Permalänk
Medlem
Skrivet av pablomoses:

Har du kvar din gs60?

Är sugen på ett köp men kan inte bestämma mig mellan gs60, c404/c504 eller vänta på Aorus x3. Vad jag inte gillar med gs60 är plasten runt skärmen och batteritiden. C404/c505 saknar 870 kortet och väger mer, ser rätt plastig ut också.

Kanske blir en macbook... Ingen kommentar på det dock

Jag har inte GS60 kvar utan skicka tillbaka den på öppet köp. Var som sagt för mycket som var dåligt som jag nämner däruppe.

Ett GTX870 kräver större och bättre kylning så jag skulle vänta på Auros 13 tum och se hur den kyler. Annars gå ner till ett GTX860 då det inte är så stor skillnad prestanda men svalare.

Bezel runt skärmen var väldigt stor. Man skulle kunna trycka in en 17" skärm om man tog bort plastramen.

Jag skulle inte råda nån att köpa en GS60.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC, Gigabyte Aorus Master x570 rev 2, 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600Mhz C16, Arctic Liquid Freezer II 360, Fractal Design Meshify 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av pablomoses:

Har du kvar din gs60?

Är sugen på ett köp men kan inte bestämma mig mellan gs60, c404/c504 eller vänta på Aorus x3. Vad jag inte gillar med gs60 är plasten runt skärmen och batteritiden. C404/c505 saknar 870 kortet och väger mer, ser rätt plastig ut också.

Kanske blir en macbook... Ingen kommentar på det dock

Jag är nöjd med min GS60 nu efter lite modifikation. Använt "Svet's Tool" och ändrat fläktschemat så att den är helt tyst upp till 55 grader på CPU, maskerat power led och MSI emblem och gjort dom helt svarta. Har även kommit en uppdatering till touchpad som har förbättrat den något. Skärmen är grym. Håller dock med Niike om att layouten på tangenbordet är märklig, sämsta med datorn imo. Själva knapparna gillar jag dock men kolla upp layouten innan eventuellt köp.

Du kan ju dock få ett 870M med C504.

Permalänk

Niike tipsar om 860 för värmen, ska vara ärligt och säga att jag inte är helt insatt i de olika grafikkorten. Är det så stor skillnad?

Gestro, kul att du är nöjd, det gör det lite lättare att välja. Dock är ju Niike inte speciellt nöjd så antar att det är från person till person. Att jag inte ens tänkt på att täcka över loggan på baksidan är ju efterblivet, min nuvarande dator är ju fylld med klistermärken...

Har ett cp tangentbord från HP just nu så är van vid att det inte är som vanligt men brukar ta några dagar så sitter det perfekt. Om jag förstått det korrekt så är det placeringen av tangenterna som är dåligt och inte själva bordet?

Niike, har du köpt en ny dator eller väntar du på ngt nytt?