Tvinga upp fpsen i cs:go med ett 780

Permalänk
Skrivet av Mars SSX:

Yep, tycks komma ihåg sweet spotten för Global Offensive är 132 för 60Hz och något annat för 120/144Hz.

Vet inte var det ligger för GO men kan intyga att jag med kniv och en annan jag lirade som också hade kniv sprang inte lika fort, han sprang ifrån mig med kniven!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Så du menar att du inte känner någon skillnad om du kör med v-sync och 300 fps i Counter Strike Global Offensive?
Edit: Eller till exempel Counter Strike 1.6? Mellan V-sync och 101 fps?

v-sync sätter väl endå FPS:en till den uppdateringsfrekvens skärmen har?

Förstod inte riktigt din fråga.
Men, det jag menar är att jag känner skillnad när FPS:en är högre än uppdateringsfrekvensen på skärmen med v-sync avstängt.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

v-sync sätter väl endå FPS:en till den uppdateringsfrekvens skärmen har?

Förstod inte riktigt din fråga.
Men, det jag menar är att jag känner skillnad när FPS:en är högre än uppdateringsfrekvensen på skärmen med v-sync avstängt.

När man endå inte borde uppleva detta eftersom alla frames över uppdateringsfrekvensen blir bortkastade?

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av el0y:

Kan jag på något vis få mitt grafikkort att jobba hårdare när jag spelar cs:go?
Känns inte som det anstränger sig överhuvudtaget.
vill få upp fpsen i stabila 300 men fpsen rör sig mellan 200-600 ca, tycker att min dator borde klara utav stabila 300. Har i datorn:
Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell)
MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming-series
Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART

Allt över refreshraten du har på skärmen är onödiga frames eftersom datorskärmen ändå inte uppdaterar bilden fortare för det.

Skrivet av el0y:

nej absolut inte bara 120 men tydligen ska 300 vara skönaste så skulle vilja pröva det och tycker att min dator ska klara det utan problem. så finns det något jag kan göra för att få grafikkortet att jobba mer? min dator låter inte överhuvudtaget än så länge och det bryr jag mig ändå inte om och har bra kylning så värmen är inte heller något problem

Ren och skär placebo.

Skrivet av SoilBleed:

Varför skulle han vilja ha en 300hz skärm? (kanske skulle vara nice, vem vet.)
Och vad spelar det för roll, han pratar om begreppet fps som finns inom gamingvärlden, inget annat.

Det är som att du skulle sitta och måla 300 tavlor på samma objekt för att sedan välja ut 60 och kasta resten gång på gång. De där återstående 240 tavlorna var bara slöseri med tid eftersom dessa 240 inte visas upp ändå. Han kan snacka hur mycket FPS han vill.. Problemet är att de frames som ritas upp inte visas över refreshraten. Är det 60Hz så visar bara bilden upp 60 bilder per sekund alltså 60 FPS. All annan FPS är överflödig och gör Noll impakt på spelkänslan.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Jag känner väldigt stor skillnad på 250-300 fps mot 60 fps i v-sync. Gör inte ni det?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Jag känner väldigt stor skillnad på 250-300 fps mot 60 fps i v-sync. Gör inte ni det?

Har väl mer med v-sync att göra än att det faktiskt är 60 i FPS. V-sync kan leda till en högre latens som du sedan uppfattar som lag.

Skrivet av reflect:

v-sync sätter väl endå FPS:en till den uppdateringsfrekvens skärmen har?

Förstod inte riktigt din fråga.
Men, det jag menar är att jag känner skillnad när FPS:en är högre än uppdateringsfrekvensen på skärmen med v-sync avstängt.

Nej. V-sync är ingen magisk sak som kan låsa fast frames som inte finns. Vsync fungerar så att den låser FPSen till uppdateringsfrekvensen och når den inte upp till denna så halveras FPS limiten alltså går den inte till 120 så går den ner till 60 och 30 osv. Problemet är att den inte rör uppdateringsfrekvensen och detta gör att latenser ökas. Detta är vad G-sync ska motverka genom att den även sänker uppdateringsfrekvensen tillsammans med FPSen för att simulera ett bättre flyt och dessutom motverka mot screentearing.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Varför skulle han vilja ha en 300hz skärm? (kanske skulle vara nice, vem vet.)
Och vad spelar det för roll, han pratar om begreppet fps som finns inom gamingvärlden, inget annat.

All fps över din skärms refresh rate är bortkastade fps.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Tråden är ett bevis på hur lätt det är att lura sig själv.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

överklockande till 4.2 ghz fpsen ser fortfarande likadan ut fast jag prövade köra enda ner till 640 upplösning, vill inte ha några mer "man behöver inte 300fps" för nu är det så att jag vill pröva om det är skönt eller inte, inte ha massa förklaringar om varför det är så onödigt, tack för att ni respekterar detta.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Skrivet av el0y:

överklockande till 4.2 ghz fpsen ser fortfarande likadan ut fast jag prövade köra enda ner till 640 upplösning, vill inte ha några mer "man behöver inte 300fps" för nu är det så att jag vill pröva om det är skönt eller inte, inte ha massa förklaringar om varför det är så onödigt, tack för att ni respekterar detta.

Kan säga att jag har väldigt svårt att komma upp i högre fps än ca 280, spelar ingen roll om jag går ner i lägsta nästan fast jag har ju också sämre dator men tycker ändå man borde kunna få upp i 300 fps.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

prövade även ändra alla settings till low vilket inte heller gjorde någon skillnad, tror inte mitt grafikkort vill anstränga sig mer bara, finns det något prog eller inställning för att tvinga grafikkortet att jobba mer?

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk

Har du kollat hur mycket grafikkortet är belastat när du får för "låg" fps? Om inte så kan det vara bra att göra innan du börjar snacka om vad grafikkort "vill" och inte "vill".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

All fps över din skärms refresh rate är bortkastade fps.

Knappast.

Har du en skärm på 60hz och en fps på 120 bör skärmen visa varannan bild nyare än om man hade låst fpsen till 60. Sen bör man väl få en bättre input-respons från musen bland annat och man upplever ett bättre flyt

Permalänk
Medlem

Haha cs:go och fota-spelare alltså. Vilka fpsjägare den ena e goare än den andre. Flest fps vinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tung_man:

Knappast.

Har du en skärm på 60hz och en fps på 120 bör skärmen visa varannan bild nyare än om man hade låst fpsen till 60. Sen bör man väl få en bättre input-respons från musen bland annat och man upplever ett bättre flyt

Men om skärmen bara kan visa en ny bild varje sekund så spelar det ju ingen roll om ditt grafikkort sitter och matar ut 10 bilder i sekunden. Använde sekunder för tydlighetens skull.

Jag är ingen expert på detta men det låter ganska logiskt.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

max 48% enligt msi afterburner

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av el0y:

finns det något prog eller inställning för att tvinga grafikkortet att jobba mer?

Byt spel eller kör ngt benchmarkprogram.

Valve verkar inte tycka att det behövs mer iaf....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

benchmarkprog när jag spelar?`konstigt när andra med så mycket sämre burk får upp det i stabila 300 utan prob

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

ända anledningen jag ser att man behöver mera fps än skärmens hz är för att inte gå under hzen på skärmen när fps dropps kommer i tunga ställen

ehm det är ju som inte en bil man kör i 100 så bromsar det vid fps drops så du kanske åker ner till 90

droppar du så droppar du spelar ingen roll vad du hade innan

om man nu inte kör vsync

Permalänk
Medlem

Har rig i sign och droppar med ner till 200fps med ibland som märks tydligt i CS:GO även när jag spelar på low och 1800x1440 4:3 så brukar det ligga på 299fps. Alt under 200 käns laggigt så att alt över skärmens frequens är onnödigt e bull märker av det tydligt.

Permalänk
Inaktiv

Vad tror folk händer när man spelar på hög FPS egentligen? Det är inte som att spelet påverkas av hur snabbt bilderna kan ritas ut...

Kan ha varit något specialfall i ett singeltrådat gammalt spel men i ett nytt modernt kan jag absolut inte tänka mig att det gör någon skillnad. Det är fullkomligt abstrakt. Det är som att man skulle få mer plats på hårddisken om man vände den upp och ner.

Det man brukar göra är att man har någon slags modell av världen. Att uppdatera den går väldigt snabbt men det är ofta jobbigt att rita bilderna. Att hämta en ny bild kommer givetvis inte att påverka modellen.

EDIT: Kan tillägga att jag är mycket säker på att de allra flesta som säger att det laggar i vissa fall inte skulle ha en chans att klara ett blindtest. Givetvis kanske man kan se något under skärmens uppdateringsfrekvens eller om vanlig v-sync är på men i ett modernt spel som CS:GO. Tror verkligen inte det.

Permalänk
Medlem

Fråga mig inte varför men känslan fins där och både med eller utan fpskräknare är den detsamma. Vad skiljer då ett gammalt spel mot ett nytt spel i detta fenomen? Om det nu skulle vara singletrådat. Mest logiska då kanske är bilderna i mitt fall då jag inte använder v-sync hamnar i otakt med hz'en och kanske att dem inte kommer som en hel bild över hela skärmen?Alltså uppbyggnaden av en frame. Hade gärna spelat med v-sync om inte fördröjningen till musen skulle finnas.

Permalänk
Medlem

Det blir skillnad, till det bättre, med FPS över skärmens uppdateringsfrekvens.

240 FPS @ 60Hz ger följande på skärmen:

Citat:

His diagram is a good illustration of how segments of 4 frames gets spliced into one refresh.

Video cables are continuously transmitting at a finite speed, one row of pixels at a time (we still borrow legacy raster scanout from the old CRT days, even when using DisplayPort, DVI, and HDMI)

As new frames become available, it gets "spliced" into the current refresh.

Instead of one full frame, with 1/60sec = 16.7ms latency each, you've got four frames spliced into the current refresh (with a tearline separating each), with only 1/240sec = ~4.2ms GPU latency each.

Also, frametimes are different above and below tearlines. If you have tearing that is displayed all over the screen in random locations, you have microstutters. You have +/- 16.7ms microstutters at 60fps VSYNC OFF, you have microstutters +/- 4.2ms at 240fps VSYNC OFF. This can lead to more accurate 180 degree turns, since 1ms of error = 1 pixel of error during 1000 pixels/second.

When you do a fast-flick 180 degree, you are panning the screen at approximately two screen widths in one second. That's a screen panning speed 4000 pixels/second (or faster). That's fast panning at approximately ~65 pixels per frame. A one frame error (1/60th of 4000) is a 65 pixel overshoot or undershoot, if it's stuttering a lot. Imagine fast-flicking 180 degree and aiming your crosshairs on an enemy behind you, as quickly as possible without overshooting your mouse. And you do know that this is easier to do at high framerates? And you do know that this is easier to do when there's less stutters? Bingo.

Higher framerates such as 240fps, reduces these microstutter errors. At 4000 pixels/second panning (180 degree flick), 1/240th of that is about 17 pixel. That's MUCH SMOOTHER.

Conclusion: Scientifically, 240fps@60Hz yields much smoother fast 180-degree flicks than 60fps@60Hz. Provable, proven, and not subject to dispute.

Science papers have not currently yet covered the VSYNC OFF effect, so the science papers that say it's all invalid, definitely cannot be applied to this. Only a very few sites, such as AnandTech and Blur Busters understand these things well enough.

Thusly, even 240fps@60Hz has benefits for competitive play, full stop. High speed video tests confirm this too.

So yes, FlashSoul's diagram is a good illustration that explains how 240fps @ 60Hz reduces input lag, compared to 60fps @ 60Hz.

Från http://www.esreality.com/post/2535728/n-a/#pid2534560

Visa signatur

Define R4 | be quiet! Dark Power Pro 10 850W 80+ Platinum | MSI Z77A-GD65 | i7 3770K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 1600 MHz | Samsung 840 Pro 256 GB | HD5850 1GB

Permalänk
Antielefant
Skrivet av wingman92:

ända anledningen jag ser att man behöver mera fps än skärmens hz är för att inte gå under hzen på skärmen när fps dropps kommer i tunga ställen

Fel, dropsen blir precis lika djupa.

Skrivet av tung_man:

Knappast.

Har du en skärm på 60hz och en fps på 120 bör skärmen visa varannan bild nyare än om man hade låst fpsen till 60. Sen bör man väl få en bättre input-respons från musen bland annat och man upplever ett bättre flyt

Förutom att det inte är så det fungerar.

Vad som kommer att hända är att den övre halvan av skärmen kommer att visa den gamla framen och den undre halvan kommer att visa den nyare. Högre FPS än refresh rate leder inte till att man får "fräschare frames", det leder till att man får tearing, eftersom grafikkortet byter frame att rita upp mitt under pågående uppritning på skärmen.

120 FPS på en 60 Hz-skärm betyder förstås att man har en fast tear line exakt mitt på skärmen, medan de av TS efterfrågade 300 FPS på en 120 Hz-skärm kommer att leda till att varje frame blir 40% av skärmens höjd och att man kommer att få två tear lines som konstant kommer att vandra över bilden.

Bästa möjliga flyt med minsta möjliga tearing får man, precis som sagts tidigare, med en 144 Hz-skärm och spelet låst till konstanta 145 FPS.

Skrivet av Saeon:

Det blir skillnad, till det bättre, med FPS över skärmens uppdateringsfrekvens.

240 FPS @ 60Hz ger följande på skärmen:
http://www.esreality.com/files/placeimages/2013/99030-novsync...

Från http://www.esreality.com/post/2535728/n-a/#pid2534560

På vilket sätt är TEARING att föredra? Det är nämligen exakt vad du påvisar kommer att hända.

Dessutom fungerar det återigen inte särskilt bra, eftersom du fortfarande har 16,7 ms frame delay på samma ställe på skärmen. Visst, du kommer att få en nyare frame längst upp och längst ner, men den delen av framen som innehåller ditt sikte är fortfarande 16,7 ms gammal.

Ditt exempel i praktiken:

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

verkar vara omöjligt för mig att få det stabilt på 300 iaf.. droppar ner till runt 200 lite då och då vad jag än kör för inställningar fast jag klockade upp prollen så vet inte vad som kan vara flaskhalsen i mitt system.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av el0y:

verkar vara omöjligt för mig att få det stabilt på 300 iaf.. droppar ner till runt 200 lite då och då vad jag än kör för inställningar fast jag klockade upp prollen så vet inte vad som kan vara flaskhalsen i mitt system.

Varför vill du ha 300 FPS?
Kör du på 128 tick rate servrar?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

för jag har hört att det ska vara det optimala så skulle vilja kolla om det är sant och tycker att min dator bör egentligen klara utav det utan problem. både 128 och 64

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Medlem

förstår inte att jag måste förklara mig hela tiden varför jag vill ha det när det ända jag vill ha är en lösning på mitt problem inte massa förklaringar varför det är onödigt osv.

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Vad tror folk händer när man spelar på hög FPS egentligen? Det är inte som att spelet påverkas av hur snabbt bilderna kan ritas ut...

Kan ha varit något specialfall i ett singeltrådat gammalt spel men i ett nytt modernt kan jag absolut inte tänka mig att det gör någon skillnad. Det är fullkomligt abstrakt. Det är som att man skulle få mer plats på hårddisken om man vände den upp och ner.

Det man brukar göra är att man har någon slags modell av världen. Att uppdatera den går väldigt snabbt men det är ofta jobbigt att rita bilderna. Att hämta en ny bild kommer givetvis inte att påverka modellen.

EDIT: Kan tillägga att jag är mycket säker på att de allra flesta som säger att det laggar i vissa fall inte skulle ha en chans att klara ett blindtest. Givetvis kanske man kan se något under skärmens uppdateringsfrekvens eller om vanlig v-sync är på men i ett modernt spel som CS:GO. Tror verkligen inte det.

Äldre spelmotorer så kunde en viss FPS göra en stor skillnad. I Cod2 tex. hoppade du lite högre när du hade 250 i FPS. I CS 1.6 så blev rekylen lite bättre vid en viss FPS och i Quake 3 hoppade du bättre vid högre FPS. I moderna spel däremot så är alla rutor som ritas över uppdateringsfrekvensen helt bortkastade. TS verkar mer bry sig om att andra kan allt få 300 i FPS än att faktiskt han känner någon skillnad.

Skrivet av n0rp:

Fråga mig inte varför men känslan fins där och både med eller utan fpskräknare är den detsamma. Vad skiljer då ett gammalt spel mot ett nytt spel i detta fenomen? Om det nu skulle vara singletrådat. Mest logiska då kanske är bilderna i mitt fall då jag inte använder v-sync hamnar i otakt med hz'en och kanske att dem inte kommer som en hel bild över hela skärmen?Alltså uppbyggnaden av en frame. Hade gärna spelat med v-sync om inte fördröjningen till musen skulle finnas.

Bättre spelmotorer. Att en spelmotor ändras baserad på FPS är ett rent bugg som uppkommer med en taskig kodad spelmotor. Känslan du upplever är ren placebo.

Skrivet av el0y:

för jag har hört att det ska vara det optimala så skulle vilja kolla om det är sant och tycker att min dator bör egentligen klara utav det utan problem. både 128 och 64

Du har alltså hört.......... Nej. Finns ingen "sweetspot" vid 300 FPS.

Skrivet av el0y:

förstår inte att jag måste förklara mig hela tiden varför jag vill ha det när det ända jag vill ha är en lösning på mitt problem inte massa förklaringar varför det är onödigt osv.

Vad vill du veta egentligen!? Sweclockers är inget magiskt ställe för dig att få högre FPS. Kan du inte få stabila 300 FPS så är det ingen ide att låsa den vid det.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag ville veta om det finns något jag kunde göra för att få mitt grafikkort att jobba mer då den max ligger på 48% när jag spelar go. inget mer än det egentligen

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell), Corsair 16GB (2x8G) CL9 1600Mhz VENGEANCE, ASUS Z87-PRO ATX