"Gamla" prylar sökes till en ideell fritidsgård (LÖST)

Permalänk
Avstängd

"Gamla" prylar sökes till en ideell fritidsgård (LÖST)

Go' kväll på er!

Efter att ha läst om Nilhe1's projekt om att bygga juldatorer till familjer med svår ekonomi fick jag känslan av "faith in humanity - restored". Galet bra initiativ enligt mig!

Nu är det så att jag (Sadde) och Dr.Spike här på swec, jobbar ideellt på en fritidsgård som heter Mejeriet eller Mejjan som det kallas. Dock är det inte bara vi två som är där ideellt, det är ca 23-25 personer till som hjälper till som ledare, städ och lite annat.

Nyligen fick gården en summa pengar från en förening som tagit beslutet att lägga ned. Så för den summan + lite pengar som vi fick sponsrade av en kyrka beslutade vi att köpa nya budget gaming datorer. sagt och gjort, sex stycken nya gaming datorer står spelklara.
Det känns bra med de nya datorerna, men dock så kostade det sin slant så de gamla mössen, tangentborden och musmattorna fick stå kvar.

Så det jag och Dr.Spike undrar är om ni medlemmar på sweclockers vill vara med och sponsra Mejjan med era gamla gaming grejjer? (som en sen julklapp till stans ungdomar).
Det vi söker för att få till en riktig gaming atmosfär på fritidsgården är detta

6 stycken Headsets
6 stycken gamingmöss
6 stycken gaming tangentbord
6 stycken musmattor

Vi kommer även uppdatera vilka som sponsrar med vad.
Det skulle uppskattas om ni även skulle kunna stå för frakten, annars kanske vi kan försöka lösa det.
För er som vill veta mer om fritidsgården så har vi denna hemsidan www.mejjan.com

Om just du har möjlighet med att sponsra med något.
Skicka iväg ett mail till Sadde@mejjan.com
med vad du kan bidra och användarnamn på swec.
Så skickar vi adress dit du kan skicka gaming sakerna.

Vi kommer även ta och ordna med ett bildgalleri när alla datorer är fullt utrustade..:)

Detta är vad vi har på gång in och vilken sweclockare som bidrar med det.

Headset
1: PierreB
2: Logitech
3: Logitech
4: Logitech
5: Logitech
6: Logitech
7: Logitech
Tangentbord
1: PierreB (steelseries 6gv2)
2: Logitech
3: Logitech
4: Logitech
5: Logitech
6: Logitech
7: Logitech
Möss
1: Logitech
2: Logitech
3: Logitech
4: Logitech
5: Logitech
6: Logitech
7: Logitech
Musmattor
1: PierreB (steelseries)
2: Logitech
3: Logitech
4: Logitech
5: Logitech
6: Logitech
7: Logitech

Ha det bäst
/Sadde & Dr.Spike