Alla Mina Headset Brusar.

Permalänk
Medlem

Alla Mina Headset Brusar.

Hej! Jag har provat minst 5 olika headset i min dator, och alla brusar!! Ett PSHHHHHHH ljud hela tiden i bakrunden. När jag testar headseten i andra datorer funkar de helt felfritt.....
Tilläggas bör att av något konstig anledning så hör jag mig själv också. Väldigt lågt, tex om jag blåser till hårt så hör jag det i lurarna. Jag har kollat allting och ingenstans är det i klickat ¨lyssna på den här enheten¨.
Läst runt lite och är det mitt moderkort som det är fel på? Jag har inbyggd ljudkort i moderkortet alltså.
Datorn är nästan inprincip ny från inet som de satte ihop åt mig.
Vad ska jag göra? Då jag inte kan använda något headset överhuvud taget utan brus i denna dator
Hjälp snälla....!!!!

Permalänk
Rekordmedlem

Stäng av mikrofoningången i winmixern om du inte ska använda den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Stäng av mikrofoningången i winmixern om du inte ska använda den.

Jag använder alltid micen inprincip :/

Permalänk
Medlem

Kör du datorn i ojordade vägguttag så kan det brusa i hörlurarna.
Edit, Man hör inte sig själv iofs...

Visa signatur

“Om du vill veta vem som bestämmer över dig, fråga dig själv
vem du inte får kritisera.”

Permalänk
Rekordmedlem

Mikrofoner har ett grundbrus och det har även ditt ljudkort, så endera behöver du nån driver som gatear mikrofonen, dvs stänger av ljudet om det är under en viss nivå eller så behöver du hårdvara som brusar mindre, det verka vara ditt ljudkort som behöver uppdateras om headseten fungerar på andra datorer.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanth:

Kör du datorn i ojordade vägguttag så kan det brusa i hörlurarna.
Edit, Man hör inte sig själv iofs...

Har tänkt på det med.. För det funkar inte i några andra datorer i huset.. Hur jordar jag min dator då så det skall sluta brusa?

Permalänk
Skrivet av Elvez:

Har tänkt på det med.. För det funkar inte i några andra datorer i huset.. Hur jordar jag min dator då så det skall sluta brusa?

Du har jordade strömuttag i väggen.

Permalänk
Medlem

Kan också brusa ifall ditt ljudkort sitter för nära PSU eller GPU, har varit fallet för mig tidigare.

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem

Nu gör jag såhär. Jag tar med mig hedsetet och datorn och drar till ett annat hus.. Funkar det där måste det ju vara fel på mina uttag! Återkommer inom kort!

Permalänk
Medlem

Funkade ej här heller... Tilläggas ska också att olika headset som kopplas in i min dator hör man sig själv på också... Men det föklarar ju inte varför detta headsetet inte fungerar någonstans...
Verkar som det är fel på min dator och headsetet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Elvez:

Funkade ej här heller... Tilläggas ska också att olika headset som kopplas in i min dator hör man sig själv på också... Men det föklarar ju inte varför detta headsetet inte fungerar någonstans...
Verkar som det är fel på min dator och headsetet

Ja men det är för att du har "medhörning" via ljudkortet aktiverat på nått sätt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nej, du har din mic-ingång aktiverad. Stäng av den så slutar det brusa.

Permalänk
Medlem

Testa att uppdatera drivrutinerna på ditt ljudkort.

Sen så är det juh ganska så uppenbart att det inte är dina headset det är fel på. Eftersom du testat flera och i andra datorer.

Testa med ett vanligt ljudkort och inte det som sitter inbyggt på dit moderkort.

Permalänk
Medlem

Ska lämna tillbaka detta headsetet eftersom det brusar i alla datorer+ jag läste nu att det är hur många som helst som har det problemet med detta headset.. Corsair V 2100!
Men vad ska jag skaffa för headset då? Eftersom inget funkar i min dator..... Jag har provat uppdatera moderkortet osv.
Fortfarande konstigt att man hör sig själv i headseten dock... Omöjligt att får bort..
Måste jag skicka tillbaka min dator till inet så dem får kolla på det eller vad ska jag göra? Är ganska småstressad nu faktiskt när jag inte kan använda några headset i min dator för 10 000 spänn...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Nej, du har din mic-ingång aktiverad. Stäng av den så slutar det brusa.

Hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvez:

Högerklicka på Högtalar-ikonen längst nere i hörnet, till höger. Klicka på "Inspelningsenheter".

Sedan så högerklickar du på ditt aktiva ljudkort, klickar på "Egenskaper". Efter bör du se "Allmänt", "Lyssna", "Nivåer", "Förbättringar", "Avancerat".

Klicka på "Lyssna". Avaktivera "Lyssna på den här enheten".

Utgår från min egen dator, möjligt att du har något helt annat.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Rekordmedlem

Du använder ju mikrofonen hela tiden skrev du tidigare i så fall kan du inte stänga av den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Högerklicka på Högtalar-ikonen längst nere i hörnet, till höger. Klicka på "Inspelningsenheter".

Sedan så högerklickar du på ditt aktiva ljudkort, klickar på "Egenskaper". Efter bör du se "Allmänt", "Lyssna", "Nivåer", "Förbättringar", "Avancerat".

Klicka på "Lyssna". Avaktivera "Lyssna på den här enheten".

Utgår från min egen dator, möjligt att du har något helt annat.

Den är redan avaktiverad.. :/

Permalänk
Medlem

När jag fäller upp micen så muteas den men bruset fortsätter ändå, så det kan inte bero på det..

Permalänk
Medlem

Måste säga att i princip alla trådlösa headsets brusar

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonatanR:

Måste säga att i princip alla trådlösa headsets brusar

Förklarar dock inte varför 3 andra headset brusar i min dator :/

Permalänk
Medlem

Märke nu också att när jag inte har något som genererar ljud på ungefär 10 sec så slutar bruset. Skulle ju kunna leva med det, tråkiga är att det brusar ju konstant när man är i ett samtal i skype tex

Permalänk
Medlem

testat usb headset samt usb ljudkort?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

testat usb headset samt usb ljudkort?

Japp testat både usb och 3,5mm.
Nej jag har inte testat ljudkort är detta något jag borde göra? Verkar ju vara konstigt att moderkortet inte orkar på ngt sätt?

Permalänk
Avstängd

så går det när man snålar + inte köper ett vettigt ljudkort.
Har du gjort allt i din väg så köp ny hårdvara.
Enkelt och rätt.

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvez:

Japp testat både usb och 3,5mm.
Nej jag har inte testat ljudkort är detta något jag borde göra? Verkar ju vara konstigt att moderkortet inte orkar på ngt sätt?

USB headset har inbyggda ljudkort så vad du än gör kommer det finnas kvar isåfall, kommer ihåg att jag hade detta på en äldre dator och det försvann efter uppgradering till Windows 7 från XP, om ljudet funkar out of the box i Windows 7 skippa ljuddrivrutinen tror de var så jag fick det att sluta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Startade om datorn nu och provade med 3,5mm. Funkde utmärkt... Alltså är det usb connection som sabbar för mig!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Elvez:

Startade om datorn nu och provade med 3,5mm. Funkde utmärkt... Alltså är det usb connection som sabbar för mig!

Du använder i så fall 2 olika ljudkort så det är inte så underligt att det blir skillnad.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du använder i så fall 2 olika ljudkort så det är inte så underligt att det blir skillnad.

Hur menar du? När det är USB så kör headsetet på det inbyggda och då brusar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvez:

Hur menar du? När det är USB så kör headsetet på det inbyggda och då brusar det?

Använder du USB anslutning så sitter det en egen ljudkrets i headsettet, 3,5mm anslutningen använder det ljudkort som är inbyggt i moderkortet.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB