Permalänk
Medlem

Bahnhof integrity VPN i router

Hej!

Har precis fått min fiberlina aktiverad och beställde integrity vpn till...
I windows inga problem alls...kopplar upp direkt...

Men i router vägrar den...det enda som behöver anges är IP + användarnamn och lösen.
Kan ej ange vpn.integrity.st utan det måste vara ipadress i form av siffror och pingar jag url den får jag upp 94.254.51.245 vilket inte heller fungerar i routern. Testat både i dlink655 och cnet-router...

Ringde bahnhof support. 30min kötid....zzz... Fick dessa ipadresser att testa med:
94.254.51 + .221 .226 .242 .251
eller 176.10.248.194

Men ingen vill koppla upp!

Någon som har ngt tips?

Permalänk
Medlem

Vad är "cnet-router" för router, mer specifikt?
Borde finnas något menyval för att få upp logg. Isåfall borde det stå något intressant där.
Är du säker på att du kopplar upp med rätt protokoll? På min router kan jag välja mellan OpenVPN eller PPTP, och för mig är det OpenVPN som gäller.

edit: Vill tillägga att du borde tänka över om du verkligen behöver köra vpn-klienten på routern. Dekrypteringen är relativt krävande, och kör man det på en vanlig router kommer du då maxa på ~10mbps.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

Har också OpenVPN. Funkade ett tag men nu blir det "anslutning till client misslyckades" hela tiden.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Vila i frid

Fundera en gång till över Intergrity VPN - den är NAT'ad och duger inte till speciellt mycket.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Fundera en gång till över Intergrity VPN - den är NAT'ad och duger inte till speciellt mycket.

Kan du skriva det där så att ett tekniskt mongo som jag förstår så vore det uppskattat. Jag tyckte det verkar bekvämt för 40 pix i månaden. Satt o kollade på att byta till bhof idag faktiskt och tänkte då välja till I. när man ändå är i farten....

Inte för att kidnappa din tråd ts, förlåt.

Permalänk
Medlem

Fick svar på annat forum:

Vad försöker du uppnå?
Kryptera all trafik direkt i din router?

De flesta konsumentrouters har stöd för att ansluta till din ISP via PPTP, INTE stöd för att sätta upp en utgående (site-to-site) tunnel.

Så, om du tar och kompleterar med en beskrivning av vad du vill göra, och vilken utrustning du försöker göra det med så går det nog lättare att svara på dina frågor.

Permalänk
Vila i frid

Problemet med NAT dvs det du får hos Integrity VPN är att du inte kan omdirigera inkommande trafik till rätt makapär/app hemma hos dig. Torrent-trafik, Tor-exit etc fungerar dåligt eller inte alls. Jag har provat Integrity men gick tillbaks till Anonine igen efter ett par dagars intensivt felsökande och laborerande.

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Problemet med NAT dvs det du får hos Integrity VPN är att du inte kan omdirigera inkommande trafik till rätt makapär/app hemma hos dig. Torrent-trafik, Tor-exit etc fungerar dåligt eller inte alls. Jag har provat Integrity men gick tillbaks till Anonine igen efter ett par dagars intensivt felsökande och laborerande.

Tack för svar.