AMD Mantle för BF4 kan försenas ytterligare

Permalänk
Medlem

Bättre om de hade varit tysta om detta eller betydligt diskretare för att sedan komma starkt och ge ut Mantel.
Jag tror de ångrar sitt hype-snack för allt blir väldigt löjligt om de håller på så här som de gör nu med allt de sagt innan. Prata först, fixa sen...

Permalänk
Medlem

De har fullt upp med att laga spelet! Mantle kommer i andra hand.

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

De borde ju välja ett spel som fungerar att lansera Mantle med istället.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd

Hellre att det försenas och gör ett bra intryck som de lovat, än att de släpper något halvbuggigt som inte ger vad de lovat. bara jag som håller med?
Det behöver ju inte betyda att det är sämre bara för att tidsplaneringen inte håller.

Permalänk
Medlem

Haha!
Som jag sa för några månader sedan och säger det igen, jag tror på Mantle och prestanda boosten när jag ser det! Bara snick snack just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Haha!
Som jag sa för några månader sedan och säger det igen, jag tror på Mantle och prestanda boosten när jag ser det! Bara snick snack just nu.

Du hade garanterat haft samma uppfattning om du satt på ett 290x, no?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Du hade garanterat haft samma uppfattning om du satt på ett 290x, no?

Jag sitter inte på ett 290x cuz jag hade en stark känsla av att detta skulle inträffa. MEN om jag hade gjort det så hade jag nog sålt 290x och köpt något annat istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiqt:

Jag sitter inte på ett 290x cuz jag hade en stark känsla av att detta skulle inträffa. MEN om jag hade gjort det så hade jag nog sålt 290x och köpt något annat istället.

The Fanboyism is strong in this one ^^

När det kommer lär det bli bra mycket bättre än DX och således kommer 290x köra över 780ti i Mantle titlar.
Detta är helt objektivt, och har inget med vilka kort jag har o göra. Tur det inte är jag som skjutit mig i foten iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

The Fanboyism is strong in this one ^^

När det kommer lär det bli bra mycket bättre än DX och således kommer 290x köra över 780ti i Mantle titlar.
Detta är helt objektivt, och har inget med vilka kort jag har o göra. Tur det inte är jag som skjutit mig i foten iaf

Att jag misstänkte att detta skulle hända gör mig direkt till en Fanboy? Eeeh ok...Jag har nog haft lika många om inte fler AMD kort än vad jag haft nvidia kort.
Ja om det lyckas och blir så bra som dom lovat så är det klart att AMD kort kommer köra över tex 780 Ti i Mantle titlar, likadant som att 780 Ti presterar bättre i Nvidia titlar.

Edit; Jag sa att jag tror på det när jag ser det. Sa aldrig att Mantle aldrig kommer släppas.

Permalänk
Medlem

Avinstallerade skiten för längesen kommer aldrig röra det igen!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Jacob:

Stödet finns inte i de senaste drivrutiner utan i kommande Catalyst 14.1 Beta (13.35).

14.1 låter som Januari 2014 i mina öron, det är trots allt en vecka kvar av Januari.
Sen har ju också Oxide snackat om att släppa sitt Nitrous demo nu i Januari, så jag har ännu inte givit upp hoppet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Typhonos:

"Vi gör inte sämre presterande processorer, de är faktiskt bättre och mer framtidssäkra än våra konkurrenters. Vi ska visa det genom att själva hjälpa till i utveckling av programvara som tar fram den outnyttjade potentialen i alla våra produkter som visar hur bra de är."
-"Så var är denna mjukvara som ska göra era produkter så mycket mer eftertraktade?"
"Var visst inte så lätt som vi trodde men vi lovar att släppa den i framtiden, passa nu på att köpa våra framtidssäkra produkter"

AMD i ett nötskal.

Öhm... Vad menar du? Jag vet inte om jag någonsin sett AMD hypea Mantle som försäljningsargument. Det är möjligtvis folk på forum som tar upp det. Men annars är de största fördelarna med AMDs kort inte alls mjukvaran utan hårdvaran och priserna.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Om vi säger så här.. Thief ska ha Mantlestöd direkt ur box. Och spelet släpps i slutet av Februari. Alltså kan det betyda en absolut gräns för hur långt AMD är beredd att skjuta upp Mantle (min teori). Det är antagligen Dice/EA som strular.

Skrivet av Shinjed:

Kan de inte bara tala sanning och säga som det är? Ni får vänta tills BF5 kommer tills ni får Mantle.

För BF5 hinner ju dyka upp innan Thief.

Skrivet av Typhonos:

"Vi gör inte sämre presterande processorer, de är faktiskt bättre och mer framtidssäkra än våra konkurrenters. Vi ska visa det genom att själva hjälpa till i utveckling av programvara som tar fram den outnyttjade potentialen i alla våra produkter som visar hur bra de är."
-"Så var är denna mjukvara som ska göra era produkter så mycket mer eftertraktade?"
"Var visst inte så lätt som vi trodde men vi lovar att släppa den i framtiden, passa nu på att köpa våra framtidssäkra produkter"

AMD i ett nötskal.

Samtidigt som Nvidias Jen-Hsun Huan fortfarande tror att CPUer är en döende marknad.

Skrivet av Xiqt:

Att jag misstänkte att detta skulle hända gör mig direkt till en Fanboy? Eeeh ok...Jag har nog haft lika många om inte fler AMD kort än vad jag haft nvidia kort.
Ja om det lyckas och blir så bra som dom lovat så är det klart att AMD kort kommer köra över tex 780 Ti i Mantle titlar, likadant som att 780 Ti presterar bättre i Nvidia titlar.

Edit; Jag sa att jag tror på det när jag ser det. Sa aldrig att Mantle aldrig kommer släppas.

Jag har en känsla av att du inte ens vet vad Mantle är..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Undra hur många AMD hypes folk ska gå på innan de fattar.
Själv gav jag upp efter Bulldozer.

Permalänk

Förstår inte att alla gnäller på bf4 jag tycker det funkar bra nu sen en tid tillbaka. Det har inte krånglat på länge.

O jag om någon har haft stora problem i början av bf4 var på väg att kasta ut datorhelvetet genom fönstret.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Jag är glad att jag köpte ett kort från Nvidia. Shadowplay har jag kunnat använda länge nu :).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Förstår inte att alla gnäller på bf4 jag tycker det funkar bra nu sen en tid tillbaka. Det har inte krånglat på länge.

O jag om någon hade stora problem i början av bf4 var på väg att kasta ut datorhelvetet genom fönstret.

Spelar ingen roll, spelet i sig är så jävla dåligt!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

AMD har gjort sitt, stödet finns i senaste drivrutinerna. Om DICE inte hinner klart inom utsatt tid för att deras spel varit för buggigt vid release så är det inte mycket AMD kan göra. Men det är ju rätt kul att skylla allt på AMD varje gång man får chansen, så har det varit i 20 år. Det var AMDs fel att Creative frångick PCI-standarden så att vissa ljudkort krånglade på VIAs chipset t.ex.

Exakt. Det är inget som säger att det är Mantle som är orsaken till detta, snarare EA/Dice. Hoppas att Thief 4 kommer ut så snart som möjligt och att det är mer fungerande än Battlefield

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Förstår inte att alla gnäller på bf4 jag tycker det funkar bra nu sen en tid tillbaka. Det har inte krånglat på länge.

O jag om någon har haft stora problem i början av bf4 var på väg att kasta ut datorhelvetet genom fönstret.

Jag kan hålla med dig om att gnället inte är befogat just nu. Betydligt bättre än vid release.
Däremot är det inte okej att släppa en så ofärdig produkt till fullpris som BF4 faktiskt var och det är väl det som väldigt många klagar över.

Sedan kan jag tycka att tonen i onlinespel har blivit mycket värre de senaste åren. Folk verkar mest tycka att det är roligt att skriva svordomar och gnälla på utvecklare än att spela schysst/komma med bra feedback.
Just my 2 cents.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NisseBrevslick:

Jag är glad att jag köpte ett kort från Nvidia. Shadowplay har jag kunnat använda länge nu :).

Kunnat använda mig av AMD eyefinity ännu längre... And your point is?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Lite synd men bättre att det blir bra när det släpps.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

att ett företags support får ta del av företagsnyheter före allmänheten hade inte varit något märkvärdigt i vanliga fall.

att EA's support däremot kommer ihåg något korrekt är en helt annan femma, de brukar ha fel på det mesta.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Voultner:

Jag kan hålla med dig om att gnället inte är befogat just nu. Betydligt bättre än vid release.
Däremot är det inte okej att släppa en så ofärdig produkt till fullpris som BF4 faktiskt var och det är väl det som väldigt många klagar över.

Sedan kan jag tycka att tonen i onlinespel har blivit mycket värre de senaste åren. Folk verkar mest tycka att det är roligt att skriva svordomar och gnälla på utvecklare än att spela schysst/komma med bra feedback.
Just my 2 cents.

Håller med dig om tonen i spelet. Nä fy för de som inte spelar schysst och spelar för laget.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

tror Nvidia går samma väg med Maxwell , att komma närmre hårdvaran. Så jag tror inte AMD har råd att förlora Mantle nu, eller i annat fall hitta en annan väg

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Tumnus:

Kunnat använda mig av AMD eyefinity ännu längre... And your point is?

Jag tycker det är jävligt trist med allt det där. "DU HAR INTE PHYSX!!" "DU HAR INTE MANTLE!!" "DU HAR INTE NSYNC!!" "DU HAR INTE blablabalba".

Allvarligt. Det driver faktiskt fram utvecklingen en hel del att en stor tillverkare har ett litet övertag, det brukar jämnas ut relativt fort. PhysX, Mantle och Nsync är väl ett undantag. Vi får se hur det går! Jag är rätt taggad på utvecklingen i allmänhet faktiskt! Nvidia är fina när de inte tar ut överpriser och har lite genomtänkt design på sina kretsar, plus att de är de enda som kan hålla jämna steg med AMD.

Men jag inser att du har samma poäng som jag har, ville bara skriva ut det lite!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

Ser framför mig hur recensionerna kommer vara...

"Mantle, inte alls som utlovat, buggigt och fungerar knappt, ger inte heller någon 45% prestanda ökning, snarare 10%, och det finns bara 1 spel som stödjer det"

Well Played AMD. Det hela verkar vara väldigt mycket snack och ingen verkstad.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Hellre att dom skjuter på det och lanserar något som fungerar än att dom lanserar nåt halvfärdigt. En regel som borde gälla egentligen allt i datorvärlden.

Sant, fast en annan regel som även bör gälla är att inte sätta deadlines som är "bästa scenario", som ofta inte hålls.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Jag tycker det är jävligt trist med allt det där. "DU HAR INTE PHYSX!!" "DU HAR INTE MANTLE!!" "DU HAR INTE NSYNC!!" "DU HAR INTE blablabalba".

Allvarligt. Det driver faktiskt fram utvecklingen en hel del att en stor tillverkare har ett litet övertag, det brukar jämnas ut relativt fort. PhysX, Mantle och Nsync är väl ett undantag. Vi får se hur det går! Jag är rätt taggad på utvecklingen i allmänhet faktiskt! Nvidia är fina när de inte tar ut överpriser och har lite genomtänkt design på sina kretsar, plus att de är de enda som kan hålla jämna steg med AMD.

Men jag inser att du har samma poäng som jag har, ville bara skriva ut det lite!

Var mer inne på att Shadowplay har absolut INGENTING med Mantle att göra.. De är ju inte ens konkurrerade teknologier. Som att säga "Min bil drar mindre soppa" när man snackar om färgen på bilen.

Skrivet av Blazin87:

Ser framför mig hur recensionerna kommer vara...

"Mantle, inte alls som utlovat, buggigt och fungerar knappt, ger inte heller någon 45% prestanda ökning, snarare 10%, och det finns bara 1 spel som stödjer det"

Well Played AMD. Det hela verkar vara väldigt mycket snack och ingen verkstad.

Eller så fungerar det inte ordentligt på ett buggat spel som BF4? Sedan ett spel som stödjer det? Thief och Star Citizen kommer att göra det ur box. Redan där har du två.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Blazin87:

Ser framför mig hur recensionerna kommer vara...

"Mantle, inte alls som utlovat, buggigt och fungerar knappt, ger inte heller någon 45% prestanda ökning, snarare 10%, och det finns bara 1 spel som stödjer det"

Well Played AMD. Det hela verkar vara väldigt mycket snack och ingen verkstad.

Nja. Grejen med det är ju att försöka minska beroendet av DirectX som är rätt opraktiskt. Det är bara påbyggt och påbyggt och påbyggt med funktioner. Funktioner som är nödvändiga idag men som kräver rätt mycket för att drivas med DirectX. OpenGL hade funkat bra om alla hade haft stöd för det. Plattformsoberoende! Wooooh! Alternativ! Wooooh!

Skrivet av Tumnus:

Var mer inne på att Shadowplay har absolut INGENTING med Mantle att göra.. De är ju inte ens konkurrerade teknologier. Som att säga "Min bil drar mindre soppa" när man snackar om färgen på bilen.

Ah! Helt sant! Men det är fortfarande tekniker som är exklusiva för en viss tillverkare, för tillfället.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

AMD förlorade mig iaf denna uppgradering, får hoppas man gjorde rätt Asus 780 dcII 3816kr