Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Update: Söndag kör vi:)
Efter tolvslaget iaf.

Skall försöka få igång micken bara....

OK, Vilken server kör vi på? Skickar du alla detaljer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

OK, Vilken server kör vi på? Skickar du alla detaljer?

Hmm... Söndag är jag ej säker på. Skulle kanske hänga ut med min familj men jag återkommer. Det låter ändå ut som en bra tid.

Uppdatering: Jag kunde. Bara ge oss detaljer, server osv så är jag där

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

OK, Vilken server kör vi på? Skickar du alla detaljer?

Skrivet av Lanering:

Hmm... Söndag är jag ej säker på. Skulle kanske hänga ut med min familj men jag återkommer. Det låter ändå ut som en bra tid.

EU 1 har jag märkt är lugnare nu förtiden när jag spelar, mer folk på EU2 vilket jag personligen tycker är trevligare.

EU #2
Söndag 26/3
13?

Tycker vi börjar i Paris och jobbar oss uppåt mot norden och Stockholm:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

EU 1 har jag märkt är lugnare nu förtiden när jag spelar, mer folk på EU2 vilket jag personligen tycker är trevligare.

EU #2
Söndag 26/3
13?

Tycker vi börjar i Paris och jobbar oss uppåt mot norden och Stockholm:)

OK 13:00 i Paris. Men var i Paris? Stor stad. Hotellet i norr? Eller har du andra förslag? Skall vi ha med oss trailer?

Var passar det best? Detta är Paris från Vive la France.

OBS! Kom ihåg att det är SOMMARTID på söndag

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

OK 13:00 i Paris. Men var i Paris? Stor stad. Hotellet i Nordväst? Eller har du andra förslag? Skall vi ha med oss trailer?

http://i.imgur.com/MnttIju.png

Var passar det best? Detta är Paris från Vive la France.

OBS! Kom ihåg att det är SOMMARTID på söndag

Bussterminalen blir bra. Centralt och fint.
Trailer är inte nödvändigt. Har vi trailer med oss kan vi se till att mottagaren är så långt norr upp som möjligt.

En idé är att vi tar jobb och kör norrut och levererar på vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Bussterminalen blir bra. Centralt och fint.
Trailer är inte nödvändigt. Har vi trailer med oss kan vi se till att mottagaren är så långt norr upp som möjligt.

En idé är att vi tar jobb och kör norrut och levererar på vägen.

Så vi kommer utan trailers och hämtar dessa på vägen norrut? Eller är det bättre att vi har trailers när vi träffas i Paris? Vilka städer skall vi ha som mål för leveranser på vägen till Stockholm? Enklast vore att komma med en trailer som skall till Stockholm från början...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Så vi kommer utan trailers och hämtar dessa på vägen norrut? Eller är det bättre att vi har trailers när vi träffas i Paris? Vilka städer skall vi ha som mål för leveranser på vägen till Stockholm? Enklast vore att komma med en trailer som skall till Stockholm från början...

Trailer är valfritt.
Hur får man lättast tag på en trailer som ska direkt till stockholm?

Permalänk
Medlem

Vad menar ni utan last? Vi ska väll lasta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Trailer är valfritt.
Hur får man lättast tag på en trailer som ska direkt till stockholm?

Jag brukar göra så här: kollar Freight Market med filtrering på Destination. Kollar alla jobb som går till Stockholm just nu och om jag finns i närheten. Finns inga jobb så kollar jag External Contracts och sen sover jag några gånger för att få nya jobb på Freight Market listan. Finns det fortfarande inget så hoppar jag från Garage till Garage och kollar External Contracts i olika städer tills jag hittar nåt.

Finns tyvärr inget lätt sätt att få den rutt man är ute efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanering:

Vad menar ni utan last? Vi ska väll lasta?

Jag hoppas att jag hittar en trailer som skall till Stockholm innan vi möts i Paris.

Permalänk
Medlem

Ni kan använda denna för att uppdatera era jobblistor.
https://github.com/davidsantos-br/ETS2Sync-Helper-4/releases

Funkar för både ETS2 och ATS.
Använder alltid den innan jag spelar, glöm inte loada från den saven ni synkar.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lanering:

Vad menar ni utan last? Vi ska väll lasta?

Valfritt med trailer.

Skrivet av kertander:

Jag brukar göra så här: kollar Freight Market med filtrering på Destination. Kollar alla jobb som går till Stockholm just nu och om jag finns i närheten. Finns inga jobb så kollar jag External Contracts och sen sover jag några gånger för att få nya jobb på Freight Market listan. Finns det fortfarande inget så hoppar jag från Garage till Garage och kollar External Contracts i olika städer tills jag hittar nåt.

Finns tyvärr inget lätt sätt att få den rutt man är ute efter.

Synd, man får hoppas på det bästa.
I ETS2MP lär det inte vara så enkelt att sova?

Skrivet av Goteborgan:

Ni kan använda denna för att uppdatera era jobblistor.
https://github.com/davidsantos-br/ETS2Sync-Helper-4/releases

Funkar för både ETS2 och ATS.
Använder alltid den innan jag spelar, glöm inte loada från den saven ni synkar.

Den kan visserligen "synka" men först måste en last till Stockholm hittas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den kan visserligen "synka" men först måste en last till Stockholm hittas.

Visst, tänkte mest den kanske ger mer att välja mellan än vad du/ni har fått.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Goteborgan:

Visst, tänkte mest den kanske ger mer att välja mellan än vad du/ni har fått.

Of cóurse, ett bra tips:)

Edit: Just nu står jag utanför FLE, Paris med möjligt jobb till Rotterdam, men hur länge är jobben kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Valfritt med trailer.

Synd, man får hoppas på det bästa.
I ETS2MP lär det inte vara så enkelt att sova?

Den kan visserligen "synka" men först måste en last till Stockholm hittas.

Jag har inga problem med att sova på MP, det är bara att du vaknar och det är fortfarande samma tidpunkt i spelet, men jobblistorna har förändrats. Om du inte kan sova så går det även att reparera (F7) men då går inte lika mycket tid så du får reparera några gånger och det kostar lite. Sen kan du även ta en färja. Bara du förbrukar tid så funkar det för att få nya jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Of cóurse, ett bra tips:)

Edit: Just nu står jag utanför FLE, Paris med möjligt jobb till Rotterdam, men hur länge är jobben kvar?

Om det är External Contract så står det i realtid hur länge de är tillgängliga. För freight market så visas tillgänglighetstiden i speltid, vilket är lite snabbare. Så om det står - Giltig i 5 h 30 min så är det egentligen bara 5 sekunder per minut, så totalt 27,5 minuter. Så vill du ha ett jobb väntande redan nu så är External Contracts bäst eftersom de varar längre.

Permalänk
Medlem

Versionsproblem när jag startar MP!

Jag kan inte starta TruckersMP. Får Error: Wrong version detected. Har ni samma problem?

Edit: Man måste tydligen nergradera

How to downgrade

Edit 2: Det fungerade att nergradera och jag kommer in i MP, men man får inga External Contracts jobb om man inte kör senaste versionen av spelet Blir svårt att ragga fram en Stockholmskörning...

@tcntad
@Lanering

Edit 3: Märkte precis att Jag markerade Lastbilsåterförsäljaren i Paris istället för Bussterminalen. Vi träffas På Renault återförsäljaren tycker jag. Det är den som är central

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag tycker vi samlas i Paris, väljer ett företag så långt norrut vi kan, typ Amsterdam eller liknande.

Alternativt gör vi backup på våra profiler, tar ett jobb långt norr även om det inte är Stockholm sen kör vi dit bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag tycker vi samlas i Paris, väljer ett företag så långt norrut vi kan, typ Amsterdam eller liknande.

Alternativt gör vi backup på våra profiler, tar ett jobb långt norr även om det inte är Stockholm sen kör vi dit bara.

Jag är redan på plats hos Renault återförsäljaren i Paris med en last till Stockholm :). Vi ses snart.

Skall vi prata med varandra via TS (GeeksGaming) eller inne i spelet?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av kertander:

Jag är redan på plats hos Renault återförsäljaren i Paris med en last till Stockholm :). Vi ses snart.

Skall vi prata med varandra via TS (GeeksGaming) eller inne i spelet?

Inne i spelet, vi kan säkert hitta en tom kanal.
Mitt TS vill inte som jag vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inne i spelet, vi kan säkert hitta en tom kanal.
Mitt TS vill inte som jag vill.

OK, hojta till sen vilken kanal vi skall välja på CB-radion

Permalänk
Medlem

Hmm... Jag är vid Renault återförsäljaren men har ingen last. Har det innan 13:00

Ses då. Vad hände med TS förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanering:

Hmm... Jag är vid Renault återförsäljaren men har ingen last. Har det innan 13:00

Ses då. Vad hände med TS förresten?

Vi kör med CB-radion. Kanal 20. Vi är redan på plats.

Permalänk
Medlem

Mitt Headset

@tcntad
@Lanering

Kingston HyperX Cloud Stinger

Headset test sida

Permalänk
Medlem

Det var en rolig konvoj

@tcntad
@Lanering

Mycket var mot oss idag. Fick nergradera klienten, alla hade inte samma Paris-karta så vi fick träffas i Metz, tangentbord och headsets ville inte funka, vi fick disconnets och svarta skärmar... Men det var skitkul ändå . Bra kämpat alla. Ingen gav upp och vi nådde Stockholm till slut. Vi måste göra om det snart.

(jag skall försöka ha samma lack som er på lastbilen till nästa gång)

Det var kul med många stop tycker jag. Andra konvojer är plain vanilla körningar från punkt A till punkt B, men vi gjorde det lite annorlunda. Bra kommunikation också om hinder, fartdårar och rutt-info.

La till gruppbild
Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

@tcntad
@Lanering

Mycket var mot oss idag. Fick nergradera klienten, alla hade inte samma Paris-karta så vi fick träffas i Metz, tangentbord och headsets ville inte funka, vi fick disconnets och svarta skärmar... Men det var skitkul ändå . Bra kämpat alla. Ingen gav upp och vi nådde Stockholm till slut. Vi måste göra om det snart.

Det var kul med många stop tycker jag. Andra konvojer är plain vanilla körningar från punkt A till punkt B, men vi gjorde det lite annorlunda. Bra kommunikation också om hinder, fartdårar och rutt-info.

Aadå, det var kul

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Det med ratten har blivit fixat, vi har lämnat tillbaks den och vi fick nu beställa en ny och vi gjorde det. Vi kommer få en ny ratt förmodligen fredag annars måndag, då kommer jag lasta mycket!

Men först kommer jag behöva konfigurera den först som tar lång tid x(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanering:

Det med ratten har blivit fixat, vi har lämnat tillbaks den och vi fick nu beställa en ny och vi gjorde det. Vi kommer få en ny ratt förmodligen fredag annars måndag, då kommer jag lasta mycket!

Men först kommer jag behöva konfigurera den först som tar lång tid x(

Jag behövde inte kofigga alls. Kopplade bara in ratten och körde :). Hoppas det blir så för dig med. Deadzone var det enda jag pillade på men gick tillbaka till default.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kertander:

Jag behövde inte kofigga alls. Kopplade bara in ratten och körde :). Hoppas det blir så för dig med. Deadzone var det enda jag pillade på men gick tillbaka till default.

Ja asså jag vet inget med vinklar med ratten och så. Jag kommer låta ETS2 göra saken, om jag ej är nöjd kommer jag pilla lite och se vad jag kan göra. Dock det med drivrutinen också. Thrustmaster (företaget som gör min ratt) är lite dåliga med de om drivrutinen, sista gången jag fick den begagnade en skulle jag testa runt med men det var väldigt klurigt att fixa en drivrutin. Men några dar sen såg jag PDFs från Thrustmaster om ratten, tips och saker, hjälp med drivrutinen osv. Väldigt bra! Många fel jag gjorde medans jag ladda ner drivrutinen. Men nu med PDFsen blir det nog enklare än sista gången