Demos till Oculus Rift med låga prestandakrav

Permalänk
Medlem

Demos till Oculus Rift med låga prestandakrav

Jag har just fått låna en Oculus Rift (DK1) som jag ska visa upp lite demos med på skolan, problemet är bara att min Laptop (Sony Vaio Pro 13 med i5 4200u, HD Graphics 4400, 8 GB ram) har lite trubbel att köra de allra flesta demos, och jag har inte möjlighet att släpa med den stationära.

Så nu undrar jag om någon vet om det finns några häftiga demos som inte kräver en monsterdator för att flyta på bra?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Inaktiv

Demona där man åker bergbana är nog de lättaste att driva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Demona där man åker bergbana är nog de lättaste att driva.

Jo, testade Helix, med extremt ojämn prestanda. Vet du några andra lättdrivna berg- och dalbanor?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Inaktiv

Tyvärr vet jag inte fler. Vill du köra en häftig grafikdemo får du ta med en fetare dator.

Permalänk
Inaktiv

Borde inte Half Life gå att driva runt mer än väl? :0

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Jo, testade Helix, med extremt ojämn prestanda. Vet du några andra lättdrivna berg- och dalbanor?

Det är inte Helix som är "the coaster demo" utan det är Rift Coaster.

Bäst är om TS själv letar upp lite demos här: https://share.oculusvr.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

Borde inte Half Life gå att driva runt mer än väl? :0

Bra idé! Det ska jag definitivt prova, Half Life (även 2an) fungerar i vanliga fall utan problem på laptopen

Skrivet av satoshi:

Det är inte Helix som är "the coaster demo" utan det är Rift Coaster.

Bäst är om TS själv letar upp lite demos här: https://share.oculusvr.com/

Ok, ska prova det demot också, tack för tipset! Det är på den hemsidan som jag har kikat efter demos hittils, många är riktigt balla men kräver som sagt lite mer datorkraft i de flesta fall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB