Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Asus X53U vill inte starta

Hej, jag har en asus X53U som inte vill starta. När jag trycker på startknappen så lyser den upp och dvd spelaren börjar snurra men sen stängs allting av. Det var min systers dator från början men sen slutade den ta laddning så hon körde slut på batteriet och jag fick ta över den och hoppades på att kunna laga den. Datorn har varigt inne på lagning innan och då byttes dc pluggen ut så jag beställde en ny och bytte ut den gamla själv men problemet kvarstod. Tänkte att den kan vara laddaren som är sönder (trodde inte det var det innan då den lyste upp grönt när den var i väggen) så jag åkte upp till siba och fick låna en laddare där och datorn tog laddning så jag köpte en laddare där men när jag kom hem så startade inte datorn ändå. Testade metoden då man kopplar ut laddare och batteri och håller inne startknappen i 30 sekunder men det fungerade inte. Datorn är nu fulladdad iallafall. Är det någon som har något tips jag kan testa eller har jag på något sätt tagit sönder datorn när jag bytte ut dc pluggen så att den bara är o kassera? Jag kan tillägga att det tog över 6 månader innan jag fick den laddad om det spelar någon roll.

Tacksam för svar MVH Carl