Permalänk
Inaktiv

Xbox One priser?

Hejsan

jag tänkte kolla vad som är ett rimligt pris att ta för ett Xbox One, konsolen är sprillans ny men det är bara konsolen som följer med.
Har kollat runt lite på ebay också och där gick en laddare på cirka 300:-, då är det ju inte en originalladdare i och för sig, men skulle det kunna höja priset om jag slängde med massa tillbehör eller är det fortfarande ett oattraktivt köp då kvitton och garanti inte finns tillgängliga?

Vad tror ni?

Edit: Konsollen är importerad från USA.
Edit2: Fick ett PM angående köp. Vill bara klargöra att jag inte säljer någon konsoll och planerar inte på att göra det. Det jag vill få reda på är hur mycket ni skulle kunna tänkas betala för själva konsollen om ni fått ett likadant erbjudande.

Permalänk
Avstängd

Rätt pris kan endast bestämmas via budgivning. Släng upp den på ebay eller tradera.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Alltså medföljer inte Kinect?

Annars kanske 4000:- eller 3500:-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon81912:

Alltså medföljer inte Kinect?

Annars kanske 4000:- eller 3500:-

Nej inte ens Kinect, en helt ny konsol med lite skyddande plast på sig. Ungefär som en telefon ser ut när du köpt en ny i kartong.
Skulle tippa på att det är en konsol man får i samband med garantiutbyte och det är därför den saknar ALLA tillbehör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon128682:

Hejsan

jag tänkte kolla vad som är ett rimligt pris att ta för ett Xbox One, konsolen är sprillans ny men det är bara konsolen som följer med.
Har kollat runt lite på ebay också och där gick en laddare på cirka 300:-, då är det ju inte en originalladdare i och för sig, men skulle det kunna höja priset om jag slängde med massa tillbehör eller är det fortfarande ett oattraktivt köp då kvitton och garanti inte finns tillgängliga?

Vad tror ni?

Edit: Konsollen är importerad från USA.
Edit2: Fick ett PM angående köp. Vill bara klargöra att jag inte säljer någon konsoll och planerar inte på att göra det. Det jag vill få reda på är hur mycket ni skulle kunna tänkas betala för själva konsollen om ni fått ett likadant erbjudande.

Finns nya i lager överallt med handkontroll, kinect, nätagg och kvitton för typ 4700kr. Tror du ska vara glad om du får 2500kr typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon128682:

Nej inte ens Kinect, en helt ny konsol med lite skyddande plast på sig. Ungefär som en telefon ser ut när du köpt en ny i kartong.
Skulle tippa på att det är en konsol man får i samband med garantiutbyte och det är därför den saknar ALLA tillbehör.

Saknar den alla tillbehör är den i princip värdelös. Max 1500kr då den är väldigt handikappad

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

2000max

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Knuckles:

Saknar den alla tillbehör är den i princip värdelös. Max 1500kr då den är väldigt handikappad

Får köpa den för cirkus 1300, men då tänker jag inte ta hem för ev försäljning. Ynka 200 är inget som drygar ut kassan tillräckligt för allt besvär.

Men är det värt att ta hem ett ex till sig själv för det priset tror ni?
Och hur pass viktigt skulle garantin vara för er? För mig är sånt halvviktigt, vissa bryr sig inte och för andra är det sånt som avgör ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon128682:

Får köpa den för cirkus 1300, men då tänker jag inte ta hem för ev försäljning. Ynka 200 är inget som drygar ut kassan tillräckligt för allt besvär.

Men är det värt att ta hem ett ex till sig själv för det priset tror ni?
Och hur pass viktigt skulle garantin vara för er? För mig är sånt halvviktigt, vissa bryr sig inte och för andra är det sånt som avgör ett köp.

Risken att den är stulen är ju antagligen också hög, då kan Microsoft säkert låsa enheten så att den inte går att använda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kakann:

Risken att den är stulen är ju antagligen också hög, då kan Microsoft säkert låsa enheten så att den inte går att använda.

Stulen är den inte och det vet jag. Det är en s.k utbytesenhet eller vad det kallas.
Det är samma burk du skulle få hem ifall din egen har gått sönder och den blivit utbytt via garantin.