Ps3 kontroll och emulator, trådlöst?

Permalänk
Medlem

Ps3 kontroll och emulator, trådlöst?

Tjena! Som många av er säkert vet så går det att använda en PS3 kontroll med datorn, via MotionJoy. Jag gör detta i dagsläget för emulatorer och det fungerar galant. Men nu är det så att jag skulle vilja ha kontrollen kopplad till datorn via Bluetooth (Vilket också går via MotionJoy vad jag läst mig till).

Men min fråga är, är det något speciellt krav på bluetoothdongeln eller kan jag köpa vilket som helst? Tacksam för svar, vill komma igång med detta så fort som möjligt

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Köpte en liten minidongel på Kjell & co för några år sedan för just denna uppgift, den fungerar dock endast i usb3 porten fram på datorn (mycket märkligt). Det funkar dock klockrent när man väl fått det att fungera!

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: kan försöka ta reda på vad det är för adapter mer exakt när jag kommer hem om det är intressant

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Skalman:

Köpte en liten minidongel på Kjell & co för några år sedan för just denna uppgift, den fungerar dock endast i usb3 porten fram på datorn (mycket märkligt). Det funkar dock klockrent när man väl fått det att fungera!

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: kan försöka ta reda på vad det är för adapter mer exakt när jag kommer hem om det är intressant

Tack för svar, men hittade precis denna lista med fungerande adaptrar, skulle nog ha sökt lite hårdare innan jag gjorde posten. Men nu kan jag ju iaf dela med mig av informationen!

Lista för kompabilitet: http://www.motioninjoy.com/wiki/en/help/btcompatibility

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=808353

Denna ska fungera bra enligt reviews och den är billig. Så den får det bli
Fanns även en version med 100m räckvidd, men det kändes lite överflödigt.

Visa signatur

#framtiden