Asus RT-N56U dör 1-2 gånger per dag helt random.

Permalänk
Skrivet av johnsson:

innehar också en N56U som jag aldrig haft poblem med tidigare. Laddade ner senaste firmware och nu är hastigheten sämre och den dör vid belastning..

Bara att lägga in än äldre igen då.

Permalänk
Medlem

Jag har också en RT-N56U som krånglar fruktansvärt ofta, den dör lite då och då. Ibland blir den extremt seg, t.ex när jag spelar spel får jag då och då starta om routern pga att jag får extremt hög ping, efter omstart så löser sig problemet.

Ibland skapas detta problemet av att någon försvinner från nätet, har märkt det flera gånger i samband med att min broder lämnar hemmet så startat ett enorm pingdrop, kan gå upp i 400-500 ping. Går in och kollar i hans rum och då är hans dator t.o.m avstängd!

Har provat flera olika firmware, ingenting har löst problemet. Kör just nu den absolut senaste som jag laddade hem förut, vet inte om det har löst problemen.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Custom firmware säger jag bara, min router kör flera månader utan problem.
https://code.google.com/p/rt-n56u/downloads/list?can=1&q=&col...

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jag har då kört allra senaste firmwire från april i min ett bra tag, helt utan några problem. Har det varit något problem med nätet hemma, så har det alltid varit något problem hos leverantören, inte med routern.