SweClockers Battlefield-server kliver upp på plats nummer tre i världen

Permalänk
Medlem

Haha, släpp det där med överklockning och recensioner.

Hosta BF4 server är helt klart eran grejj

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Härligt! Nu spelar inte jag BF4, men kan någon säga mig vad som krävs för att hålla igång en sådan server med 64 spelare? Låter fruktansvärt tungt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Antar att BF3 är mer eller mindre övergivet nu? Lite trist, hade tänkt börja lite igen, känns som BF3 i dagsläget är det bättre spelet. Allt är ju mer eller mindre färdigpatchat, medans BF4 är typ beta fortfarande.

Vet inte vad problemet är för alla. Har jag världens tur eller vad?
Alla snackar om hur buggigt BF3 är/var, samma med andra spel som Far Cry 3 när det kom,
samma med dom flesta spelen men jag har haft väldigt minimala problem i alla dessa spel.
Enda buggen jag märkte i t.ex FC3 var en bugg där gräset var i luften vid en del branta backar,
i BF3 har endast PB varit problemet som skickade ut mig helt random (kickad) från en del servrar osv.
BF4 har möjligen kraschat någon gång (DirectX Error) men inte mer.

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kunde bry mig mindre? Det är en server som vilken annan som helst. Den ligger på tredje plats i populäritet, eller först, ok? och? Visste inte att det var en tävling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odessy:

Bara jag som inte kunde bry mig mindre? Det är en server som vilken annan som helst. Den ligger på tredje plats i populäritet, eller först, ok? och? Visste inte att det var en tävling.

Det visar ju att dom gör något rätt! Man hamnar inte bara högst upp utan anledning.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

De hade ju vare kul om man hade kunnat komma in också >_< Full varenda gång man ser den o vägrar köa xD

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

Har inte spelat Battlefield 4 sedan 17 november.

k(?)

Visa signatur

Dator: I7 37.... Skit i det! den är bäst... för mig

Permalänk
Medlem

Hur mäts populariteten?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat! Spelade lite på servern när spelet hade släppts, men tyvärr så krashar jag för ofta på 64 player servers.. 32 så funkar det finfint, där krashar jag bara på dawnbreaker och locker!

Fast väl kämpat alla som har med servern att göra, hatten av till er!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av holmberg:

?..

Något som jag drar mig för dock är fipplandet med mumble. Tyckte det fungerade sådär i fjol när det anordnades för BF3. Men det är väl en vanesak! Men måste ändå fråga varför den inbyggda röstchatten inte används nu när den ändå finns?

Den inbyggda är rätt dålig men visst är det ett alternativ, dock vill vi ju gärna bygga SweClockers Mumble som ett community också. Vi spelar mycket mer än bara BF4.

Skrivet av SebboD:

Grattis! Visserligen så rankas bara servrar som lagts till manuellt på GameTracker så är tveksam till siffrorna.

Sant, dock är de flesta medvetna om gametracker (om de vill mätas) och väldigt många läggs till.

Skrivet av Xiqt:

Har varit inne och lirat, och det är värt väntan!
Slå på någon serie, film eller något annat tidsfördriv under tiden

Håll ögonen på BF tråden ikväll, kan hända att det blir något roligt annonserat där ikväll som gör att det blir mindre drygt att vänta.

Skrivet av HurMycket:

Häftigt att en så relativt liten sajt som SweClockers ligger på topp tre i världen!

Jag undrar en sak: Hur mäter man "popularitet" eller "aktivitet" på en server? Vad är det som avgör hur högt man ligger på listan? Är det antalet unika spelare per dag? Hur stor andel av dygnet servern är full? Eller är det något betyg som användare sätter?

Gametracker viktar en månad och de senaste dagarnas aktivitet (fyllnadsgraden), har man högt på båda så åker man upp ordentligt. Vi har helt enkelt haft mycket spelare inne i stort sett konstant under en längre period.

Skrivet av Sambuccashake:

Aktiva admins ombord?

Japp, det är ett duktigt gäng som offrar mycket fritid. De spelar mkt själva på serverna också, förstås.

Skrivet av l4nky:

Härligt! Nu spelar inte jag BF4, men kan någon säga mig vad som krävs för att hålla igång en sådan server med 64 spelare? Låter fruktansvärt tungt.

Hårdvara? Mjukvara? Administration? Definiera frågan.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Hur mäts populariteten?

Total speltid per dygn kanske? alltså 10 pers som spelar 1 timme= 10 tim?`nåt sånt verkar ju logiskt.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Har lirat en del på Sweclockers servern men det finns ingen recon-limit vilket är extremt drygt. Om man bortser från det samt languagefiltern så är det en riktigt trevlig server.

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem

Bra, kan ni ta bort det där filtret nu. Vart bannad igår. Det är riktigt svårt att hålla sig ifrån att svära speciellt när man spelar spel

Och som han över mig sa, en sniper limit vore nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Bra, kan ni ta bort det där filtret nu. Vart bannad igår. Det är riktigt svårt att hålla sig ifrån att svära speciellt när man spelar spel

Aldrig förstått det där tänket lr resonemanget. Skrik ut alla svordomar impulsivt du vill framför skärmen.
Dock så gör du en aktivt handling, när du väljer att skriva det i chatten.
Du går helt enkelt ett steg längre i tanke processen, och är full medveten om vad du gör när du väljer att skriva ut din frustration.

Resultatet blir med högsta sannolikhet att det dra ner stämningen på servern, snöbollseffekt av det beteendet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbe_A:

Aldrig förstått det där tänket lr resonemanget. Skrik ut alla svordomar impulsivt du vill framför skärmen.
Dock så gör du en aktivt handling, när du väljer att skriva det i chatten.
Du går helt enkelt ett steg längre i tanke processen, och är full medveten om vad du gör när du väljer att skriva ut din frustration.

Resultatet blir med högsta sannolikhet att det dra ner stämningen på servern, snöbollseffekt av det beteendet.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrev "fuck sry" när jag tk'ade en på laget haha

Permalänk
Medlem

Spelade en stund tidigare idag. Det var skoj det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

Nice, upp med fler servrar nu

Permalänk

Ojoj, säg till att DICE fixar så det inte kraschar med så blir jag ännu mer imponerad. ^^

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk

om ni fixar en server utan HC så kommer jag också spela

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk

Förstår dock inte, HC är så jäkla trist.

Permalänk
Medlem

Bra rank är alltid trevligt, synd att jag aldrig kommer skaffa Battelfield 4.

Permalänk
Musikälskare

Spelar inte alls Battlefield men grattis, skoj etc.

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det bör firas med en öl!

Trevlig helg då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Det bör firas med en öl!

Trevlig helg då

Skickades från m.sweclockers.com

en? de va illa. minst en 8-10 annars e de ingen ide

Bra jobbar alla server admins! kul att se swec på toppen.

Permalänk
Medlem

kul för SweC och alla admins... synd bara att jag inte kommer dyka upp på den (inget fan av HC)

Permalänk
Medlem
Skrivet av farbrorjoakim:

Förstår dock inte, HC är så jäkla trist.

Kanske vore roligare om det gick att stänga av sniperbössorna...

Permalänk

Det är ju själva )="¤/ vad alla klagar på snipers, håll koll på kartan, ta en quadbike, åk dit och wastea dom, så himla svårt är det inte. Det bidrar ju däremot till en riktigt grym stämning när man försöker vistas så lite som möjligt ute på öppna ytor utan alltid försöker tänka på sin omgivning.

Och förstår inte det här med buggigt. Det har aldrig kraschat för mig, jag kan få väldigt lite rubberbanding i jet men det är ända gången. Och tycker att detta känns så otroligt mycket mer balanserat än BF3 Dessutom, stor tumme upp till Swec för den här servern, det enda negativa är klientelen som börjar whinea så fort dom blir Tkade, så länge man ber om ursäkt när man råkar döda någon så tycker iaf inte jag det är en big deal.

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem

Om det mäts efter populäritet, dvs aktiva spelare alla timmar av dygnet, har ni då ingen ping kicker? (eller är det verkligen bara Europeer som joinar på småtimmarna?)

Hög pingers i BF4 drar ju ner hitreggen på hela servern. Sen usch, inte särskilt förjust i HC.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av orka_krull:

om ni fixar en server utan HC så kommer jag också spela

Bara spela Cod om du vill ha den typen av fjanteri

Själv blir jag äcklad av normal-läget i BF och tror att få skulle spela på den hellre än den som finns nu. Vill Sweclockers tappa kampen om populärast server får dom det.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Grattis. Det vore dock kul med en normal server också.