Permalänk
Medlem

Flygande mITX

Hade tänkt bygga en ny speldator efter att endast haft en mbp 13 att spela på i 3 år. Problemet är dock att jag behöver bygga den i Sverige och sedan ta den till Polen där jag bor under större delen av året. Varför? För att jag vill kunna spela under sommaren och komma ifatt och sedan ha den som en arbetsdator/speldator.

Jag behöver ta med mig den på Wizzair flyg som stort handbagage och har därför valt en node 304. Restriktionerna är: 56 x 45 x 25 i cm enligt wizzair.

Budget: 10k
Bygger själv
Lite överklockning ska det nog bli.

1. Har ni tips på något bättre chassi?
2. Tips på bättre delar eller så, hade tänkt köpa en billig 240gb mSATA från netonnet för 1k, den från inet är bara för att visa bygget.
3. Tips på om jag ska montera ner processorkylaren innan flygturen och om det är något annat jag ska tänka på.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6764848/flygande-mitx

Nätagg: Seasonic G 550

Tacksam för all hjälp!

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Vad fick dig att välja just det nätaggregatet?
Jag tänker att FD Newton R3 vore ett bättre val vad gäller värme och pris, om du inte redan har Seasonic G550 liggandes hemma dvs.

http://www.inet.se/produkt/6909734/ (FD Newton R3)

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Hade tänkt bygga en ny speldator efter att endast haft en mbp 13 att spela på i 3 år. Problemet är dock att jag behöver bygga den i Sverige och sedan ta den till Polen där jag bor under större delen av året. Varför? För att jag vill kunna spela under sommaren och komma ifatt och sedan ha den som en arbetsdator/speldator.

Jag behöver ta med mig den på Wizzair flyg som stort handbagage och har därför valt en node 304. Restriktionerna är: 56 x 45 x 25 i cm enligt wizzair.

Budget: 10k
Bygger själv
Lite överklockning ska det nog bli.

1. Har ni tips på något bättre chassi?
2. Tips på bättre delar eller så, hade tänkt köpa en billig 240gb mSATA från netonnet för 1k, den från inet är bara för att visa bygget.
3. Tips på om jag ska montera ner processorkylaren innan flygturen och om det är något annat jag ska tänka på.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6764848/flygande-mitxhttp://www.inet.se/files/img/tiny/forum-divider.png
http://www.inet.se/files/img/cart\kundvagn-6764848-00.png

Nätagg: Seasonic G 550

Tacksam för all hjälp!

Har ingenting att säga förutom att jag är själv polack.. Sam jestem polakiem xD, i dobry jest ten nätaggregat

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Vad fick dig att välja just det nätaggregatet?
Jag tänker att FD Newton R3 vore ett bättre val vad gäller värme och pris, om du inte redan har Seasonic G550 liggandes hemma dvs.

http://www.inet.se/produkt/6909734/ (FD Newton R3)

FD newton är för stor 165cm djup och modulärt platsar nog inte i en node 304 med grafikkortet, har hört bra saker om G serien och den kostar lika mycket. Har du något tips på något billigare bra litet nättag?

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuckleBuckle:

Har ingenting att säga förutom att jag är själv polack.. Sam jestem polakiem xD, i dobry jest ten nätaggregat

Ah to jest super, trudno znalezc dobra nätagg nie jestem polskim, ale ucze sie w polsce (hoppas du förstår )

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Avstängd

Väldigt dumt val av grafikkort. Radeon R9 280X presterar lika bra om inte bättre (läs: mantle, BF4) och är billigare än GTX 770, om du kan tänka dig att lägga ytterligare någon hundring kan du hitta R9 290 som ger dig otroligt mycket prestanda för pengarna.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

Väldigt dumt val av grafikkort. Radeon R9 280X presterar lika bra om inte bättre (läs: mantle, BF4) och är billigare än GTX 770, om du kan tänka dig att lägga ytterligare någon hundring kan du hitta R9 290 som ger dig otroligt mycket prestanda för pengarna.

Stod emellan 280x och 770, men gör mantle så stor skillnad?
Om jag tänkte över 290 vad tror du om XFX R9 290

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Ah to jest super, trudno znalezc dobra nätagg nie jestem polskim, ale ucze sie w polsce (hoppas du förstår )

Själklart jag förstår, rozumiem, to prawda, rekommenduje XFX Proseries 650w, 80+ bronze i modularne bede uzywal 850w bo moze bede robil crossfire

Visa signatur

CPU i5 2500k @4.5 GHz CPU Kylare Corsair H80 RAM 12GB @1600MHz GPU Gigabyte GTX 770 WF SLI PSU Corsair AX 860i MOBO ASUS P8Z68-V PRO Torn Corsair Air 540
Kringutrustning MUS Corsair M95 Tangentbord Ducky Shine 3 Purple TKL MX Blue
Musmatta Steelseries QCK Skärmar HP w2207, Asus WG248QE 24Tum, 144Hz
Värt att veta är att NuckleBuckle har Dyslexi

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är mer värt att köpa G-skill 2133MHz CL11 RAM för 649kr (billigast inkl frakt på NetOnNet).

Kan tyvärr inte länka, för jag skriver på mobilen, men det är bara att skriva in "G.Skill 2133MHz" på prisjakt så får du fram det.

Jag hade aldrig köpt 1600MHz RAM för 700kr. Det är ju rena rånet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Jag tycker att det är mer värt att köpa G-skill 2133MHz CL11 RAM för 649kr (billigast inkl frakt på NetOnNet).

Kan tyvärr inte länka, för jag skriver på mobilen, men det är bara att skriva in "G.Skill 2133MHz" på prisjakt så får du fram det.

Jag hade aldrig köpt 1600MHz RAM för 700kr. Det är ju rena rånet.

Jag tittade på 2133Mhz ram men vet inte om deras stora heatsinks skulle störa med min noctua processorkylare, annars känner jag som du att det är dyrt

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Jag tittade på 2133Mhz ram men vet inte om deras stora heatsinks skulle störa med min noctua processorkylare, annars känner jag som du att det är dyrt

Det är inga problem.

Sök på "Noctua U12s G.skill ripjaws" så kommer det upp fullt med bilder som visar att det passar.

Dessutom skriver Noctua på deras egna hemsida att den är 100% ram kompatibel, eftersom det är en "slim" kylare.

Ursäkta att jag ej kan länka. Skriver som sagt på telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Det är inga problem.

Sök på "Noctua U12s G.skill ripjaws" så kommer det upp fullt med bilder som visar att det passar.

Dessutom skriver Noctua på deras egna hemsida att den är 100% ram kompatibel, eftersom det är en "slim" kylare.

Ursäkta att jag ej kan länka. Skriver som sagt på telefon.

TACK! Då blir det en no brainer att ta ett par såna! Kollade precis upp längden och det verkar som handen i handsken. Ripjaws 40mm, maximum clearance 40mm på u12s så det blir perfekt.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Nya listan från netonnet nu

plus

XFX proseries 650 modulär 749kr

Totalt: 10 368 kr.

Godkänt?

Tack så hemskt mycket för all hjälp!

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Hjälpsam

ATX moderkort i mITX chassi funkar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

ATX moderkort i mITX chassi funkar inte

Helt rätt! Var för snabb med fingrarna på netonnet där, ska såklart vara mITX moderkort.

Plus

XFX 650 pro series modulär 749kr från cdon

Okej utöver mitt fina misstag?

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MDrad:

Stod emellan 280x och 770, men gör mantle så stor skillnad?
Om jag tänkte över 290 vad tror du om XFX R9 290

Det var inte förrän jag själv jämförde som jag märkte att Mantle åtminstone i fallet med Battlefield 4 (och förhoppningsvis fler speltitlar framöver) faktiskt är så avgörande, 280X känns för övrigt mer framtidssäker än 770 med tanke på att du får mycket större vram vilket spel börjar kräva allt mer av för bibehållen prestanda vid höga grafikinställningar. Det är bra pris på den R9 290 du länkar till och jag har inte hört något ont om XFX modell av 290 med deras kylare.

Ett alternativ är R9 290 PCS+ som är snäppet billigare och kanske till och med snäppet bättre. Jag köpte en ganska nyligen (en R9 290X men det är samma kylare på den som vanliga R9 290 från PowerColor) och jag är riktigt nöjd! Riktigt bra fläktar och tack och lov några som sett till att kyla VRM ordentligt vilket innebär att den kan gå tyst på låga varvtal utan problem och även att man kan överklocka med god marginal utan risk för att bränna någon VRM som på vissa andra eftermarknadskylare.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

Det var inte förrän jag själv jämförde som jag märkte att Mantle åtminstone i fallet med Battlefield 4 (och förhoppningsvis fler speltitlar framöver) faktiskt är så avgörande, 280X känns för övrigt mer framtidssäker än 770 med tanke på att du får mycket större vram vilket spel börjar kräva allt mer av för bibehållen prestanda vid höga grafikinställningar. Det är bra pris på den R9 290 du länkar till och jag har inte hört något ont om XFX modell av 290 med deras kylare.

Ett alternativ är R9 290 PCS+ som är snäppet billigare och kanske till och med snäppet bättre. Jag köpte en ganska nyligen (en R9 290X men det är samma kylare på den som vanliga R9 290 från PowerColor) och jag är riktigt nöjd! Riktigt bra fläktar och tack och lov några som sett till att kyla VRM ordentligt vilket innebär att den kan gå tyst på låga varvtal utan problem och även att man kan överklocka med god marginal utan risk för att bränna någon VRM som på vissa andra eftermarknadskylare.

Ah! Det får nog bli AMD i sådana fall, övertalad med tanke på vram. Jag tittade faktiskt på den powercolor PCS+ 290 förut för den är otroligt bra prissatt och redan lite överklockad. Enda jag tänkte på är att den är stor, tar upp 3 slotar enligt mitt googlande så då borde den inte gå in i min Node 304 eller?

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Helt rätt! Var för snabb med fingrarna på netonnet där, ska såklart vara mITX moderkort.

http://i.imgur.com/5PG66CB.png

Plus

XFX 650 pro series modulär 749kr från cdon

Okej utöver mitt fina misstag?

Har du tänkt att köra på i5-4670k eller i5-4690k?

Om du ska köra på i5-4670k, så hade jag tagit Asus Z87I-Pro för 1300kr (billigast på net2world). Det kortet ligger bra i pris nu och bör klocka bättre än det du har valt (det har till och med ett 12+2 DIGI VRM kort för att öka överklockningspotentialen).

4670k funkar som sagt med z87 och z97, men 4690k funkar endast med z97.

Kan som sagt inte länka (pga mobil), så du får söka på "Asus z87I-pro" på prisjakt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MDrad:

Ah! Det får nog bli AMD i sådana fall, övertalad med tanke på vram. Jag tittade faktiskt på den powercolor PCS+ 290 förut för den är otroligt bra prissatt och redan lite överklockad. Enda jag tänkte på är att den är stor, tar upp 3 slotar enligt mitt googlande så då borde den inte gå in i min Node 304 eller?

Slängde mig ner under skrivbordet för att ta en bild och som du ser tar kortet upp en hel del plats:

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Har du tänkt att köra på i5-4670k eller i5-4690k?

Om du ska köra på i5-4670k, så hade jag tagit Asus Z87I-Pro för 1300kr (billigast på net2world). Det kortet ligger bra i pris nu och bör klocka bättre än det du har valt (det har till och med ett 12+2 DIGI VRM kort för att öka överklockningspotentialen).

4670k funkar som sagt med z87 och z97, men 4690k funkar endast med z97.

Kan som sagt inte länka (pga mobil), så du får söka på "Asus z87I-pro" på prisjakt.

planen är nog att vara lite framtidssäker, vet inte om det är värt att vänta på devils canyon, som jag förstått det är skillnaden inte så stor i prestanda?
Hur verkar Asus z97I plus mITX

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isse00:

Slängde mig ner under skrivbordet för att ta en bild och som du ser tar kortet upp en hel del plats: http://i.imgur.com/xuvnrX3.jpg

Tack för bilden! Ja den ser onekligen ut att ta plats, mera som 2.5 slot vilket kanske går. Har en webhallen i min stad så kan ju alltid pröva i node 304 och om inte det funkar bita i sura äpplet och köpa ett dyrare som tar mindre plats

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MDrad:

planen är nog att vara lite framtidssäker, vet inte om det är värt att vänta på devils canyon, som jag förstått det är skillnaden inte så stor i prestanda?
Hur verkar Asus z97I plus mITX

Devil's Canyon kommer inte skilja sig särskilt mycket från de nuvarande 4670k och 4770k utöver att värmekonduktiviteten enligt löften från Intel ska vara mycket bättre vilket innebär att vi ändå inte kommer se någonting mer spektakulärt än vad man själv kan ordna idag genom att delidda en 4670k/4770k hemma och ordna med CLU. Så nuvarande K-modeller av i5 och i7 klarar man sig utan problem på åtminstone fram till och med släpp av Broadwell (som kommer funka att köra på moderkortet du länkar till bland annat).

Skrivet av MDrad:

Tack för bilden! Ja den ser onekligen ut att ta plats, mera som 2.5 slot vilket kanske går. Har en webhallen i min stad så kan ju alltid pröva i node 304 och om inte det funkar bita i sura äpplet och köpa ett dyrare som tar mindre plats

Kanske kan hjälpa dig lite, skickar ett PM.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

planen är nog att vara lite framtidssäker, vet inte om det är värt att vänta på devils canyon, som jag förstått det är skillnaden inte så stor i prestanda?
Hur verkar Asus z97I plus mITX

Användaren Isse00 gav ett mycket bra svar om devils canyon vs haswell.

Jag tycker att Asus z97I plus mITX är ett sämre kort än z87I-pro på grund av avsaknat vrm kort. Om du ska klocka högt, så orkar nog det andra kortet mer. Om du ska köra på devils canyon, så är du dock tvungen att ta z97.

Om du ska köra på Haswell, så är det fina priser på vissa z87 kort nu (exempelvis det jag nämnde).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Tack för bilden! Ja den ser onekligen ut att ta plats, mera som 2.5 slot vilket kanske går. Har en webhallen i min stad så kan ju alltid pröva i node 304 och om inte det funkar bita i sura äpplet och köpa ett dyrare som tar mindre plats

Det finns rätt bra med plats vid grafikkortet, så det ska nog inte vara något problem.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk

Borde inte ett Obsidian 250d funka istället ?????????????????

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHackMac:

Borde inte ett Obsidian 250d funka istället ?????????????????

Då måste han ha ett slutet vattenkylningssystem (jag tror inte att en lågprofilskylare orkar med någon överklockning) eftersom max höjd för CPU kylare är 95mm.

Jag tror inte att man kan ta en dator med sluten vattenkylning som handbagage.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Då måste han ha ett slutet vattenkylningssystem (jag tror inte att en lågprofilskylare orkar med någon överklockning) eftersom max höjd för CPU kylare är 95mm.

Jag tror inte att man kan ta en dator med sluten vattenkylning som handbagage.

Hade inga problem med det när jag flög med min låda och H80i. Värsta fall är det väl bara att skruva av den och lägga i väskan? Skulle aldrig flyga med en tornkylare.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Hade inga problem med det när jag flög med min låda och H80i. Värsta fall är det väl bara att skruva av den och lägga i väskan? Skulle aldrig flyga med en tornkylare.

Problemet är att handbagaget röntgas efter att man har checkat in väskorna. Skulle de påpeka att man inte får ta den på planet, så får man helt enkelt bita i sura äpplet och slänga den.

Många tornkylare är inte speciellt tunga när om man tar bort fläkten/fläktarna innan man ska flyga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHackMac:

Borde inte ett Obsidian 250d funka istället ?????????????????

Problemet med Corsairs 250D är dess mått, den är för bred för att kunna tas ombord, 56 x 45 x 25 i cm. Hur man än vrider så går den inte in.

Skrivet av Carlj:

Det finns rätt bra med plats vid grafikkortet, så det ska nog inte vara något problem.

Isse00 var snäll och mätte sitt kort, och det var 45mm plus 6mm för backplaten, tror det blir svårt med 51mm i node 304, får nog satsa på ett XFX eller TRI-X istället.

Skrivet av Snill3t:

Problemet är att handbagaget röntgas efter att man har checkat in väskorna. Skulle de påpeka att man inte får ta den på planet, så får man helt enkelt bita i sura äpplet och slänga den.

Många tornkylare är inte speciellt tunga när om man tar bort fläkten/fläktarna innan man ska flyga.

Det jag är rädd för om jag skulle ta vattenkylning, vill inte åka fast när jag betalat för biljetten. Tänker dra av nätagget innan flygturen och köra det i checkade väskan så att jag blir lite lättare. Men man kanske skulle kunna dra av vattenkylningen också och ta den med nätagget? Ska man täcka CPUn med något då eller låta den sitta naken på mobo i chassit under flygturen?

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Användaren Isse00 gav ett mycket bra svar om devils canyon vs haswell.

Jag tycker att Asus z97I plus mITX är ett sämre kort än z87I-pro på grund av avsaknat vrm kort. Om du ska klocka högt, så orkar nog det andra kortet mer. Om du ska köra på devils canyon, så är du dock tvungen att ta z97.

Om du ska köra på Haswell, så är det fina priser på vissa z87 kort nu (exempelvis det jag nämnde).

Tills det att jag beställer hinner kanske canyon komma ut sätt så måste jag nog ha en z97 mobo (drog i en 4670k för byggets skull), undrar bara vilket mobo som är bäst. Tips på bra överklocknings itx mobo som inte bryter 10k gränsen?

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II