Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, du kontaktar lämpligen vår kundtjänst eller närmsta butik så hjälper de dig att upprätta ett ärende och få minnena utbytta eller krediterade.

Eller om du vill så kan du också kontakta tillverkaren direkt om de ger sådan möjlighet.

Tack. Jag tog med det till en av era butiker och det löste sig väldigt smidigt.

Jag trodde det skulle vara krångligare...

Permalänk
Medlem

Hej,

När får ni in flera ASUS GTX Titan X för postorder?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Konabu:

Hej,

Lite oklart tyvärr, vi har däremot andra kort i lager förstås och de är ju alla identiska så om det inte är för kartongen eller något speciellt garantivillkor så är det bara att slå till på vilken modell som helst

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Lite oklart tyvärr, vi har däremot andra kort i lager förstås och de är ju alla identiska så om det inte är för kartongen eller något speciellt garantivillkor så är det bara att slå till på vilken modell som helst

Gick på en direktlänk till ASUS kortet och tänkte inte mycket vidare på det.

Tack för det snabba svaret och trevlig helg!

Permalänk

Hejsan! Beställde nån gång i somras en dator hos er (egenkomponerad) och idag verkar ram-minnena ha gett sig, eller iallfall ett utav dem. Går det att byta på garantin? Det är 2x4gb Crucial Ballistix Sport 1600mhz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av BRANDIN2k10:

Hejsan! Beställde nån gång i somras en dator hos er (egenkomponerad) och idag verkar ram-minnena ha gett sig, eller iallfall ett utav dem. Går det att byta på garantin? Det är 2x4gb Crucial Ballistix Sport 1600mhz

Har du garanti kvar och de bara gett upp får du självklart nya ja.
Bara hör av dig till vår kundtjänst eller närmsta butik så hjälper de dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej, två frågor:

1. i7-4790s, den finns ej i lager. hur lång leveranstid är det på den?

2. Q87-baserade moderkort, har ni något som fungerar med i7-4790s out of the box? Jag har hört att man måste uppdatera bios och för att kunna göra det måste man ha en annan äldre 1150-cpu tillgänglig vilket jag inte har...

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Varför just Q87?
Z97 kostar ju inom några kronor lika mycket och är nyare samt att du ej får problem med bios.
Och vilken Q87 bräda som har nytt bios stöd för devilscanyon är inget du kommer få svar på av webhallen främs för att dom kan ha äldre moderkort liggandes så OM dom skulle svara så skulle dom behöva kolla varenda kort.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Varför just Q87?
Z97 kostar ju inom några kronor lika mycket och är nyare samt att du ej får problem med bios.
Och vilken Q87 bräda som har nytt bios stöd för devilscanyon är inget du kommer få svar på av webhallen främs för att dom kan ha äldre moderkort liggandes så OM dom skulle svara så skulle dom behöva kolla varenda kort.

Q87 har stöd för vPro, Directed I/O och AMT. i7-4790s är inte Devils Canyon.

Jag tänkte att de kanske har koll på vilka kort som har stöd för biosuppdatering utan cpustöd t.ex. eller vilka kort som är senast inkomna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Ahh ok!
(missade att det var en s och ej k)

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd

--

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Avstängd

---

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Om du är känslig/okänslig för coilwhine spelar ingen som helst roll.
OM du skulle få coilwhine och du skickar in kortet så ska då en servicetekniker bedöma om det är för högt.
Tänk då på att det ska vara tillräckligt högt för att vara störande för denna person (och det kan ju skilja otroligt mycket beroende på vilken person det handlar om) i en allt annat än tyst miljö (dvs en service verkstad/butik/etc med en massa babblande mäniskor fläktar/etc/etc/etc som ger ljud ifrån sig).

Så svaret på din fråga är troligen inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte ett MSI GTX960 av er som man skulle få med spelet Witcher 3 men fick inte med något. Förstod inte riktigt om man skulle lägga i spelet manuellt eller inte. Går det att lösa?
Har nämligen skickat mejl till kundservice men inget svar än.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Konabu:

Hej,

Köp EVGA istället. Bäst garanti.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av x86:

Hej, två frågor:

1. i7-4790s, den finns ej i lager. hur lång leveranstid är det på den?

2. Q87-baserade moderkort, har ni något som fungerar med i7-4790s out of the box? Jag har hört att man måste uppdatera bios och för att kunna göra det måste man ha en annan äldre 1150-cpu tillgänglig vilket jag inte har...

Hej, ursäkta sent svar, har varit bortrest och sen sjuk så det här hamnade mellan stolar.
1. Vi har en i7-4790s i sisjön som skickas dit där det kommer en beställning. Tar cirka 1-2 dagar.
2. Det är inget som vi har koll på eller har möjlighet att kolla upp tyvärr.

Skrivet av RobCar:

Köpte ett MSI GTX960 av er som man skulle få med spelet Witcher 3 men fick inte med något. Förstod inte riktigt om man skulle lägga i spelet manuellt eller inte. Går det att lösa?
Har nämligen skickat mejl till kundservice men inget svar än.

hej jag antar att du förhoppningsvis fått svar av kundtjänsten vid det här laget men om inte: spelet måste, så som det står på produktsidan, läggas till i varukorgen via kassaerbjudandena som dyker upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej webhallen!

Finns de möjlighet för er att köpa in fler av dessa?
Eller lliknande.

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/107965-ace_ru...

(för vanlig psu.)

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dragone:

Hej webhallen!

Eller lliknande.

(för vanlig psu.)

Inte vad vi kunnat hitta på rak arm nej tyvärr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När får ni in SilvStone FT05B?

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Hej webhallen!

Eller lliknande.

(för vanlig psu.)

Jag har ett par oöppnade om du vill köpa!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Henrikfotograf:

De borde komma typ tisdag/onsdag nästa vecka som det ser ut nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet du när ni får in asus gtx 790 DC2 black i postorder?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jagheter:

Vet du när ni får in asus gtx 790 DC2 black i postorder?

Hej förhoppningsvis nu i veckan, det råder lite brist på dem men vi beställde dem i mitten av april så det borde verkligen blir dags för leverans nu.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar vara lite förvirrat angående er Sweclockers-kampanj med Netgear-routrar. Jag har varit på gång att beställa en X6 och en X4 men kom först hem igår kväll från Kroatien. I morse så klickade jag på annonsen hos Sweclockers, samma som fortfarande syns nu på kvällen, där det står 2390 Kr för X6 och 1790 Kr för X4. När jag gjorde samma sak i går kväll så var priserna rätt hos er på http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje... som man kommer till. Idag på förmiddagen när jag snabbt beställde dessa på jobbet + ett par andra grejer så får jag erkänna jag inte noterade om priserna var rätta då jag hade lite bråttom. Likadan hade jag bråttom när jag hämtade upp allt i fruängen strax innan stängning så jag reflekterade inte på priset förrän jag kom hem (köpte lite mer grejer).

Nu kollade jag dock på kvittot och ser att priserna är original, d v s totalt 1000 kr mer för båda. Klickar jag på annonsen så är det också dessa högre priser som syns.

Vad är det som egentligen gäller? Är det fel i annonsen här på Sweclockers? Eller ska kampanjen egentligen fortfarande gå? Slarvigt av mig att vara stressad så jag missade det högre priset men ni bör åtminstone i så fall ta bort annonsen här på Sweclockers.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Björn Endre:

Det verkar vara lite förvirrat angående er Sweclockers-kampanj med Netgear-routrar. Jag har varit på gång att beställa en X6 och en X4 men kom först hem igår kväll från Kroatien. I morse så klickade jag på annonsen hos Sweclockers, samma som fortfarande syns nu på kvällen, där det står 2390 Kr för X6 och 1790 Kr för X4. När jag gjorde samma sak i går kväll så var priserna rätt hos er på http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/kampanje... som man kommer till. Idag på förmiddagen när jag snabbt beställde dessa på jobbet + ett par andra grejer så får jag erkänna jag inte noterade om priserna var rätta då jag hade lite bråttom. Likadan hade jag bråttom när jag hämtade upp allt i fruängen strax innan stängning så jag reflekterade inte på priset förrän jag kom hem (köpte lite mer grejer).

Nu kollade jag dock på kvittot och ser att priserna är original, d v s totalt 1000 kr mer för båda. Klickar jag på annonsen så är det också dessa högre priser som syns.

Vad är det som egentligen gäller? Är det fel i annonsen här på Sweclockers? Eller ska kampanjen egentligen fortfarande gå? Slarvigt av mig att vara stressad så jag missade det högre priset men ni bör åtminstone i så fall ta bort annonsen här på Sweclockers.

Tjo skicka ordernummer till mig så ser vi hur vi kan lösa det.

Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte vart det gått snett.
Sweclockers hade inte fått ett slutdatum av oss och inköparen som gjort kampanjen är bortrest och går inte att nå just nu, så jag har bett sweclockers ta ner bannern sålänge iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

RAM-priserna sjunker, men inte hos er...

Kan ni göra något för att matcha de övriga på denna produkt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2273601

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Llhweiir:

RAM-priserna sjunker, men inte hos er...

Kan ni göra något för att matcha de övriga på denna produkt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2273601

Ojdå, den hade vi minsann missat, kan till och med göra någon krona bättre än matcha (men inte mycket hehe)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ojdå, den hade vi minsann missat, kan till och med göra någon krona bättre än matcha (men inte mycket hehe)

Tack!!! Webhallen levererar, som alltid!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Hej @Webhallen!

Kommer ni ta in EVGA's 06G-P4-4999-KR ?

Eller vet ni några av 980 Ti's modeller som kommer droppas med vattenblock?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Hej @Webhallen!

Kommer ni ta in EVGA's 06G-P4-4999-KR ?

Eller vet ni några av 980 Ti's modeller som kommer droppas med vattenblock?

Vi kommer absolut att ta in det men just nu finns det inte fullkomlig info på det från EVGA så vi avvaktar lite med at lägga upp det.

Angående övriga modeller som vi kommer att ta in så kanske det kommer ett poseidon (hybrid luft/vatten) från ASUS men inte 100% bekräftat om/när.

Visa signatur