RAM,prolle eller Grafik först?

Permalänk
Medlem

RAM,prolle eller Grafik först?

Jag sitter med 8GB RAM, intel i7 2600k och 2x GTX 680 SLI .

Vad ska jag uppgradera för att öka mest i prestanda?

Spelar mest Arma, diablo 3 och bf4

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

grafikkortet. = fps

ram = laddningstider eller när du byter banor om det ens är märkbart.

lite ökning får du med snabbare cpu. sen är frågan stödjer diablo 3 dubbla grafikkort?

Permalänk
Medlem

Alltså GTX680 i SLI räcker gott och väl om du har tur och slipper massa SLI-strul.
Samma sak gällande prollen, den funkar mer än okej, och vill du klocka så är det en perfekt processor att använda sig utav.
RAM räcker.

Tycker personligen att du bör kanske satsa på en SSD, du har tillräckligt med kräm i dina grafikkort för att palla driva dessa spel med fint flyt.
Dock kan ARMA vara krävande med hårddisken. Speciellt ARMA2 om du lirar det. 3:an bör och lär vara snällare mot hårddisken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Alltså GTX680 i SLI räcker gott och väl om du har tur och slipper massa SLI-strul.
Samma sak gällande prollen, den funkar mer än okej, och vill du klocka så är det en perfekt processor att använda sig utav.
RAM räcker.

Tycker personligen att du bör kanske satsa på en SSD, du har tillräckligt med kräm i dina grafikkort för att palla driva dessa spel med fint flyt.
Dock kan ARMA vara krävande med hårddisken. Speciellt ARMA2 om du lirar det. 3:an bör och lär vara snällare mot hårddisken.

Jag nämnde inte resten av specen på burken då det bara är dessa tre som jag skulle behöv uppgradera. Har redan två SSD:er och mängder av lagring. köpte nytt nätagg nyss på 860w och moderplankan är bar några månader. Så är bara RAM, Grafik och/eller prolle.

Sen har jag inte råd att köpa allt på en gång, men känner ändå att datorn inte riktigt håller måttet. Har bra FPS i allt förutom ARMA 3 : Breaking point mod, där jag hamnar på runt 60 fps med allt på låga inställningar. Vet inte vad det är som suger så mycket, vaanliga ARMA 3 så har jag nästan allt på ultra, och bf4 maxxar jag allt.

Visa signatur

Citera för garanterat svar