Passar ett AX 860 i Prodigy M?

Permalänk
Medlem

Passar ett AX 860 i Prodigy M?

Hej! Ska köpa nya komponenter till min dator och ska bland annat gå upp från ITX till m-ATX format. Undrar då om ett Corsair AX 860 kommer passa i ett Bitfenix Prodigy M chassi? Har tänkt att köra XFire vid ett senare tillfälle så kan inte köpa ett Silverstone strider gold PSU. Har kollat på Sweclockers recention där de säger att man borde kunna få ett 160mm PSU med modulära kablar att passa, men vill ändå fråga eftersom kablarna kommer sitta precis under GPU:n.
MVH // Alexander

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Det du måste tänka på med ett modulärt agg är att dom lösa kablarnas kontakt mot agget sticker ut nån cm från bakkanten av agget också, så har du otur så tar dom kanske emot.. och dom kan du inte rucka på. Ett agg med fasta kablar så brukar dom alla komma ur en grommet (runt hål i lådan) som sitter i ena sidan, kanske passar bättre i ditt fall? Men ickemodulärt brukar ju också innebära en härva med oanvända kablar som ska stoppas undan nånstans.
Du får prova helt enkelt.. Good luck!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

Det du måste tänka på med ett modulärt agg är att dom lösa kablarnas kontakt mot agget sticker ut nån cm från bakkanten av agget också, så har du otur så tar dom kanske emot.. och dom kan du inte rucka på. Ett agg med fasta kablar så brukar dom alla komma ur en grommet (runt hål i lådan) som sitter i ena sidan, kanske passar bättre i ditt fall? Men ickemodulärt brukar ju också innebära en härva med oanvända kablar som ska stoppas undan nånstans.
Du får prova helt enkelt.. Good luck!

Tack! Jo, kollade på några hemsidor där en officiell Bitfenix användare talade ut och sa att 160mm är det längsta man kan ha, dessutom så är kablarna på AX 860:n åt ett håll så jag kan ju alternativt vända den vilket gör att inga kablar borde vara under GPU:n. BTW 860 eller 860i?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

min kompis kör ett 860 i sitt phenom M (samma inuti) och det fungerade med hans gigabyte windforce HD 7970 OC men lite tajt var det

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

min kompis kör ett 860 i sitt phenom M (samma inuti) och det fungerade med hans gigabyte windforce HD 7970 OC men lite tajt var det

Ok tack!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Bitfenix

160mm är på pappret max i våra mATX-chassin ja, men beroende på hur kontakterna sitter på nätagget så går det att få in längre. Sen går det ju alltid att modda på något vis också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BitFenix Sverige:

160mm är på pappret max i våra mATX-chassin ja, men beroende på hur kontakterna sitter på nätagget så går det att få in längre. Sen går det ju alltid att modda på något vis också.

Tack för svaret! Då blir det ett AX 860 till ert fina chassi

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)