Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ny Mus och ev. Tangentbord?

Hej tjaba tjena

jo tänkte köpa mig ett st. G700S
men är den bra?
sedan ett hyfsat tangentbord med belysta knappar trådlös vore nice men inte ett absolut krav.

Kom med förslag på TGB+MUS

Med vänlig hälsning
petri

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

Kalla mig fanboy men jag köpte mig nyligen en Mionix Naos 7000, otroligt nöjd med mitt köp då jag är främst FPS spelare, denna hade ALLT jag sökte, otroligt skönt grepp för den som är högerhänt, ingen hardware acceleration, optisk sensor och RGB belysning. Väldigt nöjd med mitt köp.

Och tangentbord, jag köpte nyligen en Func KB-460 med röda switchar. Väldigt nöjd för prislappen, hade dock valt Mionix Zibal 60 Mechanical Gaming Keyboard (SV) alla dagar i veckan om det hade haft röda switchar ist för svarta. Det tangetbordet har allt jag söker förutom RGB belysning.

Mionix är svenskt företag som jag anser vara lite av en "underdog", otroligt bra produkter till en rättvis prislapp. De har dock inte marknadsfört sig så mycket och är därför inte kända, men jag tror detta företag kommer blomma och släppa ännu mer fantastiska produkter då de verkligen släpper genomtänkta produkter.

Lycka till med letandet!

Visa signatur

Main: i7 3770K @ 4.4Ghz- Seidon 120M | Gigabyte 7970 3GB Windforce 3x GHz Edition | Asus 24" 144Hz | Samsung PRO SSD 120GB + 3TB HDD | Corsair 16GB 1600Mhz RAM | Gigabyte Z77X-UD3H | Corsair 330R Window-mod | Corsair AX850

Consoles: Xbox 360 Custom Xk3y | Flashat Wii | PS1 | SNES

Misc: ReadyNAS Ultra 4TB | Boxee Box | Ipad 32GB Jailbroken | Galaxy S4 | 460UXN-2

Permalänk
Medlem

Microsoft sidewinger x4 kanske? Har haft det någon vecka nu och är ganska nöjd speciellt till det priset! Men det är smaksak så åk helt in till någon butik och provkänn lite möss o tangentbord!

Permalänk
Medlem

Tangentbord Corsair k70.

Helt underbart, kör med röda cherry switchar. Underbar kvalite, riktigt robust, ett handledsstöd, bra belysning bra media knappar. Det har til och med överlevt en öl :).

Som mus kör ja med en rat 7, men skulle hälre tagit en mionix naos 3200 eller en qpad 5k.
Lutar mer mot naos 3200 dock, optisk sensor <3.

Permalänk

Hej tack för tipsen då har jag lite att välja mellan

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk

är det nån mer som har bra tips på trådlös mus+TGB?
för lirande på lite avstånd ibland i vardagsrummet sitter man ju vid soffan då räcker inte sladdade möss och tangentbord?
är sugen på K95 men den är lite dyr om jag ska ha G700S musen också helst belysta tangenter?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]