Permalänk

Hotspot syns inte på enheter

Hej,

Någon som kanske har svar på detta problem.

Jag har en laptop som är uppkopplad till nätet via en ethernet kabel och jag har lagt upp en hotspot via kommando tolken. Tidigare har allt fungerat klockrent. Men så plötsligt börjar allt krångla.

Nu lyckas jag sätta upp ett nätverk och enligt all info jag hittar på datorn så skall det fungera.
MEN
Jag hittar inget nätverk på mina mobila enheter.
Vad kan vara felet?

Jag har provat stänga av brandväggar men utan resultat.

Använder windows 7
wifi kortet: realtek RTL 8187 B
Det är kompatibelt och ska klara av att dela uppkoppling.(Har fungerat tidigare)

Permalänk
Skrivet av baronKalkon:

Hej,

Någon som kanske har svar på detta problem.

Jag har en laptop som är uppkopplad till nätet via en ethernet kabel och jag har lagt upp en hotspot via kommando tolken. Tidigare har allt fungerat klockrent. Men så plötsligt börjar allt krångla.

Nu lyckas jag sätta upp ett nätverk och enligt all info jag hittar på datorn så skall det fungera.
MEN
Jag hittar inget nätverk på mina mobila enheter.
Vad kan vara felet?

Jag har provat stänga av brandväggar men utan resultat.

Använder windows 7
wifi kortet: realtek RTL 8187 B
Det är kompatibelt och ska klara av att dela uppkoppling.(Har fungerat tidigare)

Jag är själv inte så bra på detta område, men denna tråd kanske kan hjälpa dig: http://www.sweclockers.com/forum/14-natverk-och-uppkoppling/7...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670k Moderkort: MSI Z87 G45 Gaming RAM: Crucial BallistiX Sport 1600MHz 8GB GPU: MSI GTX 770 Nätaggregat: Corsair CX 600M Chassi: Corsair Carbide 330R

Permalänk
Rekordmedlem

Prova via ett program om du inte får till det manuellt
http://www.maryfi.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.