Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Folding: Diskussion, hjälp, övrigt dösnack :)

Permalänk

Core 0x18

Hmm, är det bara jag som får kass PPD på 0x18 med GTX 980 kort?
Får 61378 på det 980 som fått 0x18 medan mitt andra får ~280k på 0x17. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rubinsson:

Hmm, är det bara jag som får kass PPD på 0x18 med GTX 980 kort?
Får 61378 på det 980 som fått 0x18 medan mitt andra får ~280k på 0x17. =/

Får också dålig PPD med core 18 på mitt 970. Om du sätter client-type på advanced så får du core 17 och 15 istället för 17 och 18, core 15 verkar ge lite mer PPD än 18 men ger coilwhine för mig.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

När jag installerar om FAH så får jag 220 K PPD på 0x17 de 2-3 första projekten sen får jag bara 45 K på de efterkommande.. vad är detta för skit?

Tipps?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

När jag installerar om FAH så får jag 220 K PPD på 0x17 de 2-3 första projekten sen får jag bara 45 K på de efterkommande.. vad är detta för skit?

Tipps?

Sitter på ett nytt MSI 970.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Vad säger afterburner i frekvens? Har upptäckt att kortet plötsligt blivit underklockat till ~500 MHz utan anledning ibland.
Detta började efter senaste uppdatering, vet ej om det är bugg.

Om inte kolla i loggen i klienten om det står något där.

Körde ytterligare en reinstall..

ska ha koll på loggen, kör även utan overclock, så får vi se om de kan hållla sig stabilt..och tugga på.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

tycker inte att jag får riktigt dom siffrorna jag borde få på mina 2 980 -1400 mhz ,runt 300k per stycket på wu 9201 o det ökar när jag stänger ner ena kortet min i3 3225 som inte hänger med ? har testat olika drivrutiner

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en smidig lösning med att folda via remote desktop?
Windows 8.1 och GTX 560 TI.

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Vad står din cpu på när du kör med båda grafikkorten igång och ingen folding med cpu?
Kolla med afterburner eller liknande om den arbetar normalt och vilken förändring det blir när du enbart kör med ett kort.
Får båda grafikkorten tillräckligt med ström? Gpu/cpu temp?

Du skall möjligtvis få ca 20k ppd mer per kort.

har tittat med afterburner osv allt ser normalt ut där , o cpun ligger runt 50-55% ingen folding på cpun alls! känns som jag har testat allt nu edit har slängt in nytt bios på moderkortet nu ikvälll , ingen skillnad

Permalänk
Medlem

nu är siffrorna all over the place . jag stänger ner ....för mkt tjorv

Permalänk
Medlem

slänger jag in ett av mina 980 i min dagliga maskin med en 2500k 4,4ghz får jag närmare 330k ppd / 1400mhz . får som inte ihop det här , inge unstable machine osv ! sitter ett seasonic x 850w gold i folfing burken btw borde inte vara nå problem med strömmen,

Permalänk
Medlem

men 600 K räcker inte det?

asså det är ju småbananer vi snackar om.. 30 K hallå

Jag sitter med ett 970 och kan få ca 270 K PPD med 0x17 men får bara 0x15 hela tiden så får ca 70 K ppd... det kan man gråta över lite att man sakner 30 K ppd.. ge det lite tid, felsök o fundera över de.. istället för o säga att du lägger ner.

Mvh

atego

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Finns inget sätt att bara få core 17 va? Med client-type advanced får jag 17 och 15, där 15 ger coilwhine och lägre ppd, utan client-type får jag 17 och 18, där 18 ger ännu lägre ppd Ingen client-type som bara ger core 17?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

blir ju allt typ 30k per kort jag går tappar , som bara borde vara där ! o alla dessa core 15 gör det inte bättre ...

Permalänk
Medlem

Fantastisk prestanda ja, men coilwhine på 0x15 här så de sjunger om de men inte på 17 eller 18.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Gött det börjas vakna i datahörnorna. Över 30 fler personer aktiva i laget senaste dagarna.
http://kakaostats.com/pop_up_chart.php?chart=tsize&id=37451&n...

Visa signatur

GA-Z97P-D3 | i5-4690K | 8Gb DDR3 | Gigabyte GTX 1050Ti | Samsung 850EVO 250Gb
Kylare: CPU: CM TX3 EVO3 | PSU: Silver Power SP-S460FL (Passiv)
Lur: OnePlus Nord | NAS: Synology 211j + Ett antal Hemmabygge

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

För er som coilwhine, det bra om ni byter ut dessa direkt.
Detta är inte acceptabelt att behöva leva med dessa oljud, ni har rätt lämna tillbaka korten. Det är helt galet att så många har blivit drabbade av dessa oljud.
Läser man Geforce avdelningen så finns det trådar i överflöd av dessa fenomen som ser ut att drabba de flesta. Det har på något vis blivit till ett undantag att inte få coilwhine.

Stå på er och byt ut era kort.

Jag får bara coilwhine på folding med core 15, aldrig med andra cores eller när jag spelar, så jag orkar inte bry mig. Core 15 går ju att undvika och risken är ju att man får ett som coilwhinar även under spel om man byter :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Får bara massa 0x18 på mitt 970.. snitar 70 K PPD blir ju inga poäng av det.. vill bara ha 0x17!! går de inte fixa på något sätt va?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

kör på advanced , o känns mer som 50/50% 9201 / 762x...

Permalänk
Medlem

fick föressten tag på en beggad 3770k jag slängde in i folding burken ,värdena gick upp runt 30k på 9201! så en i3 3225 flaskar även fast den bara visar runt 60% load ...ingen cpu folding alls driver bara gpuerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Ligger på advanced just nu och Michaelo vart nyfiken på en med enbart 0x17 med. De vill förmodligen hålla en jämn fördelning för inget projekt skall hamna efter.

Nu var det ett tag sen jag bytte flagga, men senaste tiden har varit:

Client-type:normal
Mestadels 0x18 projekt 10xxx med undantag med 0x17 projekt 9201.

Client-type:beta
Mestadels 0x18 projekt 10xxx med fåtal 0x15 project 8018

Client-type:advanced
Mestadels 0x17 med projekt 9201 med 1/4 0x15 projekt 762x

Hade varit intressant om det gick att få information varför 0x18 presterar markant lägre. Förhoppningsvis kommer lyckas optimera projekten 0x18 och även bättre drivrutiner från Nvidia.

Ser man på 750Ti så tog det flera månader innan det än gick att köra 0x17 med detta kort.

Har skrivit in Client-typ advanced på name och valu under "Extra client options" är de rätt? Lyckas nämligen få 0x18 10472 heelta tiden..

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Gå hellre till expert istället för slots och skriv in precis likadant där. Då sätter du hela klienten i "advanced" läge. Se även till att stavningen är korrekt.
Client-type:advanced

Får fortfarande 0x18?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Helt korrekt angivet. Avakta så bör du ta del av andra projekt i framtiden.
Om du vill så går det att att gå in på appdata och ta bort wu, i annat fall lägga till gpu-slot på nytt.

Med det projekt du har nu ger ungefär lika mycket som med 762x. Så jag skulle låta detta wu arbeta klart.

Härligt då väntar vi och ser

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

tuggar core 15 som aldrig förr typ 90% av dom igår ...*gråter en skvätt*

Permalänk
Medlem

Jag hänger på och har börjat folda på mitt 670 och min 3570k. Får bara runt 23k ppd på gpu:n. Har testat att ladda ner drivrutin 327.23 som enligt uppgift ska vara bäst att folda på, utan större förändring. Temperaturer och dylikt har jag koll på, och jag foldar avsiktligt bara på 3 processorkärnor av 4. Enligt detta ark bör man snarare få runt 80k-100k ppd. Någon som har några ideér?

EDIT: Kör core 17
EDIT2: Nu några timmar senare har jag tydligen 62k ppd. Antar att man inte såg någon omedelbar effekt av att installera dom äldre drivrutinerna.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hanka456:

Jag hänger på och har börjat folda på mitt 670 och min 3570k. Får bara runt 23k ppd på gpu:n. Har testat att ladda ner drivrutin 327.23 som enligt uppgift ska vara bäst att folda på, utan större förändring. Temperaturer och dylikt har jag koll på, och jag foldar avsiktligt bara på 3 processorkärnor av 4. Enligt detta ark bör man snarare få runt 80k-100k ppd. Någon som har några ideér?

EDIT: Kör core 17
EDIT2: Nu några timmar senare har jag tydligen 62k ppd. Antar att man inte såg någon omedelbar effekt av att installera dom äldre drivrutinerna.

se till att du lämnar 1 kärna ledig på cpun för gpun bara . borde få runt 90k ppd på ett 670 på wu 9201! 326.80 har funkat bäst på mina 670 ,fold on !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe84:

se till att du lämnar 1 kärna ledig på cpun för gpun bara . borde få runt 90k ppd på ett 670 på wu 9201! 326.80 har funkat bäst på mina 670 ,fold on !!!

Tack för ditt svar! Jag bytte till 326.80 och har nu 84644 ppd istället.

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Får fortfarande 0x18 heeela tiden med mitt GTX 970 helt hopplöst.. 60 K ppd för faan..

har ju ställt in advanced? vad kan jag göra mer?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Märkligt, prova att lägga till gpu-slot pånytt.
Annars vet ej vad du kan göra.

Har IP:et till "work server" ändrats eller har det varit samma efter byte till advanced?

Ingen aning om IP:et byttes, har tagit bort och lagt till workingslott med advanced settings får se om de hjälper, men första va 0x18..IP 140.163.4.234

Kör med med advanced settings? vilken ip har du?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Ansluten till 171.64.65.105.

Tuggar i mäktiga 50k till 68k per kort nu. Frågan är om det är värt att byta för nå några få 0x17.
Du kan ju prova gå över till beta sedan vidare till advanced om inte beta faller smaken.

Lägg upp bilder på dina inställningar i FAH är du snäll.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

Tja grabbar, snabb fråga bara.

GTX 660 med i5 2500k klockat till 4,4 genererar 40k ppd, är det bra eller dåligt?

Har bara laddat ner programmet och kör från typ deras hemsida. Har självklart ställt in reglaget på "fullt".

Verkar som att man kan småtweaka en massa?