Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

GFXSettings.FarCry464.xml http://pastebin.com/Urf18aqk
GamerProfile.xml http://pastebin.com/eQhZ5LFt1

Såhär var det för mig förut
http://i.gyazo.com/52147bc15a1102e51395936c72bffeb9.png

Är det så för er så kan nog mina .xml filer hjälpa

Lösning: Stäng av HBAO+.

Permalänk
Skrivet av FearKill:

Lösning: Stäng av HBAO+.

Hjälper dock inte Problemet verkar vara relaterat till SLI, inte till vilken sorts AO man använder.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Hjälper dock inte Problemet verkar vara relaterat till SLI, inte till vilken sorts AO man använder.

Ja då är det dubbel problem. Hade samma problem innan och var HBAO+ som spökar, sen kan vara SLI som är boven i dramat.
Brukar inte vara några stabila profiler i första relesen.

Permalänk

Någon mer som blir utkastad varje gång en "erbjuder sin hjälp" till medspelare ?

Den börjar söka efter en spelare, laddar... Och sen kick ut till startmenyn med status "förlorade internetanslutning med medspelaren".

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Näpp men har skapat en "ticket"

Samma här. Har fått båda E-mailen där det står "bla bla bla you will soon recieve an E-mail" men sedan inget mer. Har också skapat en ticket som dom totalt ignorerat än så länge. Håll mig gärna uppdaterad om hur det går för dig.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har suttit och funderat på ifall man ska skaffa det här spelet nu eller vänta tills priset droppat en aning (det är ju trots allt snart juletider med allt vad det innebär). Det lutar dock åt att jag skaffar det som en tidig egen julklapp, men måste vara säker på lite saker:
* Är det ett bra spel? Bra quests, miljö osv? Är tempot lagom?
* Tror ni en dator med oklockade 2500K, GTX660 och 16gb 1600Mhz kommer kunna köra spelet stabilt på lagom nivå (inte low alltså)?
* Är det fortfarande mycket buggar eller har Ubi patchat de flesta?

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Det är själva fan vad mörkt det blir ibland. Ser ju absolut inget på vissa ställen.

Köp spelet så blir dett bättre... jag lovar

Skrivet av vompen:

Har suttit och funderat på ifall man ska skaffa det här spelet nu eller vänta tills priset droppat en aning (det är ju trots allt snart juletider med allt vad det innebär). Det lutar dock åt att jag skaffar det som en tidig egen julklapp, men måste vara säker på lite saker:
* Är det ett bra spel? Bra quests, miljö osv? Är tempot lagom?
* Tror ni en dator med oklockade 2500K, GTX660 och 16gb 1600Mhz kommer kunna köra spelet stabilt på lagom nivå (inte low alltså)?
* Är det fortfarande mycket buggar eller har Ubi patchat de flesta?

När du får svar på dina frågor måste denna tala om om spelet är köpt eller fulat. Ubi har lagt in några saker som ska öka betalningsviljan med all rätt. Själv har jag köpt spelet men vet inget om gtx600 men med gtx 970 får jag mellan 49-60 (jag har spärrat till 60) FPS.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Borde döpt om det till något annat. Jag trodde det skulle va en elefantbössa inte ett dubbelpipigt hagelgevär.

Värsta jag vart med om var med min SVD Dragunov. Sköt en och han bara flög 20 meter rakt upp i luften och sen ner??? Jösses vilken bugg.

Hoppas de fixar beckmörkerbuggen snart fascinerande vilka saker de lyckas missa till launch. Och detta ska ju va ett lir nVidia betalt för också

Elefant gevären (Elephant gun) kom vanligen som bolt action, single shot eller double rifle. Det vi har i far cry 4 är en double rifle. Dvs hagelgevärs typen laddat med någon typ av stor kaliber, nitro express eller liknande.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Elefant gevären (Elephant gun) kom vanligen som bolt action, single shot eller double rifle. Det vi har i far cry 4 är en double rifle. Dvs hagelgevärs typen laddat med någon typ av stor kaliber, nitro express eller liknande.

Korrekt, det är ingen hagelbössa, det är en så kallad dubbelstudsare.

Själv tycker jag bilden emellanåt ändrar ljusstyrka bara helt slumpvis. Nån som har upplevt samma sak och har en lösning?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Köpte spelet igår och tänkt att lägga hela eftermiddagen på lira det med en polare. Undrar hur de kommer gå verkar vara mycket SLi problem.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Köpte spelet igår och tänkt att lägga hela eftermiddagen på lira det med en polare. Undrar hur de kommer gå verkar vara mycket SLi problem.

För att spela co-op måste man tydligen komma till ett visst ställe i spelet. Det ska komma upp någon "co-op är nu upplåst" eller liknande, det är i alla fall vad jag snappat upp via denna tråden. Så tänk på det

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

För att spela co-op måste man tydligen komma till ett visst ställe i spelet. Det ska komma upp någon "co-op är nu upplåst" eller liknande, det är i alla fall vad jag snappat upp via denna tråden. Så tänk på det

Dock måste jag säga att Co-op är ett rent jävla skämt finns ingen anledning till att ha co-op i detta spel.

för det första det du gör med din kompis om han bjuder in dig kommer du inte tjäna ett dugg på mer än XP och det du samlar på dig som djur skinn.
Så det ni låser upp så som Outpost, torn eller Fortress inget av detta kommer vara upplåst på din sparning då du går tillbaka tll SP...
samt att man inte kan vara för långt ifrån varandra..

Så Co-Op i Farcry 4 är ett rent jävla skämt.

Sp är riktigt kul och det fungerar riktigt bra fast en annan har ett GTX570

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

Dock måste jag säga att Co-op är ett rent jävla skämt finns ingen anledning till att ha co-op i detta spel.

för det första det du gör med din kompis om han bjuder in dig kommer du inte tjäna ett dugg på mer än XP och det du samlar på dig som djur skinn.
Så det ni låser upp så som Outpost, torn eller Fortress inget av detta kommer vara upplåst på din sparning då du går tillbaka tll SP...
samt att man inte kan vara för långt ifrån varandra..

Så Co-Op i Farcry 4 är ett rent jävla skämt.

Sp är riktigt kul och det fungerar riktigt bra fast en annan har ett GTX570

Du har alltså inget kul alls när du lirar med din polare? Nöjet du finner med Far Cry är att samla skin och låsa upp saker mer än sandbådekul

Vet inte heller kommer absolut testa coop när jag kört igenom single player läget. Tyckte det var rätt kul i Far Cry 3.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

GFXSettings.FarCry464.xml http://pastebin.com/Urf18aqk
GamerProfile.xml http://pastebin.com/eQhZ5LFt1

Såhär var det för mig förut
http://i.gyazo.com/52147bc15a1102e51395936c72bffeb9.png

Är det så för er så kan nog mina .xml filer hjälpa

Går det inte ladda ner de där filerna måste man copy och pasta all information?

Är det någonting utöver grafikinställningar som finns i spelet i dem? Tror jag testat alla kombinationer som finns tillgängliga där.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Köp spelet så blir dett bättre... jag lovar

När du får svar på dina frågor måste denna tala om om spelet är köpt eller fulat. Ubi har lagt in några saker som ska öka betalningsviljan med all rätt. Själv har jag köpt spelet men vet inget om gtx600 men med gtx 970 får jag mellan 49-60 (jag har spärrat till 60) FPS.

Jag har köpt det. Fick det med en Nvidia Voucher.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Du har alltså inget kul alls när du lirar med din polare? Nöjet du finner med Far Cry är att samla skin och låsa upp saker mer än sandbådekul

Vet inte heller kommer absolut testa coop när jag kört igenom single player läget. Tyckte det var rätt kul i Far Cry 3.

Jo absolut har jag det, men dom kunde ju iaf ha fixat co-op läget så att det man låser upp med sin polare även blir upplåst på sin egen "värld" istället för att behöva göra om samma sak igen, det är det som står mig så fruktansvärt samt att man inte kan vara på 2 olika platser för då blir man telepoterad till sin polare man har "joinat"

det är det som är helt värdelöst med deras co-op... i stort sett enda fördelen med co-op är att du jaga djur tillsammans.. och för mig är inte det co-op. en riktigt co-op är när man kan göra uppdrag tillsammans, och att det blir upplåst lika mycket får båda personerna hela tiden istället för bara på ena persones "värld".

Som tex Ranbowsix vegas, deras co-op är ett riktigt co-op läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Det är själva fan vad mörkt det blir ibland. Ser ju absolut inget på vissa ställen.

Ja, jag trodde först det va nån bugg med ljussättningen för det skiftar ju bara man vänder sig om ibland. Tror dock detta skall föreställa att solen går i moln med tanke på att molnen rör sig hela tiden. Dock så är effekten (om det nu är tänkt så) alldeles för kraftig. Sen har jag sett en del andra buggar när det gäller skuggor som helt plötsligt poppar fram eller försvinner även på nära avstånd. Man får väl ha en viss acceptans för sådant, för jag antager att det är extremt svårt att få sådant att lira perfekt.

Nu när jag hunnit testa lite mer så måste jag dock säga att flytet i spelet är horribelt, speciellt under körning. Jämfört med Far Cry 3 så är detta en stutterfest när man kör, men även till fots i vissa områden.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Ja, jag trodde först det va nån bugg med ljussättningen för det skiftar ju bara man vänder sig om ibland. Tror dock detta skall föreställa att solen går i moln med tanke på att molnen rör sig hela tiden. Dock så är effekten (om det nu är tänkt så) alldeles för kraftig. Sen har jag sett en del andra buggar när det gäller skuggor som helt plötsligt poppar fram eller försvinner även på nära avstånd. Man får väl ha en viss acceptans för sådant, för jag antager att det är extremt svårt att få sådant att lira perfekt.

Nu när jag hunnit testa lite mer så måste jag dock säga att flytet i spelet är horribelt, speciellt under körning. Jämfört med Far Cry 3 så är detta en stutterfest när man kör, men även till fots i vissa områden.

Kan inte alla lägga in i siggen den dator de har så jag kan få en bild av om det är värt uppgradera eller ej.

Att det blir becksvart mitt på ljusa dagen måste ju va en grafikbugg kan helt omöjligt va meningen att det inte ska finnas några gråskalor alls.

Kanske främst en SLI grej det har då ingenting med aa och ambient occlusion att göra för min del. Jag kan helt omöjligt få det här liret att flyta på ett GTX 580 så avaktivera SLI känns meningslöst men jag får väl offra någon timme av mitt liv och se om ljussättningen fungerar bättre.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Efter att ha testat spelet ett tag nu på laptopen så är jag väldigt besviken. Enligt mig så är detta en lika dålig port som Assassins creed unity (Om inte sämre). I båda spelen så får jag runt 30-50 fps i ultra 1080p, men olikt Assassins creed som är ett tredje personspel som utan problem kan spelas med en kontroll så är inte den fpsen godtagbar i Far cry när jag spelar med en mus+tangentbord. Jag vill ha flyt så att man också kan träffa något med autoaim avstängt. Visst man fick fps drops ner till 19 fps i Unity men dessa hände bara i cutscenes och under gamaplay så fick jag stadigt utan stutter eller screen tearing 30-40 fps i snitt. Detta händer inte i Far cry 4 då enda gången fpsen blir annulunda är ifall jag använder geforce experience för att ställa allt till low och där med få 50-60 fps i 1080p, eller alternativ ställa ner upplösningen till 720p.

Detta har inte varit fallet i något modernt spel jag har spelat på min laptop (har spelat de flesta och inte haft problem som inte kunnats lösa med att sänka t.ex. skuggor, AA, ambient occlusion för att uppnå 60 fps avg) och jag antar att det är eftersom de inte har optimerat detta spel för laptops alls och får hoppas på någon eventuell fix genom en ny gtx driver eller spel patch. Jag skulle kunna godta 35 avg fpsen som jag får nu med ultra i Far cry 4 om det inte var för det jobbiga stutter som får mig att inte kunna spela detta spel, vad jag läst så har alla detta stutter, av någon konstig anledning så sjunker Fpsen när jag kollar åt stan även om jag är långt ifrån den, de kanske skulle kolla på hur de läser in grafiken i den öppna världen.

Jag hoppas att alla de tekniska problem i detta spel löser sig då jag verkligen gillade Far Cry 3 som även hade sina problem men de blev lösta och hoppas på samma sak i detta spel, men det är lite konstigt att de inte kan lära sig av sin gamla misstag.

Uppdatering: Har nu fått spelet att flyta på i 40-60 (Avg 50) fps i ultra till medium inställningar 1080p och genom lite tweaks i en ini fil så fick jag bort det värsta stutter och mus accelerations problemen. Så jag kan spela spelet nu utan att gå in och ut genom inställningar och bli störd hela tiden på att det inte fungerar, typ 10-20 fps skillnad på low och ultra inställningar? Har dom hört talas om optimering? Dock så känner jag att detta spel behöver patchas och har släppts i ett ofärdigt skick, liksom hur kan dom inte fått några enkla Ini kommandon att fungera, borde ha fixats i en day 1 patch i värsta fall. Det känns som att detta nästan är lite med flit så att de ska kunna ge piraterna en ofärdig version de som köpt spelet en färdig version en månad senare... plus att de tjänare mer pengar på detta sätt eftersom de inte behöver ha en polerad Pc port vid release, det är säkert bara jag som är paranoid men det här har hänt vid så många releaser nu på senare tid då det är nästan norm att en Pc port inte fungerar vid release.

Visa signatur

Samsung G7 27 1440p 240Hz, Logitech G PRO X superlight, Logitech Powerplay XL mod, GK68XS Custom, 5900X, PBO Curve Optimizer -12 core 2,3, resten -30. Infinity 2000Mhz, MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X, backplate kylfäns+120mm nuctua, Thermal Grizzly Thermopad + Kryonaut repaste, 993mV, core 2100mhz, mem 22000Mhz, Resizable bar, ASUS ROG Strix X570-E, G.SKILL TRIDENTZ NEO dual rank B-die 1.45v 2x16GB DDR4 CL 16-16-16-36 4000Mhz 1T, Samsung 980 series PRO 1TB x2 raid 0, Samsung 850 Evo 1TB, be quiet Dark Power Pro 12 1500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Ja, jag trodde först det va nån bugg med ljussättningen för det skiftar ju bara man vänder sig om ibland. Tror dock detta skall föreställa att solen går i moln med tanke på att molnen rör sig hela tiden. Dock så är effekten (om det nu är tänkt så) alldeles för kraftig. Sen har jag sett en del andra buggar när det gäller skuggor som helt plötsligt poppar fram eller försvinner även på nära avstånd. Man får väl ha en viss acceptans för sådant, för jag antager att det är extremt svårt att få sådant att lira perfekt.

Nu när jag hunnit testa lite mer så måste jag dock säga att flytet i spelet är horribelt, speciellt under körning. Jämfört med Far Cry 3 så är detta en stutterfest när man kör, men även till fots i vissa områden.

Ja eller hur. Perfekt ljus ena stunden sen så går man in under ett tak eller dyl och det blir becksvart. Sjukt störande.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Kan en ens ansluta i co-läge ? Har provat att ansluta till andra spelare att erbjuda min hjälp samt att efterfråga hjälp och får bara att det inte går att ansluta och så skickar spelet mig till startmenyn.

Provade att gå skapa spel i startmeny och det säger samma sak. Men ändå har jag spelat i online läget sedan start och givetvis så fungerar väl inte spelet utan internet anslutning.

Någon som har en lösning samt upplever samma fenomen.

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Ja eller hur. Perfekt ljus ena stunden sen så går man in under ett tak eller dyl och det blir becksvart. Sjukt störande.

Prova om det är likadant med SLI avstängt, tror att det är ett SLI problem.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Gillar hur friendlies bara kör på och, genom det, dödar vandrande merchants, och hur Ubisoft har löst det genom att spawna en ny, som glatt säger "hello again" när man träffar dem för första gången

Friendlies verkar också ibland ha lite problem med att inse när fiender dött, då de fortsätter att stå och skjuta, och ducka in bakom träd en stund efter att sista fienden dött

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Köper Far Cry 4 till 75% rabatt om ett halvår då de förhoppningsvis har löst alla problem med spelet. Tyvärr är det så man får göra idag..

Permalänk
Avstängd

Berättelsen i Far Cry 4 är inte sämre än Far Cry 3, tvärtom är den bättre och inte lika ensidigt tjatig. Har kommit ungefär hälften i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Köper Far Cry 4 till 75% rabatt om ett halvår då de förhoppningsvis har löst alla problem med spelet. Tyvärr är det så man får göra idag..

Ja eller till nästa års Black Friday-rea på Steam förutsatt att dom fixat problemen. Har inte spelat färdigt 3an ännu och en hel del andra spel som jag köpt billigt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

Måste man låsa upp något innan man kan klättra till tornen och låsa upp saker.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stormense:

Måste man låsa upp något innan man kan klättra till tornen och låsa upp saker.

cOPUOHvDwNI

Du kan/ska använda grappling hooken där du ser lite snören och saker som hänger (Håll E)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

På de torn jag kommit till så räcker det med att hoppa. Fast jag lyckades inte ta en affish en sväng så där antar jag att jag skulle använt grappling hook (satt för högt upp). Eller så låser man upp något exo skeleton senare i spelet lol.

Men tornen är till för att låsa upp saker. Det är ju samma robotiska upplägg som i Assassins Creed.

Apropå beckmörkret undrar om det inte blev lite bättre med shadow på medium. Fortfarande problem emellanåt men inte lika ofta. Läste också något om att man skulle sätta spect ratio på auto och inte 16:9 ex gjorde det också vet inte om det gjorde någon skillnad. Begriper inte varför det skulle göra någon skillnad heller :).

Framöver ska jag testa utan SLI och se om jag blir helt immun.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Har hittat flertal masker som är placerade på helt korkade ställen, totalt omöjligt att "ta dem". Har resulterat i att jag skjuter sönder dem så försvinner 1 ifrån det totala antalet en kan samla på.