Acer laptop dör när spel är igång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Dec 2010

Acer laptop dör när spel är igång.

Tjenare. Jag har ett problem med min dator. När jag startar tillexempel dayz eller wow eller liknande så efter cirka 5 min så startas datorn om. Har kollat om det är att den blir för varm men tempen ligger stabilt på cirka 30 grader. Det funkar jättebra annars så länge jag inte spelar men startas ett spel så ja som sagt.

Tacksam för hjälp då detta är väldigt irriterande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Dec 2010

Med vad/hur har du mätt tempen? 30 grader är lågt även om burken bara är i idle....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Pax Vobiscum:

Med vad/hur har du mätt tempen? 30 grader är lågt även om burken bara är i idle....

med ett program under tiden ja har haft spel igång

Trädvy Permalänk
Acer
Registrerad
Okt 2013

Hej

Lite frågor för att försöka hitta vad som felar:
Vad är det för modell du har?
Har det här felet funnits hela tiden eller något som kommit på senare tid?
Har du provat att uppdatera grafikdrivrutinerna?
När den dör/startar om, kommer det något felmeddelande?

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av AcerSverige:

Hej

Lite frågor för att försöka hitta vad som felar:
Vad är det för modell du har?
Har det här felet funnits hela tiden eller något som kommit på senare tid?
Har du provat att uppdatera grafikdrivrutinerna?
När den dör/startar om, kommer det något felmeddelande?

nej inte i början när min bror hade datorn har kommit nu den senaste månaden.
har uppdaterat alla drivrutiner.
kommer upp nåt när den hoppat igång om man vill skicka det till windows eller inte.
modell är en Acer Aspire 7750G

Trädvy Permalänk
Acer
Registrerad
Okt 2013

Hej igen

Tack för svaren.
Jag skulle rekommendera dig att köra någon form av stresstest-program, t.ex 3DMark och aktivera loggning för att se om den dumpar några fel när/om den dör under testen. Om du har rätt grafikdrivrutiner installerade (länk) så börjar det dessvärre lukta hårdvarufel.

Mvh
Acer

Acer Sverige | Support & Service: 060 - 10 25 00 | support.sweden [at] acer.com | Facebook | Acer Web | Acer Community

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av AcerSverige:

Hej igen

Tack för svaren.
Jag skulle rekommendera dig att köra någon form av stresstest-program, t.ex 3DMark och aktivera loggning för att se om den dumpar några fel när/om den dör under testen. Om du har rätt grafikdrivrutiner installerade (länk) så börjar det dessvärre lukta hårdvarufel.

Mvh
Acer

okej får kolla upp det tack så mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Dec 2010

har nu kollat lite mer och får upp detta när datorn startar igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

sensorerna slår helt galet fel, ingen laptop håller 30'c och antagligen så är det överhettning eller fel på minnena som orsakar en omstart på detta viset

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

30 grader i spel låter som sagt nästan helt omöjligt. Ge oss riktiga temp som du får UNDER sepelande.

PC: Intel i7 8700K @ 4,8GHz 1,244 vcore + Noctua NH-D15 w/ 2x Noctua NF-A15 PWM mounted + 3 extra NF-A15 PWM | Gainward GTX 1080 GLH GS @ 2,114/11,25GHz | 32GB 3000MHz DDR4 SSDs: Samsung NVMe 960 EVO 500GB SSD | Samsung 850 EVO 1TB SSD + HDD Seagate 10TB, WD Red 3TB | Skärmar: Asus ROG Swift PG279Q 27" 144Hz 1440p IPS + Dell 27" U2711 Foto: Canon EOS 60D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF-S 10-22/3,5-4,5 USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II x2, Think Tank Spectral 15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
helsingborg
Registrerad
Dec 2010