PayPal- Var är mina pengar?

Permalänk
Medlem

PayPal- Var är mina pengar?

Hej!

Jag har nyligen skapat ett PayPal-konto. Det absolut första jag gjorde var att föra över pengar från mitt bankkonto till mitt PayPal-konto. Dock har det endast pengar dragits från mitt bankkonto samtidigt som jag har 0 kronor på mitt PayPal-konto.

Är detta endast en fördröjning?

Jag har väntat över 24 timmar. Det ska ta mellan 1-2 arbetsdagar.

Jag är som sagt nybörjare med PayPal så jag vill bara försäkra mig om att jag har följt alla anvisningar rätt. Dock är det jag som kanske är lite för ivrig med väntetiden.

Mvh Tobbe

EDIT: Jag försöker svara på alla kommentarer i ett inlägg men det vill sig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av to0b:

Hej!

Jag har nyligen skapat ett PayPal-konto. Det absolut första jag gjorde var att föra över pengar från mitt bankkonto till mitt PayPal-konto. Dock har det endast pengar dragits från mitt bankkonto samtidigt som jag har 0 kronor på mitt PayPal-konto.

Är detta endast en fördröjning?

Jag har väntat över 24 timmar. Det ska ta mellan 1-2 arbetsdagar.

Jag är som sagt nybörjare med PayPal så jag vill bara försäkra mig om att jag har följt alla anvisningar rätt. Dock är det jag som kanske är lite för ivrig med väntetiden.

Mvh Tobbe

bara och vänta eller höra av sig till paypal's kundtjänst.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Det kan ta upp till en vecka om du har otur.

Permalänk
Medlem

Låter segt, men varför föra över pengar till paypal kontot? Kan ju betala med paypal så dras det direkt från kortet.

Permalänk
Skrivet av to0b:

Hej!

Jag har nyligen skapat ett PayPal-konto. Det absolut första jag gjorde var att föra över pengar från mitt bankkonto till mitt PayPal-konto. Dock har det endast pengar dragits från mitt bankkonto samtidigt som jag har 0 kronor på mitt PayPal-konto.

Är detta endast en fördröjning?

Jag har väntat över 24 timmar. Det ska ta mellan 1-2 arbetsdagar.

Jag är som sagt nybörjare med PayPal så jag vill bara försäkra mig om att jag har följt alla anvisningar rätt. Dock är det jag som kanske är lite för ivrig med väntetiden.

Mvh Tobbe

varför ska man pengar på paypal.. vill jag betala något ex: Ebay så gör jag det med paypal och pengarna dras från bank kontot

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv

Anslut kortet temporärt när du betalar, krävs lite knappande och ett par tryck till, men säkert.

Permalänk
Medlem

Har du frågat Paypal? Kanske smartare än fråga random här.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Skrivet av to0b:

Hej!
[...]
Jag har väntat över 24 timmar. Det ska ta mellan 1-2 arbetsdagar.
[...]
Mvh Tobbe

Och problemet är vadå sa du? Du sitter med svaret och frågar ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Låter segt, men varför föra över pengar till paypal kontot? Kan ju betala med paypal så dras det direkt från kortet.

Skrivet av jonatan80:

varför ska man pengar på paypal.. vill jag betala något ex: Ebay så gör jag det med paypal och pengarna dras från bank kontot

Om man ska överföra pengar till någon annan, alltså till exempel betala någon som inte har en Paypal-checkout så dras det en avgift (12% tror jag) om man betalar med bank/kort. Det blir inga avgifter om man redan har pengar i sin wallet.

Skrivet av RubberDucc:

Och problemet är vadå sa du? Du sitter med svaret och frågar ändå?

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

bara och vänta eller höra av sig till paypal's kundtjänst.

Jag har kontaktat deras epost dock är det endast automatisk svar. Inget detaljerat om just mitt ärende.

Skrivet av Relive:

Låter segt, men varför föra över pengar till paypal kontot? Kan ju betala med paypal så dras det direkt från kortet.

Jag visste inte att det gick att göra så. Dock har jag anslutit till mitt bankkonto nu i efterhand. Jag vill bara försäkra mig om att min banköverföring fungerar korrekt.

Skrivet av RubberDucc:

Och problemet är vadå sa du? Du sitter med svaret och frågar ändå?

Eftersom att pengarna är dragna men ej anlänt till mitt PayPal-konto blev jag fundersam. Vem är mellanhanden som håller i mina pengar just nu?

Permalänk
Medlem

Var lääänge sen jag skapade mitt paypalkonto men minns att första överföringen var väldigt seg. Typ 10 dagar eller nått i den stilen.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av to0b:

Eftersom att pengarna är dragna men ej anlänt till mitt PayPal-konto blev jag fundersam. Vem är mellanhanden som håller i mina pengar just nu?

Det är en transaktion som tar tid. Brukar ta 2-3bankdagar över landsgränserna utanför EU.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är en transaktion som tar tid. Brukar ta 2-3bankdagar över landsgränserna utanför EU.

Yep. Ibland har man tur och får in pengarna efter 2 dagar. Oftast tar det 3-4 dagar för mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av friskybob:

Om man ska överföra pengar till någon annan, alltså till exempel betala någon som inte har en Paypal-checkout så dras det en avgift (12% tror jag) om man betalar med bank/kort. Det blir inga avgifter om man redan har pengar i sin wallet.

12%? Aldrig hört talas om eller upplevt. Låter fullständigt orimligt. Avgifter på över 10 000 kr skulle ingen acceptera (t ex MC-köp).

Det som har gällt för mig och de jag köper från är max 3,4% plus några kronor i fast avgift: https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-fees

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuumaa:

Yep. Ibland har man tur och får in pengarna efter 2 dagar. Oftast tar det 3-4 dagar för mig.

Tack för svar!

Skrivet av MultiMan:

12%? Aldrig hört talas om eller upplevt. Låter fullständigt orimligt. Avgifter på över 10 000 kr skulle ingen acceptera (t ex MC-köp).

Det som har gällt för mig och de jag köper från är max 3,4% plus några kronor i fast avgift: https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-fees

Det är gratis att öppna ett PayPal-konto.
Det är gratis att överföra pengar från PayPal-saldot till ditt bankkonto.
Det är gratis att överföra pengar till PayPal-saldot från ditt bankkonto.

Andra skatter kan förekomma som inte tas ut av eller betalas genom PayPal.

Källa: PayPal

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av to0b:

Det är gratis att öppna ett PayPal-konto.
Det är gratis att överföra pengar från PayPal-saldot till ditt bankkonto.
Det är gratis att överföra pengar till PayPal-saldot från ditt bankkonto.

Andra skatter kan förekomma som inte tas ut av eller betalas genom PayPal.

Källa: PayPal

Alla avgifter och fördelningar i länken ovan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem

Tänk på att Sweclockers är ett forum och inte en chatt eller sms. Använd Redigera istället för att skriva flera egna inlägg direkt efter varandra. Tack på förhand för din medverkan till ett mer lättläst och överskådligt forum.

På samma sätt finns Citera flera när man svarar på flera inlägg samtidigt. (Citera flera - Citera flera - citera)

*Ett flertal inlägg sammanfogade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

12%? Aldrig hört talas om eller upplevt. Låter fullständigt orimligt. Avgifter på över 10 000 kr skulle ingen acceptera (t ex MC-köp).

Det som har gällt för mig och de jag köper från är max 3,4% plus några kronor i fast avgift: https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/paypal-fees

Minns inte vilken procent det var, men säg att du ska föra över 100 kr till mitt Paypal-konto och har 0 kronor på ditt Paypal-saldo så måste du dra 100 kr från ditt kort. Det tar Paypal en avgift för. Om jag däremot säljer en sak på ebay för 100 kr som du köper och betalar med kort så blir det ingen avgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Tänk på att Sweclockers är ett forum och inte en chatt eller sms. Använd Redigera istället för att skriva flera egna inlägg direkt efter varandra. Tack på förhand för din medverkan till ett mer lättläst och överskådligt forum.

På samma sätt finns Citera flera när man svarar på flera inlägg samtidigt. (Citera flera - Citera flera - citera)

*Ett flertal inlägg sammanfogade*

Jag ber om ursökt för stökiga svar.
Jag försökte mig på att "citera flera" men lyckades inte av någon anledning.