HTPC, mediaspelare, XBMC
Hallå där....
Jag har suttit med en PS3a, som sitter i mitt nätverk via kabel. Och på datorn har jag använt mig av PS3 media server och Universal media server.
Och så har jag testat några billigare mediaspelare osv...
Om jag nu installerar XBMC på min dator och kör programmet i datorn, så ser det ju genast snyggare ut och har flera roliga funktioner osv än om jag kör igång min PS3a....
Så.... Nu vill jag "uppgradera" lite, och slänger här ur mig det jag skulle vilja ha....
Jag har börjat snegla lite på en htpc....
Men det känns som att allt är så tilltaget i kraft och dimensioner...
För jag behöver bara få xbmc in i maskinen till att köra filmer på.
Jag tänker inte spela på maskinen eller något annat, om det finns surfmöjligheter eller möjligheter till att komma till diverse play kanaler så är det bara ett plus.
Kan jag få lite tips, ideer, förslag....
Om ni inte vet några färdiga paketlösningar, så kom gärna med komponentsförslag...
Saker som bluray eller dvd spelare eller annat crap behövs inte... utan det jag tänkt mig är:
- Låda (Tyst)
- Nätagg (Tyst)
- Moderkort (Inbyggd grafik?? Ingen aning, jag vet inte vad som krävs för detta)
- Minne (Inget avancerat eller overkill i mängd)
- CPU (Även där, inget overkill, utan så att det räcker bara)
- Någon gammal hårddisk har jag som jag kan kötta med till detta, Annars får jag köpa en isf.
Är det något mera? Fjärkontroll kanske, eller hur styr man en htpc? :/
Ja, som ni ser.... jag har ingen koll på vad som krävs eller vad som behövs...
Hjälp gärna till med förslag osv...
Eller finns det en enklare lösning än en htpc för att få xbmc att fungera och se ut precis som det gör när man kör det i Windows?
Alla förslag mottages
Supertack så länge