Problem with Corsair Force GS 240 GB.

Permalänk
Inaktiv

Problem with Corsair Force GS 240 GB.

Hey,

Since a month or so I've been having problem with my SSD that I bought about 9 months ago. Havent been any problem at all since the last month.

The first problem was that the computer was totally locked, and I could'nt do anything, the time between starting the computer and getting into the desktop mode, was before this something like 20 seconds, now it was a few minutes, and a few times I didnt even get that far. So, I reinstall my Windows on the SSD, and it look'd like it work'd. However, from times to times the computer still seems to freeze, just for a few seconds (read 10 seconds), but after that there isnt any problem.

Have tried to use Windows own "harddrive check", but it doesnt find any problem.

And my actually question to you Corsair is, is this something I should send back to you (the shop where I bought it)?

Bassseee.

Permalänk

varför skriver du på engelska? När det står "Citera mig, så kommer jag väldigt troligt att svara inom kort." i din signatur.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Affeskate13:

varför skriver du på engelska? När det står "Citera mig, så kommer jag väldigt troligt att svara inom kort." i din signatur.

För frågor ska skrivas på engelska i Corsair-tråden.

Ja, min signatur har jag ifall medlemmar svarar mig i någon tråd, citerar de mig inte lär jag troligast inte se inlägget.

Ok?

Permalänk
Medlem

The Force GS is a SandForce based drive, so I suggest you try updating the firmware.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av anon168915:

För frågor ska skrivas på engelska i Corsair-tråden.

Ja, min signatur har jag ifall medlemmar svarar mig i någon tråd, citerar de mig inte lär jag troligast inte se inlägget.

Ok?

Ok såg inte att det var i corsair tråden, Ja jag förstod varför du skriver det i din sign, jag blev bara förvirrad av att det stod på engelska i tråden och svenska i signen.

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Corsair

The symptoms that you have described sounds like a drive issue. But I wouldn't rule out RAM just yet. Have you ran memtest in your system and see if there are any errors generated? I'd run memtest one stick at the time and see if you can isolate a possible stick that might be causing this stability issue. If your test is clean, then I would move on to the SSD.