Panasonic TX-L42B6E, vad är dess input lag?

Permalänk

Panasonic TX-L42B6E, vad är dess input lag?

Hej!
Då Elgiganten rear ut "Panasonic 42" LED-TV TX-L42B6E" för ca 2,5k så tänkte jag köpa en för att köra spel på, både från konsol och pc. Någon som har testat tv:n och kan uttala sig om den och dess input lag? Kommer den att fungera bra att spela på?

Permalänk
Medlem

Varför köra en billig skräp-TV om du ska spela? Förstår inte alla som fortsätter att fråga om apparater för 2-5000 :s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xaph:

Varför köra en billig skräp-TV om du ska spela? Förstår inte alla som fortsätter att fråga om apparater för 2-5000 :s

Årets dummaste inlägg

Dold text
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MirakelMannen:

Hej!
Då Elgiganten rear ut "Panasonic 42" LED-TV TX-L42B6E" för ca 2,5k så tänkte jag köpa en för att köra spel på, både från konsol och pc. Någon som har testat tv:n och kan uttala sig om den och dess input lag? Kommer den att fungera bra att spela på?

34ms enligt denna recension. Modellbeteckningen är däremot Panasonic TX-L42E6B vilket inte riktigt är samma som den du nämnde, men det kan hända att det bara är så att Europa har lite andra beteckningar på i princip samma modeller.

Går den bra att spela på? Njae, inte om du har tänkt spela multiplayer på en lite seriösare nivå. Då kommer du förmodligen att störa dig på att kontrollerna inte känns riktigt responsiva.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Årets dummaste inlägg

Dold text

Älskar att träffa ömma punkter hos folk, så vad kul att du tog åt dig Du förstod inte heller mitt inlägg så varför ens kommentera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaph:

Älskar att träffa ömma punkter hos folk, så vad kul att du tog åt dig Du förstod inte heller mitt inlägg så varför ens kommentera?

Om det är till någon tröst, så joinar jag din åsikt i den här tråden.
Lågpris-tv har nästan jämt hög input-lag och det är ju som sagt det sista man vill ha.
Oavsett om man kör konsol eller PC.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Casgar:

34ms enligt denna recension. Modellbeteckningen är däremot Panasonic TX-L42E6B vilket inte riktigt är samma som den du nämnde, men det kan hända att det bara är så att Europa har lite andra beteckningar på i princip samma modeller.

Går den bra att spela på? Njae, inte om du har tänkt spela multiplayer på en lite seriösare nivå. Då kommer du förmodligen att störa dig på att kontrollerna inte känns riktigt responsiva.

Fast 34 millisekunder är riktigt lågt för att vara en TV.

Det placerar en i den första kvartilen på de testade apparaterna här
http://www.displaylag.com/display-database/
Showing 71 to 80 of 327 entries

Notera då att det inte är mer en handfull modeller som har under 20 millisekunder i uppmätt fördröjning.
Utav mer än 300 testade som sagt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14567019']Fast 34 millisekunder är riktigt lågt för att vara en TV.

Det placerar en i den första kvartilen på de testade apparaterna här
http://www.displaylag.com/display-database/
Showing 71 to 80 of 327 entries

Notera då att det inte är mer en handfull modeller som har under 20 millisekunder i uppmätt fördröjning.
Utav mer än 300 testade som sagt.

Lågt för att vara en TV visst, men det är fortfarande 3-4 gånger långsammare än vissa datorskärmar. 34ms är 2-3 bildrutors fördröjning i 60Hz. Gråzonen om man känner av fördröjningen eller inte brukar ligga där så i slutändan beror det helt och hållet på hur känslig man är.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."