Hur hanterar Du din ominstallations-ångest?

Permalänk
Avstängd

En funktion som är inbyggd i Windows är Sysprep.
När du installerat Windows och alla uppdateringar tagits ner, du har installerat alla program osv, ska du köra en sysprep(googla) sedan stänga ner datorn, köra en "baremetal" klon(acronis, clonezilla typ) till en extern hårddisk som du kan avvara. Klona INNAN du bootar windows första gången efter sysprepen.
Sen kan du nästa gång du känner för att installera om, helt enkelt klona över systemdisken.
Sysprep behåller alla program och användare men nollställer hårdvara och Windows licensen. Så du kan använda sysprep om du vill flytta din windows installation till ny hårdvara förutsatt att din windows licens tillåter. Kan behöva aktivera via telefon efter en sysprep. Kan också användas om man vill göra en exakt kopia av sin windows installation på en annan dator med en ANNAN windows licens.

Ska du testa sysprep det så googla, läs på och gör backup på allt samt se till att du har din windows licens nedskriven.
Jag frånsäger mig allt ansvar för vad jag skriver

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rutger Janåker:

Måste man inte ha Windows Ultimate för att byta språk enkelt genom Windows Update?

Windows 8. Byt språk hur du vill.

Ja det är BÄTTRE än Windows 7

Permalänk
Medlem

Win 8.1 på USB och SSD så är livet enklare!

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Rouge of Darkness:

var smart och gjorde en backup på c: när allat var nyinstallerat och uppdaterat.

så nu mer kör jag bara in min backup och på nån timme så är allt jag behöver klart komplett med alla program jag brukar använda.

Fast det funkar inte riktigt. Jag installerar liksom bara om operativsystemet när jag verkligen måste. Det innebär att alla drivrutiner och dylikt inte kommer fungera om jag bara gör en spegling av C:\ när jag precis installerat operativsystemet.

Det jobbigaste just nu är Skyrim och de 200+ moddar jag har. Men det borde gå att lösa. Har inte ens vågat googla runt på det än.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flamso:

Det jobbigaste just nu är Skyrim och de 200+ moddar jag har. Men det borde gå att lösa. Har inte ens vågat googla runt på det än.

Fast där kan jag lugna dig och säga att så länge mappstrukturen och Nexus- mappen är ordentligt backupad så är det grönt Ändra inga sökvägar, använd inte flera program för att hantera dina moddar, så är det lugnt

Permalänk
Medlem

Jag installerar i princip bara Windows en gång på varje dator. Kör Acronis True Image Premium och gör diskbackup dagligen på alla diskar till min LaCie 5big NAS Pro. Skulle olyckan vara framme och Windows eller någon av diskarna dör så är det bara att boota upp med en CD/USB-minne, köra Acronis och dra ner datan från servern via nätverket. Funkar klockrent och utan ominstallationsångest.

Acronis True Image Premium ska också fixa PC migration det vill säga att kopiera över en diskimage till en helt annan dator utan problem med den nya hårdvaran. Har inte testat detta själv men det blir ett försök till nästa bygge.

Fördelen med dagliga backuper är också att man kan välja hur långt tillbaka man vill gå i tiden vid en "ominstallation" och backuperna tar inte onödig plats på servern tack vare att de är inkrementella.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Avstängd

Tycker nästan tvärt om. Jag tycker nästan det är roligt. Man blir av med allt skit man samlat på sig och man kan passa på att uppdatera alla drivrutiner och installera senaste versionen av alla program.
Fort går det också nu för tiden så det är inte speciellt tidskrävande.

När jag är klar får jag nästan samma känsla som efter en vår/storstädning. Fresh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarolusChristo:

En funktion som är inbyggd i Windows är Sysprep.
När du installerat Windows och alla uppdateringar tagits ner, du har installerat alla program osv, ska du köra en sysprep(googla) sedan stänga ner datorn, köra en "baremetal" klon(acronis, clonezilla typ) till en extern hårddisk som du kan avvara. Klona INNAN du bootar windows första gången efter sysprepen.
Sen kan du nästa gång du känner för att installera om, helt enkelt klona över systemdisken.
Sysprep behåller alla program och användare men nollställer hårdvara och Windows licensen. Så du kan använda sysprep om du vill flytta din windows installation till ny hårdvara förutsatt att din windows licens tillåter. Kan behöva aktivera via telefon efter en sysprep. Kan också användas om man vill göra en exakt kopia av sin windows installation på en annan dator med en ANNAN windows licens.

Ska du testa sysprep det så googla, läs på och gör backup på allt samt se till att du har din windows licens nedskriven.
Jag frånsäger mig allt ansvar för vad jag skriver

Ingen ide att köra sysprepp om du ända ska använda din image på samma maskin. Anledningen till att man kör sysprepp är att man vill "Generalisera" en image så att den rensar drivers/inställningar och gör imagen så ren som möjligt. Sysprepp rensar också registret så inte säkert att alla program kommer att fungera efter det. Lättare att använda System restore point eller refresh or reset device.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Tycker nästan tvärt om. Jag tycker nästan det är roligt. Man blir av med allt skit man samlat på sig och man kan passa på att uppdatera alla drivrutiner och installera senaste versionen av alla program.
Fort går det också nu för tiden så det är inte speciellt tidskrävande.

När jag är klar får jag nästan samma känsla som efter en vår/storstädning. Fresh!

Håller med! tar typ 5mins att installera om sen är det bara några program eller spel , har man bra bredband osv går det ju snabbt , så skönt att ha en "clean" dator

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Jag är tvärtom och ser snarare fram mot det, eftersom jag varje gång lurar i mig själv att allting kommer att bli annorlunda den här gången. Ingen bloat, inte massa onödigt installerat och ordning på filerna. Jag lär mig aldrig

Permalänk

Det verkar så problemfritt för alla Er. Själv blir det ena problemet efter det andra. Ofta med saker såsom FTP-program där man har glömt bort lösenord, standard-strulet med att föra över inställningar och lösenord från outlook och program som kräver att man kopierar saker från AppData-kataloger och t om register för att kunna göra backup på det.

Dock tror jag att jag fått ordning på det mesta nu och planerar en ominstallation i veckan.

Permalänk
Sötast

Jag har faktiskt ingen ominstallationsångest öht sålänge det gäller mina personliga datorer, det känns som en varm skön dusch som spolar bort all skit

Ska jag installera åt andra så använder jag mig hellre av en klon dock!

Permalänk
Medlem

Ingen ångest alls..Har win8.2 och där sparas det mesta i molnet som utseende osv.Uppdateringar är väldigt få till win 8.1 så det tar några minuter så har man uppdaterat allt.Drivrutiner osv tar max 15 min att fixa..

Så ångest nej ingen alls tvärtom är en fröjd att ominstallera sitt win 8.1.
Går både fortare och smidigare än vad win 7 gör.

Sen känns windows 8 rappare efter en längre tid än vad win 7 gör som har en tendens att "sega" ner sig.

Jag ominstallerade oftare med win 7 än vad jag gör idag med win 8.1..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Avstängd

Jag har inte känt behovet att ominstallera Windows sedan XP-tiden. Däremot gör jag alltid en nyinstallation vid ny (heltals-) version.

På Windows 8 finns ju ett par funktioner för att återställa OS:et till ursprungsläget. Den ena, "Återställ min dator utan att mina filer påverkas", tar bort alla skrivbordsprogram (utom de förinstallerade) men låter appar och filer vara kvar, det andra alternativet är mer en fabriksåterställning. För att slippa ominstallera alla skrivbordsprogram vid den förstnämnda återställningen så kan man skapa en image när man installerat de program man vill ha med hjälp av programmet recimg som körs via kommandoprompten. Jag använde detta till att skapa en image som skulle installeras på ett antal surfplattor på jobbet och det fungerade utmärkt. http://blogs.msdn.com/b/matt-harrington/archive/2012/04/01/cr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jycken:

Tar man en backup på sitt system får man aldrig ångest!

Men det hjälper inte om man byter OS.. då är det lika bra att installera om iaf
Kommer byta från Vista till Win7.. det som har krånglat är ljuddrivrutiner.. hoppas soundblaster fungerar bättre på Win7.

Har givetvis alla installationsprogram, men känns lite motigt att installera om..
kommer säkert ta några dagar innan allt är installerat och konfigurerat och uppdaterat.

Permalänk
Medlem

Har alla nycklar till allt i en fil. Har sparat al viktig conf. Ominstallerar windows endast då jag byter ganska mycket hårdvara, vilket kanske blir efter 2-3 år.

Inte ångest, tar inte mer än tre timmar från tom till klar heller.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rutger Janåker:

Det verkar så problemfritt för alla Er. Själv blir det ena problemet efter det andra. Ofta med saker såsom FTP-program där man har glömt bort lösenord, standard-strulet med att föra över inställningar och lösenord från outlook och program som kräver att man kopierar saker från AppData-kataloger och t om register för att kunna göra backup på det.

Dock tror jag att jag fått ordning på det mesta nu och planerar en ominstallation i veckan.

Så känner jag också. Att boota upp en USB, installera OS + lite drivers är väl INGA problem. Men det är allt små-pill och "tänk om jag nu glömde..." som gör jag väntar tills sista andetagen...

Men som ngn annan skrev, ingeting jämfört med back in the days.
- installera drivrutiner i rätt ordning, byt ut en dll-fil så Win95 funkar med AMD-processors, blåskärmar, blåskärmar... boota i felsäkertläge för att installera en annan driver.
Mycket driver-problem minns jag tills MS faktiskt tog sig i kragen och började certa drivers. Och just det, så var det övergången tlll 64-bitars också, det var inte alla program som gillade det och var tvungen och köra dos-boxar/virtuella boxar.

Nä usch. Det är lättare idag, ingen tvekan men ångest får jag ändå

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Jag kör clean install 2ggr per år och gjort så dom sista 10 åren.

Permalänk
Medlem

CD-key på dropbox, kommer åt den på mobilen när datorn är formad.
Windows 8 på USB sticka, ligger på samma ställa som alltid. Har även driv till nätverkskortet där, resten fixar windows själv förutom nVidia som jag tankar ner.

Program: har bara teamspeak.
Spel: laddar ner battle.net clienten + steam = alla spel klara.

Kan inte gå smidigare. Ska dock säga att burken endast är för gaming nu när man är klar i skolan osv. Ska jag göra annat använder jag min jobb laptop.
Gjorde allt detta i tisdags. Win8 var klart på 10 min. Sen med uppdate + spel tog det en timme till kanske (100mbit)

Visa signatur

| Windows 10 64-bit Pro | Asus 24" LED VG248QE 144HZ (2st) | EVGA GeForce GTX 780 3GB PhysX CUDA | Intel Core i5-4670K | MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 | Corsair SSD Force Series GS 240GB 2.5" | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB 1600MHz CL9 2x8GB | Cooler Master V850 850W PSU | ASUS Xonar DGX | Noctua NH-U14S CPU Kylare | CM Storm QuickFire TK Keyboard Brown | Ace Laser Gaming Mouse EDGE 3200 | QPAD XXXL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moli:

CD-key på dropbox, kommer åt den på mobilen när datorn är formad.
Windows 8 på USB sticka, ligger på samma ställa som alltid. Har även driv till nätverkskortet där, resten fixar windows själv förutom nVidia som jag tankar ner.

Program: har bara teamspeak.
Spel: laddar ner battle.net clienten + steam = alla spel klara.

Kan inte gå smidigare. Ska dock säga att burken endast är för gaming nu när man är klar i skolan osv. Ska jag göra annat använder jag min jobb laptop.
Gjorde allt detta i tisdags. Win8 var klart på 10 min. Sen med uppdate + spel tog det en timme till kanske (100mbit)

du kan inte vara seriös nu? bara teamspeak?
du har ingen tredjeparts webbläsare? inget texhanteringsprogrem, som word ex? ingen mediaspelare för film, musik? ingen java, adobe reader? winrar, 7zip? dropbox (som du själv sa i inlägget att du har)...
.NET? skype?

du kan omöjligt inte ha några andra program än teamspeak.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag har sparat alla installationsfiler på min överblivna SSD så går in på den och installerar allt jag behöver, så brukar gå ganska smidigt..

På tal om annat är det värt att gå från windows 7 --> windows 8.1 ? Har hört att w8 ska vara bättre i spel och även snabbare överlag.. Är det stor skillnad någon som har koll ?

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Skrivet av fermia:

Ingen ångest alls..Har win8.2 och där sparas det mesta i molnet som utseende osv.Uppdateringar är väldigt få till win 8.1 så det tar några minuter så har man uppdaterat allt.Drivrutiner osv tar max 15 min att fixa..

Så ångest nej ingen alls tvärtom är en fröjd att ominstallera sitt win 8.1.
Går både fortare och smidigare än vad win 7 gör.

Sen känns windows 8 rappare efter en längre tid än vad win 7 gör som har en tendens att "sega" ner sig.

Jag ominstallerade oftare med win 7 än vad jag gör idag med win 8.1..

Skrivet av linde:

Win 8.1 på USB och SSD så är livet enklare!

Skrivet av CarolusChristo:

Windows 8. Byt språk hur du vill.

Ja det är BÄTTRE än Windows 7

Eftersom jag ändå ominstallerar datorn såpass sällan som jag gör. Två år sedan sist som sagt. Så kanske det är lika bra att man uppgraderar från Windows 7 till 8.1.
Fast då kommer ju tankarna. Är alla program jag gjort backup på och alla installers jag laddat ner kompatibla med windows 8.1?

Eller är det så att det är mest drivrutiner som man behöver ladda ner speciellt för 8.1?

Är det värt pengarna att betala för en uppgradering? Blir det någon större skillnad? förutom att man får ett windows som inte ser klokt ut, som man sedan laddar ner ett program som gör så det ändå ser ut som Windows 7 gör idag.

Jag har Win 7 Pro idag, måste jag då uppgradera till Win 8.1 Pro? Höll på att trilla av stolen när jag såg att det skulle kosta mig 2499:- att uppgradera till Win 8.1 Pro. Det är ju vansinne! (Någon sa att det kostade 500-600 kr om man var student, det var ju en aning billigare det.)

Permalänk
Medlem

Jag får grov ominstallations-ångest av att tänka på det, finns inget jag avskyr mer än det.
Min ena polare som delar ställe med mig kan installera om flera gånger i månaden, vilket jag anser smått besatt.

För mig innebär det ändlösa timmar av ominstallation av programvaror jag använder, inställningar som ska sparas/återföras innan/efter ominstallationen

Det är vad som gör att jag låtit bli ominstallation nu i runda slängar 4-5 år, det ska dock nämnas att jag förstås kör en ssd som systemdisk, om jag inte hade gjort det hade jag nog tvingats till att göra ominstallation för flera år sedan

Så, tills jag börjar få besvär kommer jag fortsätta köra mitt system som det är, alt när jag skulle få för mig att uppgradera till starkare cpu och moderkort då mitt 780ti får hänga med ett bra tag till... nä fy, jag ska inte tänka på det här!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Kul att läsa att man ändå är så olika. Vissa ser det som att gå i tvättstugan medan andra ut i krig...
Finns nog två kategorier om man får generalisera lite.

1) Dom som surfar och spelar, installerar om datorn, tankar sina spel igen från steam/origin och laddar hem några enstaka program/drivers från nätet. Klart. Orkar inte bry sig om inställningar eller utseende, bara det funkar

2) Nä, här ska det först sparas .ini-filer från diverse program, göra backup på alla viktiga mappar med skrivuppgifter, cv'n, dokument, notater osv,, skrivbords-mappen, users/login-mappen, documents-mappen, flytta lite "random" filer till extern lagring som man "tror" kommer behövas sen. Spara bookmarks från flera olika webbläsare,, spara eventuella teman/moddar till spel... Hållla viss reda på vilken ordning drivrutiner ska installeras igen.
Önskar jag vore kategori 1.

Nåja, fult att kategorisera, var person använder sin burk så olika - och tur det.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

du kan inte vara seriös nu? bara teamspeak?
du har ingen tredjeparts webbläsare? inget texhanteringsprogrem, som word ex? ingen mediaspelare för film, musik? ingen java, adobe reader? winrar, 7zip? dropbox (som du själv sa i inlägget att du har)...
.NET? skype?

du kan omöjligt inte ha några andra program än teamspeak.

Som han sa:

"Ska dock säga att burken endast är för gaming nu när man är klar i skolan osv. Ska jag göra annat använder jag min jobb laptop."

Och gällande det fetstilta DropBox undrandet, så skrev han ju: CD-key på dropbox, kommer åt den på mobilen när datorn är formad.

Så nog är det seriöst och sant om jag läser vad som skrivs.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

kan säga att jag håller med han som skapade tråden , jag har också denna ångesten och med backup kör jag ingen då allt ska vara rensat från alla hårdiskar så dom är som helt nya och backup på 3tb blir tufft , jag avskyr att installera om windows men har blivit bättre sen windows 7 och vista , det värsta tyckte jag var ju när man hade windows xp och den fick stå 4-8 timmar bara i uppdateringar , sen var ju wow ett problem då det tog 1 dag att patcha upp men också blivit bättre , sen vet jag inte hur ni gör men kanske varanat år eller nytt moderkort/cpu så installerar jag om windows samt öppnar alla delar och hämtar tops och liknande och rensar allt damm som finns i datorn så det brukar ta cirka en helg att fixa allt och därav den stora ångesten att fixa allt men väldigt lättad då allt är gjort!

det med dammet så kan jag även säga att jag snabb städar datorn 1 gång i månaden lite ytligt och då blir det inte jätte mycket damm i flänsarna och annat som behöver fixas efter 2 års bruk

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Som han sa:

"Ska dock säga att burken endast är för gaming nu när man är klar i skolan osv. Ska jag göra annat använder jag min jobb laptop."

Och gällande det fetstilta DropBox undrandet, så skrev han ju: CD-key på dropbox, kommer åt den på mobilen när datorn är formad.

Så nog är det seriöst och sant om jag läser vad som skrivs.

även om det är en speldator tvivlar jag på att man klarar sig utan winrar/7zip, daemon tools, directX, .NET, java mm.
men om han gör det är jag mycket imponerad.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte94:

kan säga att jag håller med han som skapade tråden , jag har också denna ångesten och med backup kör jag ingen då allt ska vara rensat från alla hårdiskar så dom är som helt nya och backup på 3tb blir tufft , jag avskyr att installera om windows men har blivit bättre sen windows 7 och vista , det värsta tyckte jag var ju när man hade windows xp och den fick stå 4-8 timmar bara i uppdateringar , sen var ju wow ett problem då det tog 1 dag att patcha upp men också blivit bättre , sen vet jag inte hur ni gör men kanske varanat år eller nytt moderkort/cpu så installerar jag om windows samt öppnar alla delar och hämtar tops och liknande och rensar allt damm som finns i datorn så det brukar ta cirka en helg att fixa allt och därav den stora ångesten att fixa allt men väldigt lättad då allt är gjort!

det med dammet så kan jag även säga att jag snabb städar datorn 1 gång i månaden lite ytligt och då blir det inte jätte mycket damm i flänsarna och annat som behöver fixas efter 2 års bruk

Detta du skriver här:

"Och med backup kör jag ingen, då allt ska vara rensat från alla hårdiskar så dom är som helt nya, och backup på 3tb blir tufft"

Du får gärna utveckla vad du menar? För jag menar, du kan ju inte rensa 3TB med allt material som du vill ha kvar? För att diskarna skall bli "nya"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

även om det är en speldator tvivlar jag på att man klarar sig utan winrar/7zip, daemon tools, directX, .NET, java mm.
men om han gör det är jag mycket imponerad.

Så man måste ha winrar/7zip, daemon tools till Steam

morxy49 det är ju helt uppenbart vart du får dina spel ifrån.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Så man måste ha winrar/7zip, daemon tools till Steam

morxy49 det är ju helt uppenbart vart du får dina spel ifrån.

jaså? hur förklarar du då patchar? till många spel som skapades innan 2010 används både daemon tools och winrar för patchar.
dessutom så valde du bara ut 2 program av 5 som onödiga.
betyder det att de andra 3 behövs alltså? <--- min poäng.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |