra spel funkar ju vid release", men det är ju inte helt sant. Kan ge många exempel på spel där multiplayer inte funkar alls bra vid release.

Crashes fixades för mig efter den första stora patchen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Jag är förvånad hur många som tror att det är lätt att skapa/programmera ett spel som battlefield. Tänk på allt som funkar istället, hur fantastiskt det är att människan kan skapa sådana här spel. Då kanske du säger att "men andra spel funkar ju vid release", men det är ju inte helt sant. Kan ge många exempel på spel där multiplayer inte funkar alls bra vid release.

Crashes fixades för mig efter den första stora patchen.

Tänk hur mycket kunskap och arbetskraft det tar att bygga ett höghus, även fast det inte finns värme i lägenheterna eller fönster så borde folk sluta gnälla om det och tänka hur fantastiskt det är att detta höghuset faktiskt har kunnat nästan färdigröras.

Ja så fort man går bort från just spel så låter det tusen gånger mer dummare.

Permalänk
Medlem

hade jag jobbat på DICE så hade jag skämts över BF4 som det är nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

bara för att ett spel fungerar bra gör det inte till ett bra operativsystem..

Dock är det i dom flesta avseenden bättre och snabbare än windows 7.. Alla spel jag testat fungerar bättre i windows 8.1.. så vad försöker du säga?
Laddar man ner classic shell så ser det exakt ut som windows 7.. ingen jäkla skillnad i någon meny eller någonting alls.. Så vad är problemet?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är lite skumt att DICE inte har ett konto, en tråd eller subforum här på SweC. När dom nu håller bra kontakt med redaktionen vad det verkar som och dessutom säger att dom "lyssnar" på vad som sägs i forum. Borde inte Sveriges största datorforum ha hög prioritet för dom? Vi är ju riktigt kräsna och vet oftast lite mer än p12:or i spelets chatt om hur saker och ting fungerar och vi spelar dessutom skit mycket BF4. Vi pratar Svenska så språk mässigt är det ju inga svårigheter för dom i Stockholm.

Till DICE: Ni kanske gör ett bra jobb på att lyssna men jag tycker verkligen ni kan svara också!
Jag skäms att BF4 är så mycket reklam för Sverige och sedan är det buggig skit så det är ju inte kul att säga att man kommer här ifrån för man blir ofta tillsagd att vi Svenska suger på att göra spel etc.
Det också skit tråkigt att behöva försvara DICE efter varje spel och säga att det till stor del är EA,s fel och att EA inte släppt bugg fria spel på år.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jag jobbar inom it-branschen där det är viktigt att leverera bra kvalitet och FÄRDIGA produkter. Det skulle aldrig vara ok att släppa en sådan produkt som BF4 är idag. Ärligt talat, man hade fått veta att man lever och lite mer än så. Så mycket buggar, problem och avslut som man får när man kör detta spel är helt makabert i min åsikt.

Lever dom (DICE) och EA (tihi) på sitt goda rykte och tycker det är OK att dumpa ut en produkt som inte är färdig och har mer barnsjukdomar än ett spädbarn som föds för tidigt.

Jag sitter här med ett gäng grabbar (inga brudar tyvärr), druckit en hel del alkohol och är allmänt sur att man blir utkastad mest hela tiden. Tvungen att skriva av mig.

Jo, men samtidigt är det väl trevligt att dom som gillar att spela spelet tidigare och därmed betatesta kan göra det, istället för att flytta fram släppet 3 månader bara för att dom ska sitta på sin kammare och fixa buggar medan inga kan spela. Du har ju valet att vänta tre månader tills spelet är stabilt. Svårare är det väl inte.

Se det som en förbokning trots att det finns ute och fantisera ihop att din egna "premiär" för detta är om 3 månader.
Då slipper ju alla andra vänta som hellre spelar trots vissa buggar.

Då är det väl ett större generellt problem med dåliga portar från konsolvärden, där det aldrig finns något hopp om att saker ska bli bra någonsin.

Permalänk
Medlem

Jag kan för egen del säga att jag hellre spelar en buggig variant vid utsatt release datum än att vänta tre månader till utan game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tänk hur mycket kunskap och arbetskraft det tar att bygga ett höghus, även fast det inte finns värme i lägenheterna eller fönster så borde folk sluta gnälla om det och tänka hur fantastiskt det är att detta höghuset faktiskt har kunnat nästan färdigröras.

Ja så fort man går bort från just spel så låter det tusen gånger mer dummare.

Så du tror(allvarligt) att det är lika svårt/svårare att bygga ett höghus som att skapa ett spel som battlefield?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Så du tror(allvarligt) att det är lika svårt/svårare att bygga ett höghus som att skapa ett spel som battlefield?

Har inget med ämnet att göra, saker och ting ska vara färdiga när dom släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Om du jobbar inom IT borde du även jobbat med projekt, arbetar du för ett större företag är det fine, då är chefen jobbig men även han har en stor del i hur produkten/projektet tas emot men om du jobbar på ett mindre företag (och ja DICE är ett mindre företag när det hela kommer kring) som blir anställt av ett större företag som investerar pengar i projektet enbart för att få ut vinst är det en helt annan kaka.

Det företaget vill inte pga sina redovisningar ligga ute med pengar, speciellt inte inför vissa månader, kostnaden att utveckla något som BF4 är väldigt höga och blir mycket rött i tabellen tills de faktiskt ser vinst. Detta är inte bra för EA, EA är därav mer nervösa inför saker som t.ex. CoD Ghost, Battlefield är faktiskt underdog vs CoD maskinen, CoD säljer bättre, mycket bättre.

CoD:BO2 sålde ~11Miljoner ex första veckan, vs BF3 som sålde ~5Miljoner, BF3 tog in massa vs tidigare spel men marknaden är starkt riktad mot CoD serien och de har en tendens till att ge ut spelen ungefär samtidigt. EA kan inte veta att Ghost inte skulle bli ett guld spel direkt, därav måste de förlja sina utsatta och ofta stressade datum för de kan inte missa, speciellt inte som underdog.

EA ger DICE mer svängrum än många av sina andra studios just pga att de bär inte bara BF serien som är väldigt poppis utan även Frostbite som driver mycket annat men EA ser till vinst, om EA lanserar tidigt, säljer bra, snabbt och innan Activision så får de igen pengarna snabbare och får mer kunder. Att det sedan kanske skadar dem lite initialt i PR skiter de i då de vinner på det i längden vs CoD.

Hade Ghost varit bästa CoD ever med massa nya game modes, massa extra saker folk gilla och allt sånt och BF4 hölls tbax 2-3månader för extra polering hade EA troligen tappat allt de tjäna in med BF3, sedan är den poleringen svår då det är skillnad på en test pool med kanske 10'000 vs dagen efter launch. alla system kommer inte kunna testas för, alla kombinationer m.m.

Var det bättre för?
Ja sant att spel testades ofta hårdare för patches var ofta omöjligt och spelen var mindre, FF7 t.ex. hade i första upplagan i USA en game breaking bug, enda sättet att lösa det var att ge ut nya skivor, detta är inte fallet idag och var glad för det, mängden kod och resurser som är i dagens spel skulle ta evigheter att gå igenom så noga. Spel idag blir lidande vid release ja, vissa mer andra mindre men alla spel har buggar och skit kvar när de kommer idag och räkna med att de kommer alltid ha det, det tar dem ofta en stund att fixa allt men alternativet vore utvecklingcykler som är betydligt längre än de är idag och mycket högre kostnader, vilket innebär dyrare spel, färre spel m.m.

Men för att återgå till EA och även Activision som troligen pressade IW ganska hårt, November är i USA tiden då skatte planering för slutet av året måste påbörjas, för olika avdrag och sammanställningar, förskjutningar m.m. det är en stark anledning för dem att pressa ut spelet nu för att få in pengarna och kunna fördela dem optimalt för att visa på bra siffror både för i år och nästa år. (USAs skattesystem är oxå extremt komplext vilket gör att det tar tid att gör det innan årets slut)

Så när folk efter varje stor release på ett spel oavsett vilket kör /ragequit för det är buggar eller liknande är det lika förvånande för det är inget nytt, det sker alla bolag, alla studios, mer eller mindre alla spel i AAA klassen. Jag har svårt att komma på ett spel som veckorna efter launch inte bombades med hat från folk som råkat ut för buggar eller inte varit nöjda, kan du?

Dold text

Wow!

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har inget med ämnet att göra, saker och ting ska vara färdiga när dom släpps.

Och du hade inte klagat det minsta på att spelet inte var färdigt vid utsatt releasedatum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Har inget med ämnet att göra, saker och ting ska vara färdiga när dom släpps.

Det du säger låter ju vackert, men knappast realistiskt va?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolflakes:

Det är på flera plan spelet är ofärdigt. Balanseringen är inte bra alls heller. Har ni spelat Flood Zone, efter ett tag har de mesta av skydden försvunnit på flagga B och C (stl large) och det står massa snipers på hustaken och gör det OMÖJLIGT att ta över dessa baser.

Tänker inte DICE på vad konsekvenserna blir när de har en förstörbar miljö, och vad som händer när allt de förstörbara är borta?
Tänker inte DICE på vad konsekvenserna blir när snipers har beacons och står uppe på ett hustak?
Tänker inte DICE på vad konsekvenserna blir när halva laget kan ha snipers?

Conquest handlar om att erövra flaggorna, men folk föredrar att dra upp sin kd istället...

Ehhh? Varför ska Dice bry sig om hur många som kör snipers? Det är väl upp till var och en eller? Sedan om du spränger ett hus så försvinner inte detta. Det lämnar efter sig en ruin av bråte precis som Dice ville ha det och det är i verkligheten. Av det du tar upp så är det spelarens fel mer än Dice fel att det blir så. Dice kan inte klandras för vad deras spelare gör.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det är på flera plan spelet är ofärdigt. Balanseringen är inte bra alls heller. Har ni spelat Flood Zone, efter ett tag har de mesta av skydden försvunnit på flagga B och C (stl large) och det står massa snipers på hustaken och gör det OMÖJLIGT att ta över dessa baser.

Tänker inte DICE på vad konsekvenserna blir när de har en förstörbar miljö, och vad som händer när allt de förstörbara är borta?
Tänker inte DICE på vad konsekvenserna blir när snipers har beacons och står uppe på ett hustak?
Tänker inte DICE på vad konsekvenserna blir när halva laget kan ha snipers?

Conquest handlar om att erövra flaggorna, men folk föredrar att dra upp sin kd istället...

nej tror inte de har tänkt alls med detta spel, det funkar ju för tusan inte ens! det är samma saga som bf3, det är nu vi är inne i beta stadiet, vi som skall hitta deras buggar de skulle fixat innan de släppte spelet.... förbannade snåla dårar på ea/dice BTW Detta kan inte ens kallas beta enligt mig, tidig alpha !

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Det du säger låter ju vackert, men knappast realistiskt va?

Konstigt att nya Batman kunde släppas utan att väldigt många användare kraschar när dom spelar.
Något som är ännu konstigare är att ljudet inte bara försvinner när man spelar det häller.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Vad som irriterar mig i hela sammanhanget är att det är tillsynes väldigt många människor som är beredda att se mellan fingrarna med att spel släpps idag utan att vara ordentligt kvalitétstestade.

Vad som irriterar mig ännu mer är alla viktigpettrar och besserweisers som dyker in i trådar som detta och ska läxa upp oss sämre vetande om hur dom minsann har förstått EA's affärsmodell och att man minsann måste tjäna pengar och glädja sina aktieinnehavare. Precis som om folk inte fattar att det är problemet i sammanhanget.

Det stadie som BF4 var i när det lanserade var skit. Punkt slut. Finns inte en människa på denna jord som hade tyckt det var ok om t.ex. kylskåpet hade slutat fungerar med jämna mellanrum.

Eftersom det är en digital produkt som kan fixas till i efterhand så har men helt enkelt börjat använda early adopters till att kvalitétstesta. Vilket är ren skit. Sen verkar det ha odlats en kultur som gör att early adopters har börjat rycka på axlarna till det här och försvara utvecklarna med att det får man minsann vänta sig. Vilket är fullkomligt absurt.

Vi kan inte acceptera att pengagirighet ska fullkomligt ta över i denna branschen. Om inte användaren säger ifrån vem ska då göra det?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av Gojsenmojs:

Alkohol och ilska är ingen bra combo. Lira lite CoD och skjut de översittande 12åriga britterna. Skål!

Hehe jag vet inte om det var ilska direkt, men efter 73 "battlefield 4 har slutat att fungera" så börjar man bli ganska trött.

Att tillägga bör att vi som spelade sitter på olika hårdvara olika operativ. När jag tänker på det så är det fortfarande inte ok att de är så här

Skrivet av Elitist:

Du har inte en realistisk inställning till branschen. Ditt resonemang kan bara appliceras på en helt annan profitmodell.

Jag vet inte om det du säger är rätt eller fel, men jag har då inte varit med om maken till problem vid ett spelsläpp som detta. Nu var jag inte med vid släppet av 3an och ja den funkar RIKTIGT bra nu. Men fortfarande, tycker du det är ok att lägga 600kr (via origin) och sen dröjer det vad jag bara kan anta, flera veckor, kanske t.o.m månader innan du kan spela det på en vettig nivå utan krascher?

Skrivet av Flopper:

borde stämma dem.
en ren class action suit.

Heh, vet inte om man skall gå så långt

Skrivet av Ferrat:

Wall of text

Jag tycker inte det skall spela någon roll om det är ett mindre eller större bolag. Om ett mindre bolag släpper en produkt som är dålig, så kan det i min värld möjligtvis leda till konkurs. Så det borde vara än viktigare för dom att släppa en vass produkt. Visst nu har dom EA i ryggen, men fortfarande...

Skrivet av Dinoman:

Vad som irriterar mig i hela sammanhanget är att det är tillsynes väldigt många människor som är beredda att se mellan fingrarna med att spel släpps idag utan att vara ordentligt kvalitétstestade.

Vad som irriterar mig ännu mer är alla viktigpettrar och besserweisers som dyker in i trådar som detta och ska läxa upp oss sämre vetande om hur dom minsann har förstått EA's affärsmodell och att man minsann måste tjäna pengar och glädja sina aktieinnehavare. Precis som om folk inte fattar att det är problemet i sammanhanget.

Det stadie som BF4 var i när det lanserade var skit. Punkt slut. Finns inte en människa på denna jord som hade tyckt det var ok om t.ex. kylskåpet hade slutat fungerar med jämna mellanrum.

Eftersom det är en digital produkt som kan fixas till i efterhand så har men helt enkelt börjat använda early adopters till att kvalitétstesta. Vilket är ren skit. Sen verkar det ha odlats en kultur som gör att early adopters har börjat rycka på axlarna till det här och försvara utvecklarna med att det får man minsann vänta sig. Vilket är fullkomligt absurt.

Vi kan inte acceptera att pengagirighet ska fullkomligt ta över i denna branschen. Om inte användaren säger ifrån vem ska då göra det?

Here here! Jag kan bara hålla med dig. Om ingen höjer sin röst så kommer ju detta mest troligt bli mer och mer accepterat och ja, jag vet inte ens om jag forsätta denna meningen.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Konstigt att nya Batman kunde släppas utan att väldigt många användare kraschar när dom spelar.
Något som är ännu konstigare är att ljudet inte bara försvinner när man spelar det häller.

Självklart. De buggar bara fast i ventilationstrummor, fastnar på skepp och deras huvudquest försvinner från deras log. Visst fungerar Batman Arkham Origins underbart från lansering alltid.

http://steamcommunity.com/app/209000/discussions/0/7929249524...
http://steamcommunity.com/app/209000/discussions/0/7929249525...

Skrivet av Dinoman:

Vad som irriterar mig i hela sammanhanget är att det är tillsynes väldigt många människor som är beredda att se mellan fingrarna med att spel släpps idag utan att vara ordentligt kvalitétstestade.

Vad som irriterar mig ännu mer är alla viktigpettrar och besserweisers som dyker in i trådar som detta och ska läxa upp oss sämre vetande om hur dom minsann har förstått EA's affärsmodell och att man minsann måste tjäna pengar och glädja sina aktieinnehavare. Precis som om folk inte fattar att det är problemet i sammanhanget.

Det stadie som BF4 var i när det lanserade var skit. Punkt slut. Finns inte en människa på denna jord som hade tyckt det var ok om t.ex. kylskåpet hade slutat fungerar med jämna mellanrum.

Eftersom det är en digital produkt som kan fixas till i efterhand så har men helt enkelt börjat använda early adopters till att kvalitétstesta. Vilket är ren skit. Sen verkar det ha odlats en kultur som gör att early adopters har börjat rycka på axlarna till det här och försvara utvecklarna med att det får man minsann vänta sig. Vilket är fullkomligt absurt.

Vi kan inte acceptera att pengagirighet ska fullkomligt ta över i denna branschen. Om inte användaren säger ifrån vem ska då göra det?

Snarare så att de flesta inser att många spel släpps med en rad med buggar och detta inte går att motverka helt från Dice sida. Speciellt inte när antagligen EA har pushat fram lanseringsdatumet. Sedan så behöver man inte läsa många rader i de gnäll som många skriver för att inse att det mest är för att gnälla av sig medan de skriver.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det är bra att folk rapporterar in buggar och problem de har med spel, så de kan fixas.

Det är mindre bra med alla *censur* som tjatar om att spelet inte borde ha släppts så tidigt och att spelen ska "göras klart" innan de släppts.

Finns fortfarande småbuggar som behöver fixas i spelet, men efter massor av timmar i spelet så kan jag säga att det är definitivt ett färdigt spel. Har krashat en eller två gånger sedan release, inga väsentliga buggar ingame osv.

Sluta säga att spelet "Inte är klart" bara för att det inte fungerar för just dig.

Har spelat spelet sen release och är VÄLDIGT tacksam att de släppte spelet när de gjorde.

Till er som sitter och är så ledsna över att spelet släpptes för tidigt: Låt bli att spela. Vänta en månad eller två eller hur längre ni nu ändå ville vänta på spelet. Oss andra det fungerar hur bra som helst för spelar vidare under tiden. Win-Win?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

Det är bra att folk rapporterar in buggar och problem de har med spel, så de kan fixas.

Det är mindre bra med alla *censur* som tjatar om att spelet inte borde ha släppts så tidigt och att spelen ska "göras klart" innan de släppts.

Finns fortfarande småbuggar som behöver fixas i spelet, men efter massor av timmar i spelet så kan jag säga att det är definitivt ett färdigt spel. Har krashat en eller två gånger sedan release, inga väsentliga buggar ingame osv.

Sluta säga att spelet "Inte är klart" bara för att det inte fungerar för just dig.

Har spelat spelet sen release och är VÄLDIGT tacksam att de släppte spelet när de gjorde.

Till er som sitter och är så ledsna över att spelet släpptes för tidigt: Låt bli att spela. Vänta en månad eller två eller hur längre ni nu ändå ville vänta på spelet. Oss andra det fungerar hur bra som helst för spelar vidare under tiden. Win-Win?

Jag är glad för din skull att du inte har några problem och jag önskar verkligen att jag inte hade några problem då jag vet hur många roliga timmar som tex bf3 har gett mig.

Men kan du då förklara hur det kommer sig att det är så många som upplever problem? Något fel måste det väl ändå vara? Jag har svårt att tro att alla som upplever problem har något specifikt i sin dator som gör att problemen uppstår och att dom inte är bf4 relaterade.

Jag är ingen spel/mjukvaruutvecklare så jag kan bara anta hur många olika problem som kan tänkas uppstå och att många är väldigt svårlösta. Men jag kan fortfarande inte se det som en färdig produkt.

Det är mina fem cent och jag hoppas verkligen att det kommer en lösning snart.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Krashade mycket för mig när jag lirade på 64players servers. Nu lirar jag på mindre och undviker siege of shanghai och det funkar prima...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stoffeboffe:

Jag är glad för din skull att du inte har några problem och jag önskar verkligen att jag inte hade några problem då jag vet hur många roliga timmar som tex bf3 har gett mig.

Men kan du då förklara hur det kommer sig att det är så många som upplever problem? Något fel måste det väl ändå vara? Jag har svårt att tro att alla som upplever problem har något specifikt i sin dator som gör att problemen uppstår och att dom inte är bf4 relaterade.

Jag är ingen spel/mjukvaruutvecklare så jag kan bara anta hur många olika problem som kan tänkas uppstå och att många är väldigt svårlösta. Men jag kan fortfarande inte se det som en färdig produkt.

Det är mina fem cent och jag hoppas verkligen att det kommer en lösning snart.

En mer relevant fråga borde ju vara varför folk upplever så pass många olika problem. Ser enorma trådar där folk har buggat ljud. Har inte hänt mig. Finns tonvis med trådar där folk även haft andra problem som jag inte har själv. Hade det berott helt på spelet så hade jag också fått utstå det.. eller? De enda problem jag har haft är kraschar och det har mer eller mindre försvunnit för mig nu. Man kan tyvärr inte testa spel mot all form av hårdvara.. Det går helt enkelt inte.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Problem som uppstått för mig.

*Problem med att den inte kan joina servrar. Står på svart ruta å blinkar vitt i högrna hörnet. Sedan kraschar de å går ner i battlelogen. Provat 10gånger nu att gå in på SweC server utan att komma in.

*Kraschar under spel väldigt ofta.

*Ljud buggar ut totalt. Allt från helt dött till bara några ljud hörs.

Säkert nå mindre andra saker jag kan påpeka på också men detta är dom stora som är mest irriterande.

Färdig produkt... Jo tjena!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BillyBobCraskin:

Jag uppplever som mest problem på Shanghai och Dawnbreaker.Finns en hel del brister men jag har riktigt kul

Håll ut!

Samma här, upplever att 9/10 crasher/disconnects jag får är på dawnbreaker eller Siege of Shanghai senast igår stendog spelet när jag var längst upp på C på SoS när huset var påväg att braka ihop

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inzani:

Problem som uppstått för mig.

*Problem med att den inte kan joina servrar. Står på svart ruta å blinkar vitt i högrna hörnet. Sedan kraschar de å går ner i battlelogen. Provat 10gånger nu att gå in på SweC server utan att komma in.

*Kraschar under spel väldigt ofta.

*Ljud buggar ut totalt. Allt från helt dött till bara några ljud hörs.

Säkert nå mindre andra saker jag kan påpeka på också men detta är dom stora som är mest irriterande.

Färdig produkt... Jo tjena!

Som sagt. Har inte själv de problemen så hade det varit enbart spelet så borde jag också ha fått utstå detta. Kan vara i kombination med något i din dator.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

EA är evil helt enkelt, går inte att komma ifrån. "Allmänt dryga" och "absurt snåla" känns som synonymer för EA. Det vore ju riktigt roande om de började sälja bilar. När du beställt en bil och ska få den levererad utspelas följande scenario:
Du får ett samtal och får berättat för dig att bilen kommer att levereras om 5 min. 5 min senare står karossen på din uppfart. "Ooops, skulle du ha hjul också? Kommer om ett par månader! Under tiden kan du ju njuta av denna CUSTOM LIMITED EDITION ULTRA DELUXE WONDERBAUM!"

Håller helt med, hur kommer det sig att vi spelare nöjer oss med produkter som är halvfärdiga?

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Catch:

Håller helt med, hur kommer det sig att vi spelare nöjer oss med produkter som är halvfärdiga?

För att utvecklarna jobbar i efterhand för att fixa det som uppkommer? För att produkten FAKTISKT kan visa fel som inte uppkom före lansering? För att folk vill spela spelet?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Som sagt. Har inte själv de problemen så hade det varit enbart spelet så borde jag också ha fått utstå detta. Kan vara i kombination med något i din dator.

Det är ju självklart något i kombination av min dator. Men då tyder de ju på att dom inte testat deras produkt ordentligt innan dom släppt det?

Har förövrigt likadan dator som dig på "pricken" förutom GFX där jag har ett Nvidia GTX 680.