Söker mediaspelare till Android

Permalänk
Avstängd

Söker mediaspelare till Android

****

Visa signatur
Permalänk

Har du testat XBMC för Android? http://wiki.xbmc.org/index.php?title=HOW-TO:Install_XBMC_for_...
Har kört det på min LG G2 och fungerar hur bra som helst.

Visa signatur

| 5820K @ 4Ghz | Asus Strix X99 | KFA2 1080 EXOC | HyperX 16GB | Asus Xonar U7 | RM750x | Fractal Design Define S | custom loop 420+280 |

Permalänk
Avstängd

Äh fan!
installerade och lärde mig hata XBMC...
Kom just på varför jag inte använder några mediacenterprogram. Dom suuuuger.

Finns det inte någon videospelare till Android som klarar av att öppna en mapp på en NAS: spela upp filerna i följd.
Med hjälp av ett grafiskt UI?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Äh fan!
installerade och lärde mig hata XBMC...
Kom just på varför jag inte använder några mediacenterprogram. Dom suuuuger.

Finns det inte någon videospelare till Android som klarar av att öppna en mapp på en NAS: spela upp filerna i följd.
Med hjälp av ett grafiskt UI?

Kolla på Plex, enklare och bättre! Finns app till Android, WP samt iOS och funkar på en massa andra enheter. http://plex.tv/

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Avstängd

Fast Plex är fortfarande ingen mediaspelare, bara ännu en video/media organisatör och nätverksströmning som det går tretton på dussinet av på alla OS.

Har inga problem att strömma filmer och de är perfekt organiserade redan i kataloger och underkataloger redan.
Problemet ligger hos mediaspelaren som inte kan spela upp filer i följd av en vald katalog. Samt att bläddra genom att klicka sig fram i en grafisk "filhanterare" till exempelvis för undertextfiler.
Så frågan är finns det någon videospelare till Android som klarar detta?

Mellan pest (XBMC) och kolera (Plex), så testar jag XBMC ett tag till. Lärde mig något nytt, det är UPNp standarden som inte tilåter ÅÄÖ medan SMB: tillåter ÅÄÖ i fil och mappnamn.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag tycker att androids standard videospelare klarar av strömningar och undertexter galant. men dock inte lika många filformat som MX player gör.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Kanske inte riktigt vad du söker, men VLC för Android: http://www.videolan.org/vlc/download-android.html
Fortfarande i beta men kanske värt att testa

Visa signatur

| 5820K @ 4Ghz | Asus Strix X99 | KFA2 1080 EXOC | HyperX 16GB | Asus Xonar U7 | RM750x | Fractal Design Define S | custom loop 420+280 |

Permalänk
Skrivet av Fafne:

Finns det inte någon videospelare till Android som klarar av att öppna en mapp på en NAS: spela upp filerna i följd.
Med hjälp av ett grafiskt UI?

testa BSPlayer

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Problemet ligger hos mediaspelaren som inte kan spela upp filer i följd av en vald katalog. Samt att bläddra genom att klicka sig fram i en grafisk "filhanterare" till exempelvis för undertextfiler.

Båda dessa krav fixar XBMC utan problem, tror bara att du inte satt dig in ordentligt...

Permalänk
Avstängd

Har testat VLC flera gånger men VLC vill hellre samla upp musik och videosnuttar från kameran än att på enkelt sätt låta användaren lägga till mediafrån nätverkslagring. Använder VLC på TV-datorn (HTPC:n) men Androidversionen funkar inte för mig.

Gav XMBC en rejäl chans, fast förutom att ha en tjusig blå bakgrund så gjorde inte XBMC någon förbättring jämfört med RootExplorer och MXPlayer. XBMC laggade dock något fruktansvärt på surfplattan Note8 som annars är snabb och laggfri.
Snarare krånglade XBMC till allt, förutom att lagga.
Avinstallerade XMBC och fortsätter med RootExplorer och MXPlayer tills något bättre dyker upp.

Ska ta en rejältitt på BSplayer, har sedan innan Player Pro, mest som ett alternativ till musikspelaren PowerAmp.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Moboplayer har i alla fall funkat bra på dom lurar jag har haft, klarar .mkv och .srt

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sweloop64:

testa BSPlayer

Testade BSplayer och... Wohoo! det var ju precis vad jag sökte.
1. Var det enkelt för en noob att lägga till NAS:en som filmkälla
2. BSplayer spelar filmfiler i följd i mappen.
3. Undertexter funkar utmärkt även om BSplayer helst vill ladda ner dem från Internet.

Köpte betalversionen för 45-46kr efter bara några minuters testande av gratisversionen...

Stort Tack till alla som tagit sig tid att komma med förslag.
Antar att alla har olika krav och önskemål på hur videoo/media spelare ska fungera.

Visa signatur