Bra sida att streama film ifrån?

Permalänk

Bra sida att streama film ifrån?

Jag söker en bra sida/program att streama film ifrån i bra kvalité samt att det skall finnas ett väldigt brett sortiment, speciellt på Japansk film och serier. Om det är gratis så är det ett plus, men huvudsaken är det förstnämnda.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att detta är mot reglerna..

Permalänk
Skrivet av Lancaith:

Skulle tro att detta är mot reglerna..

Du skulle tro att vad är emot reglerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Braxfanskap:

Du skulle tro att vad är emot reglerna?

Att dra upp en diskussion om vart det går att strema film online, då dem flesta sidorna är illegala. Men om du menar sidor som Netflix/Viaplay så ursäktar jag mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lancaith:

Skulle tro att detta är mot reglerna..

Streaming räknas väl ändå inte som piratkopiering?
Har dessutom för mig att det finns något kryphål i Sveriges lag ang streaming? T.ex. så ska väl sidan "swefilmer" vara laglig, trotts att de inte betalar för någon upphovsrätt? (Vill minnas att det är lagligt för dem eftersom de endast bäddar in filmer ifrån andra hemsidor istället för att ladda upp det själva, och så gör nog de flesta andra gratis sidorna också)

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knassen:

Streaming räknas väl ändå inte som piratkopiering?
Har dessutom för mig att det finns något kryphål i Sveriges lag ang streaming? T.ex. så ska väl sidan "swefilmer" vara laglig, trotts att de inte betalar för någon upphovsrätt? (Vill minnas att det är lagligt för dem eftersom de endast bäddar in filmer ifrån andra hemsidor istället för att ladda upp det själva, och så gör nog de flesta andra gratis sidorna också)

Är väll olaglgt även ifall dom inte har filmerna själva (tänker på piratebay tex)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.
All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.
Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Video som strömmas utan tillåtelse är en gråzon, men skulle mycket väl kunna klassas som upphovsrättsbrott. Av den anledningen vill vi inte ha den typen av länkar i forumet.

screamin-daemon
Moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...