Permalänk
Medlem

Får "pingspikes" varje 5te sekund!

Hej alla klockare, jag är helt ny här men har ett erkännande. Jag har ofta vart på sweclockers (i eget syfte men även för att det är kul att läsa) utan att bli medlem. Därav känns det illa att det första jag gör som medlem inte är att hjälpa någon utan att be om hjälp. Lovar att försöka betala tillbaka för det. Så här iaf mitt fall för dem som orkar:

Spelade spel häromdagen hemma där jag bor och det har gått perfekt varje dag. Kör genom sladd till router då och jag ligger alltid under 40ish ping. Flyttade nu hem över sommaren för jobb och här har jag stött på patrull. Jag har inte tagit med min router utan använder föräldrarnas. Jag kör här trådlöst. Allt ser bra ut ligger under 40 ping och sen var 5:te sekund så spikar den (Nåja "spikar" = går till 150 ping) och sen faller den igen för att göra om det. Jag har kollat runt lite och det lilla jag läst är att det kan vara tid att inaktivera dns relay. Är det några andra tankar någon har här?

Det skulle nästan vara bättre att ha en konstant 150 ping då det rör till det i aimet ganska bra med hoppandet:P!

Ha en go midsommardag.

Mvh Martin

Permalänk

Kan vara en router som inte klarar av trycket, många budgetroutrar lider av detta.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Kan vara en router som inte klarar av trycket, många budgetroutrar lider av detta.

Gäller detta även om det bara är till min den ska sända? Eller menar du när det är flera enheter mot den så brakar den ihop? Antar båda. Får ta och se om jag kan finna en bättre!

Tackar för ditt svar!

Permalänk
Skrivet av Murteno:

Gäller detta även om det bara är till min den ska sända? Eller menar du när det är flera enheter mot den så brakar den ihop? Antar båda. Får ta och se om jag kan finna en bättre!

Tackar för ditt svar!

Ibland kan uppdatering av firmware göra mycket, gammal router hemma hos min mor kunde innan bara hantera 2 anslutna klienter varav en använder stor del av bandbredden vilket löstes via uppdatering.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Trådlöst säger du.. kan bero på CSMA som trådlöst använder

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem

Prova med kabel, så man kan utesluta det trådlösa. Är du ensam på uppkopplingen när det laggar?