Hjälp med Minecraft grafikbugg.

Permalänk
Medlem

Hjälp med Minecraft grafikbugg.

Hej! Jag har stött på ett märkligt problem i Minecraft. Jag har kunnat spela helt normalt fram tills igår. När jag startade datorn och minecraft så får jag ingen textur. Allt jag ser är bara kantstrecken på blocken. När jag huggit sönder ett sådant "osynligt" block så ser jag, precis som vanligt, ett litet dirtblock i vanlig textur. Jag ser pilbågar och det blocket jag har i handen men ingen av mappens textur.

Jag använder inga moddade texture packs utan endast default.

Det jag testat gjort är:

Laddat ner en ny version av MC - ingen skillnad.
Testat olika servrar och även enspelarläge - ingen skillnad
Uppdaterat Java - ingen skillnad
Uppdaterat grafikdrivrutiner - ingen skillnad
Nergraderat grafikdrivrutiner - ingen skillnad
Raderat alla mappar och filer som har med MC att göra (användare/appdata/.minecraft) - ingen skillnad

Alla andra 100 spel jag har fungerar fläckfritt.
Jag vet inte riktigt vad jag ska testa härnäst.

Någon som varit med om detta eller vet en fix?
Skulle vara tacksam för expertis förslag Något jag glömt tänka på?

Bild om ni förstår:

MVH Nollan

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem

*Tråd löst*

Tydligen låg det kvar en del av en beta drivrutin som inte MC gillade. Så jag körde med någon driverclean som fixade det

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit