Permalänk
Medlem

Xperia Z död

Tjena!
Idag när jag var ute så skulle jag kolla ett sms på min mobil men den var bara helt svart, jag trodde den hade stängt av sig själv så jag försökte starta den igen men inget hände. När jag kom hem så satte jag mobilen i laddaren i 2 timmar och testade igen utan resultat :/ Någon som vet om den kan ha kortslutits eller något i den stilen? är tacksam för all respons!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillja:

Tjena!
Idag när jag var ute så skulle jag kolla ett sms på min mobil men den var bara helt svart, jag trodde den hade stängt av sig själv så jag försökte starta den igen men inget hände. När jag kom hem så satte jag mobilen i laddaren i 2 timmar och testade igen utan resultat :/ Någon som vet om den kan ha kortslutits eller något i den stilen? är tacksam för all respons!

Duschat med mobilen eller något sånt nyligen?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

Jag har duschat med den för 3 dagar sedan men alla luckor har varit stängda så det borde inte påverkat något!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lillja:

Jag har duschat med den för 3 dagar sedan men alla luckor har varit stängda så det borde inte påverkat något!

xperia z har ett konstruktionsfel som gör att bakstycket släpper lite och därmed bryts vattenförseglingen

men du kan ju prova detta
http://www.howtot.com/force-restart-xperia-smart-phone-built-...